کد خبر: ۹۶۲۱۷۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۵
تعداد بازدید: ۱۳۵
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه یکی از مصادیق ایران قوی مجلس قوی است، گفت: لازم است نیروهای انقلاب با اتحاد واقعی و تبعیت از مقام عظمای ولایت از دسته‌بندی‌ها و جهت‌گیری‌های غیر اصولی برای کوبیدن طرف مقابل جدا پرهیز کنند چراکه حل مسائل کشور تنها در محیط آرام امکان‌پذیر است.

نیروهای انقلاب از دسته‌بندی‌های غیراصولی برای کوبیدن طرف مقابل پرهیز کنندبه گزارش  خبرداغ به نقل از ایسنا، رضا تقی پور در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس در نطق میان دستور خود با اشاره به پایان آتش بس در غزه اظهار کرد: طی ۲ روز گذشته که با فرماندهی مستقیم آمریکای جنایتکار جواز شکستن آتش‌بس و تداوم کودک‌کشی در غزه صادر شد، از سرگیری حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه نشان داد دشمن خون‌خوار برای جنایت و کشتن کودکان، زن و مرد و پیر، هیچ حدی قائل نیست و مردم غزه به معنای واقعی کلمه مظلوم هستند.

وی با تاکید بر اینکه دست آمریکایی‌ها تا مِرفق به خون کودکان، زنان و دیگر شهیدان غزه آلوده است، گفت: آمریکایی‌ها در حال مدیریت این جنایت هستند و همانطور که امام راحل بیش از نیم قرن گذشته فرمودند «اسرائیل هم از آمریکا است».

این نماینده مجلس با بیان اینکه «رژیم زخم‌خورده و از پا افتاده اشغالگر در حال انتقام گرفتن از ضربه‌ کاری رزمندگان فلسطین از مردم غزه است»، ادامه داد: امروز با گذشت زمان، غیرقابل ترمیم بودن آن ضربه‌کاری بیشتر آشکار شده است. آنچه امروز در غزه رخ می‌دهد در راستای تداوم پیروزی‌های مقاومت ضد صهیونیستی در عرصه‌های مختلف از جمله سوریه و لبنان و دیگر سرزمین‌های اشغالی است؛ لذا به یقین حادثه عمیقا تاریخ‌ساز طوفان‌الاقصی یک نشانه واضح و آشکار از آمریکازدایی از منطقه است. طوفان‌الاقصی خاموش شدنی نیست و ان شاءالله همین صبوری و توکل به داد مردم غزه خواهد رسید و پیروز میدان، فلسطین قهرمان است.

تقی پور در ادامه با گرامیداشت هفته بسیج تاکید کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند «بسیاری از موفقیت‌های ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف مرهون تفکر بسیجی و میل بسیجی است»؛ بسیجی یعنی امیرالمومنین(ع) که تمام وجودش وقف اسلام بود، بسیج در نگاه امام لشکر مخلص خدا و مدرسه عشق است که با عشق به خدا و معنویت در مسیر حق حرکت می‌کند و عشق واقعی را تعلیم می‌دهد و تدریس می‌کند و در نهایت اینکه امروز به برکت انفاس‌ قدسی امام عظیم‌الشان ما، بسیجیان، این شجره طیبه جنبه فراملی  فرامرزی پیدا کرده و بشارت امام بزرگوار درباره تشکیل هسته‌های مقاومت جهانی، امروز در منطقه محقق شده و هسته‌های مقاومت در حال تغییر سرنوشت منطقه هستند که یک نمونه آن همین طوفان الاقصی است.

وی همچنین با اشاره به در پیش بودن برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گفت: بدون‌ شک انتخابات باشکوه امسال با مشارکت گسترده شهروندان خنثی کننده بسیاری از نیات‌ شوم آمریکایی‌ها و صهیونیستی‌ها است و تنها راه مایوس شدن دشمنان، قوی شدن ایران است؛ به‌ یقین یکی از مصادیق ایران قوی، مجلس قوی است؛ در این راستا لازم است نیروهای انقلاب با اتحاد واقعی و تبعیت از مقام عظمای ولایت از دسته‌بندی‌ها و جهت‌گیری‌های غیر اصولی برای کوبیدن طرف مقابل جدا پرهیز کنند چراکه حل مسائل کشور تنها در محیط آرام امکان‌پذیر است.

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: همه ما باید برای برگزاری انتخابات سالم و پرشکوه تلاش کنیم و ان شاءالله مسئولان نیز در این میدان جنگ ترکیبی در کنار ملت بزرگ ایران بدرخشند و بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری باید برای مجلس شورای اسلامی افراد با ایمان، شجاع، کارآمد، وظیفه‌شناس، پر انگیزه، وفادار به اسلام، مردم و انقلاب و کشور، سرسخت در مقابل دشمنان و دل‌نبسته به دنیا برگزیده شوند.

تقی پور در بخش دیگری از نطق میان دستور خود اظهار کرد: به لطف خدا مجلس یازدهم با تصویب قانون مرتبط، گام‌های اولیه در حوزه نظام‌بخشی به حوزه داده‌ها و اطلاعات ملی را برداشت اما در تصویب نظام تنظیم مقررات فضای مجازی متوقف ماند. همچنین در حوزه اقتصاد رقومی با تصویب همکاران گرامی در لایحه برنامه هفتم مقرر شد که سهم اقتصاد رقومی از تولید ناخالص ملی در پایان برنامه به ۱۰ درصد برسد.

وی تاکید کرد: برای اطمینان کسب و کارها به سرمایه‌گذاری و مشارکت فعال آن‌ها در اقتصاد رقومی نیازمند قوانین، مقررات شفاف، مناسب و متناسب با اهداف توسعه اقتصاد رقومی هستیم. کسب و کارها و مردم تنها زمانی از فرصت اقتصاد رقومی استقبال می‌کنند، که مطمئن باشند می‌توانند به فناوری‌ها و هویت افراد و کسب و  کارهایی که به صورت برخط با آن‌ها در تعامل هستند، اعتماد کنند.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس در پایان با اشاره به موضوع هوش مصنوعی در کشور، عنوان کرد: در این رابطه نیز با تصویب نمایندگان مجلس در برنامه هفتم توسعه مقرر شد که برنامه ملی هوش مصنوعی ۶ ماه پس از ابلاغ قانون، تدوین شده و به تصویب برسد؛ در این ارتباط راهبردهای شناسایی پشتیبانی از شرکت‌های دانش‌بینان، سرمایه‌گذاری دراز مدت در پژوهش‌های بنیادین، توسعه همکاری‌های ایران و هوش مصنوعی، توسعه هوش مصنوعی بی‌خطر و امن، توسعه مجموعه داده‌های عمومی و به اشتراک‌گذاری آن‌ها، برنامه ریزی برای تربیت نیروی کار و پژوهشگران آینده تدوین شده است تا به حول و قوه‌الهی از طریق توسعه سریع و هدفمند هوش مصنوعی و ایجاد ساختارهای مناسب، اقتصاد و کسب و کارهای رقومی، قدرت دفاع ملی و حفاظت از امنیت ملی کشور تقویت شوند.

انتهای پیام

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: