کد خبر: ۹۶۲۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۴
تعداد بازدید: ۱۱۴
رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط‌زیست در واکنش به ادعای برخی اعضای شورای شهر تهران درباره مازوت‌سوزی در نیروگاه منتظرقائم استان البرز گفت: این ادعا را تکذیب می‌کنم، نیروگاه منتظرقائم در گذشته مصرف مازوت نداشته و در آینده هم نخواهد داشت. نیروگاه‌ها عامل آلودگی هوا نیستند.

ادامه آلودگی هوا و تکذیب مازوت‌سوزی/ «نیروگاه‌ها عامل آلودگی هوا نیستند»به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا: رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط‌زیست در واکنش به ادعای برخی اعضای شورای شهر تهران درباره مازوت‌سوزی در نیروگاه منتظرقائم استان البرز گفت: این ادعا را تکذیب می‌کنم، نیروگاه منتظرقائم در گذشته مصرف مازوت نداشته و در آینده هم نخواهد داشت. نیروگاه‌ها عامل آلودگی هوا نیستند.

داریوش گل‌علیزاده، رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم محیط‌زیست صبح امروز (چهارشنبه ۱۵ آذر) در نشست خبری تشریح عوامل آلودگی هوا و راهکارهای برون‌رفت از این مشکل اظهار داشت: اگر به موقع اطلاع رسانی انجام نگیرد در جامعه اطلاعات نادرستی نشر می‌یابد و رفع اثر اطلاعات نادرست بسیار مشکل خواهد شد و مردم را دچار تردید می‌کند که حق با چه کسی است.

وی افزود: طی روزهای اخیر درباره علت آلودگی هوا و مساله مازوت‌سوزی در نیروگاه‌های اطراف شهرها مباحثی مطرح شده است. بنده عضو کارگاه سوخت کمیته اضطرار آلودگی هوا هستم و اعلام می‌کنم نیروگاه بعثت مازوت‌سازی ندارد. همچنین نیروگاه منتظرقائم استان البرز نیز تا کنون مصرف مازوت نداشته است و بعدا هم استفاده نخواهد کرد.

گل‌علیزاده ادامه داد: در اصفهان دو نیروگاه وجود دارد که نیروگاه اسلام‌آباد داخل شهر است و مازوت مصرف نمی‌کند و نیروگاه شاهین‌شهر هم مازوت مصرف نمی‌کند. البته نیروگاه شازند که قبلا مصرف مازوت داشت، الان این‌چنین نیست و نیروگاه‌ها عامل آلودگی هوا نیستند.

گل‌علیزاده در واکنش به صحبت‌های بعضی اعضای شورای شهر تهران مبنی بر مازوت‌سوزی در نیروگاه‌ منتظرقائم گفت: این موضوع را تکذیب می‌کنم. اطلاعات متناقض اعتماد مردم را کاهش می‌دهد، به هیچ وجه مازوت سوزی در تهران و کرج نداشته‌ایم. اگر جایی مازوت‌سوزی باشد، در سکونتگاه‌ها نیست و برای رفع ناترازی گاز است.

رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط‌زیست خاطرنشان کرد: سوال مردم این است که پس علت آلودگی چیست؟ باید پاسخ دهم اگر امسال آلودگی هوا هم نداشتیم، مساله تابع عملکرد مثبت نبود، بلکه وضعیت جوی هوا و به عبارتی وزش باد و جریان هوا اهمیت دارد، از طرفی منابع متحرک و ساکن آلاینده نه‌تنها کم نشده است، بلکه بیشتر شده و ۹۴ درصد انرژی کشور تابع سوخت فسیلی است.

این مقام مسئول بیان کرد: سال گذشته ۴۷۰ خودروی نوشماره وارد حوزه حمل‌ونقل شده است و ۲۰ هزار خودرو اسقاط و نیمه امسال ۳۵ هزار مورد اسقاط صورت گرفته است. همچنین نیمه اول سال مصرف بنزین روزانه ۱۱۶ میلیون لیتر و نیمه دوم ۱۱۵ میلیون لیتر بوده و ۷ میلیون خودروی فرسوده داریم.

وی تصریح کرد: ناکارآمدی حمل‌ونقل عمومی سبب مشکل آلوده شدن هوا است و شهروندان مجبور به استفاده از خودروهای شخصی‌اند و کلیدی‌ترین راهکار برون‌رفت از وضعیت موجود و رفع مشکل آلودگی هوا توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی و در ادامه اسقاط وسایل نقلیه فرسوده است.

در این نشست خبری همچنین میثم سعیدی، مدیر روابط‌عمومی سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: هیچ‌کدام از نیروگاه‌های تهران امکان مازوت‌سوزی ندارند و مخزن مازوت نیروگاه بعثت نیز پلمب است.

وی افزود: نیروگاه‌های شهید رجایی و شهید منتظرقائم هم که دوستان شورای شهر تهران گفتند، یکی در نزدیکی قزوین و یکی در فردیس کرج است که هیچکدام از آن‌ها، مازوت‌سوزی نداشته‌اند.

سعیدی در پایان گفت: از شما خبرنگاران و اصحاب رسانه می‌خواهم که حقایق را بگویید و اجازه ندهید برخی افکار عمومی را به بازی بگیرند.

ادامه آلودگی هوا و تکذیب مازوت‌سوزی/ «نیروگاه‌ها عامل آلودگی هوا نیستند»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: