کد خبر: ۹۶۱۳۶۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵
تعداد بازدید: ۱۰۱
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تخصیص ۴۲ درصد از کلیه درآمدهای خدمت ثبتی به جمعیت هلال احمر مخالفت کردند.

مخالفت مجلس با تخصیص ۴۲ درصد درآمدهای ثبتی به هلال احمربه گزارش خبرداغ به نقل از  ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز دوشنبه و در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه جمهوری اسلامی، درباره موارد ارجاعی به کمیسیون، با حذف بند الحاقی ۴ ماده ۷۰ این لایحه به شرح زیر موافقت کردند:

«بندالحاقی ۴- در اجرای ماده (۱۷) قانون اساسنامه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و به منظور تقویت، پیشگیری، آمادگی و افزایش تاب آوری جامعه و کاهش آسیب‌های ناشی از حوادث و سوانح، تغییرات اقلیمی، ارتقای سرمایه اجتماعی و تقویت مشارکت‌های عمومی، افزایش مشارکت جوانان و داوطلبان کمک به امر سلامت، توسعه آموزش های همگانی و تخصصی و ارائه خدمت بشردوستانه و توسعه امور حمایتی و انجام وظایف و مسئولیت‌های مصرح قانونی و با رویکرد تقویت منابع مالی پایدار چهل و دو درصد (۴۲%) از کلیه درآمدهای خدمت ثبتی مشتمل بر درآمد حاصل از خدمات ثبتی، درآمد حاصل از تعویض سندهای مالکیت(صدور سند تک برگ کاداستری)، درآمد حاصل از موضوع نیم درصد (۰.۵ %) مبلغ مندرج در اسناد رسمی، درآمد حاصل از صدور سند مالکیت مفروز اراضی کشاورزی و درآمد حاصل از اجرای قانون جامع حد نگار به جمعیت هلال احمر اختصاص می‌یابد.

منابع حاصل با رعایت اصل پنجاه و سوم (۵۳) قانون اساسی پس از واریز به خزانه در قالب بودجه سنواتی به عنوان درآمد اختصاصی در اختیار جمعیت هلال احمر قرار می گیرد.»

به گزارش ایسنا در ماده ۱۷ قانون اساسنامه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران آمده است:

«ماده ۱۷ - منابع مالی جمعیت علاوه بر آنچه که قانون در گذشته مشخص نموده است، عبارت است از:

۱ - چهل و دو درصد از درآمد حاصل از حق‌الثبت اسناد رسمی.

۲ - پنجاه و پنج درصد از محل درآمد یک درصد کار مزد ثبت سفارشات.

۳ - یک ریال از هر مراسله سفارشی و بیمه اعم از داخله و خارجه و مبلغ دو ریال از هر امانت پستی اعم از داخله و خارجه و مبلغ دو ریال و نیم‌ از هر تلگراف اعم از داخله و خارجه که به وسیله الصاق تمبر خیریه از فروشندگان دریافت می‌شود.

۴ - اعانات، عواید و اموالی که در اجرای تصمیمات و مصوبات مراجع و سازمان‌های دولتی و شهری اختصاص به جمعیت داده می‌شود و همچنین اعانات مردمی و کمک‌های خارجی.

۵ - کمک‌های دولت به منظور تأمین منابع مالی کافی و تقویت و تحکیم نیروی جمعیت که باید همه‌ساله ردیف اعتباری به عنوان اعانه در بودجه‌کل کشور منظور گردد.

۶ - معادل یک درصد قیمت هر بلیت هواپیما و کشتی که از هر مسافر باید اخذ و به حساب جمعیت واریز گردد.

‌تبصره- کمک‌های دولت که همه‌ساله در ردیف اعتباری به عنوان اعانه در بودجه کل کشور منظور می‌گردد، طبق این اساسنامه و مقررات و ضوابط‌خاص جمعیت به مصرف می‌رسد. دولت موظف است علاوه بر مبلغ فوق در شئون مختلف بذل مساعدت و همکاری لازم را با جمعیت بنماید.»

انتهای پیام

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: