کد خبر: ۹۶۲۷۰۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴
تعداد بازدید: ۱۰۶
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت با نگاه واقع‌بینانه فروش نفت در سال آینده را بشکه‌ای ۷۱ دلار پیش‌بینی کرده و افزایش درآمدهای مالیاتی را در کنار افزایش سقف معافیت‌های مالیاتی با یکدیگر دیده است.

راستینه: قیمت فروش هر بشکه نفت ۷۱ دلار و واقع‌بینانه دیده شده استبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایسنا، احمد راستینه در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در موافقت با کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ بیان کرد: مجلس شورای اسلامی در اصلاح ساختار بودجه کار بزرگی انجام داد و ارائه لایحه را دو مرحله‌ای کرد. امروز نباید با این ذهنیت به کلیات لایحه بودجه نگاه کنیم که قرار است در یک مرحله منابع و مصارف با هم دیده شود، بلکه اکنون در حال بررسی بخش اول لایحه بودجه و بررسی منابع دولت برای سال آینده هستیم. حال سوال این است که آیا منابع ارائه شده در لایحه بودجه واقعی است یا توهمی؟

وی در ادامه اظهار کرد: ما برای اداره کشور منابع محدودی داریم، ما در شرایط تحریمی هستیم یکی از منابع درآمدی دولت بحث مالیات است که دولت نگاه منطقی به این موضوع داشته و افزایش درآمدهای مالیاتی و معافیت‌های مالیاتی را در کنار هم دیده است. براساس گزارشی که در کمیسیون تلفیق ارائه شده فقط یک شرکت در سال ۱۳۹۹ حدود ۳۵ میلیارد تومان مالیات پرداخت کرده و در سال ۱۴۰۰، ۱۳۰ میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۲ نیز تاکنون ۱۴۵۰ میلیارد تومان مالیات داده است این یعنی جلوی فرار مالیاتی گرفته شده است.

این عضو کمیسیون فرهنگی تاکید کرد: دولت به درستی به حوزه مالیاتی نگاه کرده است، هم افزایش درآمدهای مالیاتی با جلوگیری از فرار مالیاتی دیده شده و هم افزایش سقف معافیت‌های مالیاتی برای حقوق‌بگیران، کارمندان و اصناف لحاظ شده است.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی دیگر از منابع درآمدی دولت فروش نفت است. ما در سال گذشته فروش هر بشکه نفت را به قیمت ۸۵ دلار پیش‌بینی کردیم که در نهایت به نرخ ۷۷ دلار فروخته شد. دولت به درستی عدد فروش نفت را براساس تحولات بین‌المللی بشکه‌ای ۷۱ دلار در سال ۱۴۰۳ در نظر گرفته است. ما سه میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه روزانه تولید داریم که یک میلیون و ۸۵۰ هزار بشکه را در داخل مصرف کرده و یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه می‌توانیم صادرات داشته باشیم. اگر دولت بخواهد بیشتر از یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه سقف فروش را در نظر بگیرد محقق نخواهد شد و نتیجه آن کسری خواهد بود.

انتهای پیام

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: