کد خبر: ۹۶۲۹۵۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۵
تعداد بازدید: ۱۴۹
الکساندر سوتکاف، دانشمند آب‌شناس روسی، بعد از اینکه هوش مصنوعی او را قاتل معرفی کرد، ۱۰ ماه به زندان افتاد.

به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین، نادیا زکالوند: فوریه ۲۰۲۳، هوش مصنوعی، تصویر الکساندر سوتکاف، دانشمند آب‌شناس روسی، را ۵۵ درصد منطبق با تصویری قاتلی دانست که ۲۰ سال پیش به‌وسیله یک شاهد قتل، کشیده شده بود.

پلیس جنایی این دانشمند روسی را که در حال سفر کاری به شهر کراسنویارسک در ایالت سیبری روسیه بود از هواپیما خارج و به جرم قتل دستگیر کرد. درواقع این دانشمند به جرم قتل‌های سریالی که ۲۰ سال گذشته رخ داده بود، دستگیر شد.

هوش‌ مصنوعی به‌اشتباه دانشمندی را به جرم قتل به زندان انداخت/ عکس

پلیس جنایی مدعی بود این دانشمند و همدستش، اوت ۲۰۰۲، حداقل ۲ نفر را به قتل رسانده‌اند و به شهادت همکاران این دانشمند که می‌گفتند، هنگامی که آن قتل‌ها رخ داده است، الکساندر سوتکاف کنارشان بوده است، اهمیتی ندادند. تنها شاهد پلیس جنایی، هوش مصنوعی بود که چهره این مرد را با تصویری که ۲۰ سال پیش از قاتل کشیده شده بود ۵۵‌درصد منبطق می‌دانست.

هوش‌ مصنوعی به‌اشتباه دانشمندی را به جرم قتل به زندان انداخت/ عکس

خانواده و دوستان این دانشمند، کمپینی اعتراضی راه انداختند و با مداخله ولادیمیر پوتین، دانشمند از زندان آزاد شد. پوتین به دنبال این ماجرا گفت، «هوش مصنوعی هنوز موضوعی پیچیده است و مشکلات و خطاهایی دارد و باید درخصوص نتایجی که ارائه می‌دهد، بررسی‌های دقیقی انجام شود.»

منبع:

odditycentral

 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: