کد خبر: ۹۶۲۲۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۱
تعداد بازدید: ۹۸
پرسپولیس فقط با برد مقابل الدوحیل می تواند شانس صعود به مرجله بعد را زنده نگه دارد.

یحیی به دنبال نجات از گروه مرگبه گزارش خبرداغ به نقل از  خبرآنلاین؛ رسیدیم به هفته ششم لیگ قهرمانان آسیا و روزی که سرنوشت گروه پنجم و دومین تیم صعودکننده‌اش در ورزشگاه آزادی روشن می‌شود. روزی که قرعه‌کشی انجام شد با توجه به قدرت النصر و بازیکنان چندین میلیون دلاری که این تیم جذب کرده می‌شد حدس زد این تیم مدعی قهرمانی است و به راحتی از گروه صعود می‌کنند. همان زمان پیش‌بینی‌ها مبنی بر این بود که پرسولیس و الدحیل باید برای رده ردومی و صعود احتمالی از گروه فکر کنند اما حالا الدحیل کاملاً از دور خارج شده و پرسپولیس در این گروه رقیبی برای صعود ندارد.
کافی است پرسپولیس خودش باشد چرا که این تیم فقط از این بازی برد می‌خواهد و کاری به دیگر بازی گروه ندارد و البته حریف مستقیمش هم قبلاً از دور مسابقات حذف شده و هیچ انگیزه‌ای جز حفظ پرستیژ و البته بازگشت به شرایط خوب خود جهت حضور پرقدرت در لیگ ستارگان قطر ندارد.


شرایط الدحیل به گونه‌ای است که پرسپولیس می‌تواند از بی‌انگیزگی این تیم استفاده کرده و به حریف ضربه بزند بخصوص که بازی پیش چشم تماشاگران خودی برگزار خواهد شد و این یک امتیاز مثبت تلقی می‌شود. با این وجود از یک سو آسودگی و فراغ بال الدحیل می‌تواند خطرناک باشد که این تیم بدون استرس و راحت بازی خواهد کرد و همین مسأله می‌تواند در مقابل نیاز پرسپولیس به برد شرایط خاصی را در زمین مسابقه ایجاد کند.
پرسپولیس غیر از امیری و دو بازیکنی که مدتی است از دست داده بقیه نفراتش را در اختیار دارد و الدحیل بدون کوتینیو و سمدو پا به این میدان خواهد گذاشت اما تیم قطری به اندازه کافی بازیکن خارجی و توانمند در اختیار دارد که جایگزین آنها کند و با یک ترکیب کامل و قدرتمند وارد این مسابقه شود.

یحیی به دنبال نجات از گروه مرگ
پیش‌بینی می‌شود که پرسپولیس برخلاف بازی با النصر در ریاض با ترکیب و سیستمی تهاجمی‌تر به میدان برود و شاید یحیی به سیستم 1-1-4-4 برگردد. در این سیستم با در نظر گرفتن مصدومیت لحظه آخری اسماعیلی‌فر احتمالاً هنانوف جای او را خواهد گرفت. همچنین احتمالاً سروش رفیعی و میلاد سرلک در مرکز زمین بازی خواهند کرد و صادقی و ترابی در جناحین خط میانی به میدان می‌روند. در این شرایط با احتمال بالا عالیشاه پشت زاهدی در نقش مهاجم سایه بازی خواهد کرد اما اگر محمد عمری کاملاً آماده بازی باشد شاید او در ترکیب قرار بگیرد.


ترکیب الدحیل نیز تغییرات زیادی نخواهد داشت هرچند نسبت به بازی رفت پرسپولیس متفاوت است. آنها نسبت به بازی رفت یک تغییر مهم دارند که تغییر سرمربی است و حالا فیلیپ گالتیه فرانسوی سرمربی سابق پاری‌سن‌ژرمن جای هرنان کرسپوی آرژانتینی قرار می‌گیرد. الدحیل با سیستم 1-3-2-4 بازی خواهد کرد و خط آتش خطرناکی دارد که در راس آن مایکل اولونگای کنیایی بازی می‌کند و نفرات پشت سرش محمد مونتاری، معز علی و آیساک لاهیجی فرانسوی هستند.

یحیی به دنبال نجات از گروه مرگ
این بازی در حضور چیزی حدود 30 هزار هوادار پرسپولیس اما در هوایی بشدت آلوده و ترسناک برگزار خواهد شد اما قرار نیست این مسأله مانع از پیروزی پرسپولیس و صعود احتمالی‌اش شود. پرسپولیس در حالی مقابل الدحیل قرار خواهد گرفت که از تمام نتایج گروه‌های دیگر در همان شروع مسابقه باخبر می‌شود و شاید اینطوری کارش راحت‌تر شود هرچند شاید اگر نتایج به سودشان نباشد استرس‌شان را بالاتر ببرد.
پرسپولیس طی تمام دفعات حضورش در لیگ قهرمانان فقط دو بار حذف شده و در سایر دفعات از این مرحله عبور کرده و انتظار می‌رود امشب هم این عملیات را ممکن کند. قرار است آنها امشب گروه مرگ را برای خود تبدیل به زندگی کرده و از این خوان دشوار عبور کنند. روی کاغذ همه چیز برای صعود مهیاست و بازیکنان نیز انگیزه مضاعفی به نام بخشش جریمه دارند. در عین حال باید در نظر داشت این تیم در 5 بازی اخیر برنده نبوده اما با این یک برد همه آن ناکامی‌ها پایان یافته و بحران رسماً تمام خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: