کد خبر: ۹۶۱۲۹۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵
تعداد بازدید: ۱۰۶
رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری ۳۰ سارق و مالخر با بیش از ۱۰۰ شاکی در تهران خبرداد.

بازداشت ۳۰ سارق و مالخر حرفه‌ای در تهران/ قاپیدن گوشی از پنجره باز خودرو در ترافیکبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا، سردار علی ولی‌پور گودرزی در اجرای طرح پلیس برای برخورد با سارقان و مالخران که صبح امروز در مقر مرکزی پلیس آگاهی پایتخت برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران گفت: این طرح در نتیجه روزها کار اطلاعاتی از سوی همکاران من معاونت مبارزه با سرقت پلیس آگاهی تهران بزرگ به اجرا درآمد و در جریان آن با سارقان و مالخران حرفه‌ای برخورد شد.

وی با بیان اینکه مالخران یکی از حلقه‌های مهم در امر سرقت هستند، گفت: در حقیقت این مالخران هستند که با خرید اموال مسروقه، برای سارقان انگزه ایجاد کرده و چرخه سرقت را کامل می‌کنند. از این رو برخورد با این افراد یکی از اولویت‌های مهم پلیس آگاهی است.

ولی‌پور گودرزی با بیان اینکه این طرح طی ۴۸ ساعت گذشته به اجرا درآمد، گفت: در جریان اجرای این طرح ۳۰ سارق حرفه‌ای و مالخر شامل ۲۰ سارق و ۱۰ مالخر اموال مسروقه در عملیات‌های مختلف پلیسی شناسایی و دستگیر شدند. همچنین منازل و مخفیگاه این افراد نیز مورد بازرسی قرار گرفت که در جریان آن تعداد قابل توجهی سلاح، بیش از ۲۰۰ عدد گوشی مسروقه تلفن همراه، مدارک و اسناد هویتی و ... کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه طرح برخورد با سارقان و مالخران یک طرح همیشگی است، گفت: این طرخ هر هفته با قوت و جدیت از سوی ماموران در پلیس آگاهی اجرا می‌شود وتا زمانی که سارقی در شهر فعال باشد، اجرای آن را ادامه خواهیم داد.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه متهمان دستگیر شده، سابقه دار هستند، گفت: با توجه به تکرار جرم این افراد به هیچ عنوان تخفیفی در مجازات نخواهند داشت و تلاش بر این است که باقی اموال مسروقه که این افراد سرقت کردند نیز کشف شده و به مالباختگان بازگردانده شود.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود ۱۰۰ نفر از شکات این افراد مورد شناایی قرارگرفته و شکایت خود را ثبت کرده‌اند، گفت: عمده دستگیر شدگان اقدام به گوشی قاپی یا زورگیری از مردم کرده بودند. 

ولی پور گودرزی درباره برخی از این پرونده‌ها گفت: در میان دستگیرشدگان اعضای باندی وجود دارند که در هنگام ترافیک بزرگراه ها و معابر اقدام به سرقت تلفن همراه از داخل خودرو و دست مسافران کرده بودند. همچنین بلندی دیگر نیز در هنگام تاریکی شب در مناطق خلوت کمین کرده و با تهدید قمه و سلاح سرد اقدام به زورگیری از مردم کرده بودند. 

انتهای پیام

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: