کد خبر: ۹۶۱۲۹۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۷
تعداد بازدید: ۱۵۸
رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا از کشف ۲۵۹ میلیون انواع واحد ارزی از دلالان و سوداگران بازار ارز خبرداد.

کشف ۲۵۹ میلیون عدد انواع واحد ارز از دلالان / برخورد با سوداگران بازار ارز با جدیت ادامه داردبه گزارش خبرداغ ، سردار حسین رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا درباره اقدامات پلیس امنیت اقتصادی فراجا در بازار ارز گفت: اقدامات انجام شده ازسوی پلیس در بازار ارز با هماهنگی بانک مرکزی انجام شده و هدف از آن برخورد با معاملات غیرمجاز، نرخ سازی غیر واقعی و  هرگونه سوداگری و سودجویی در این فضاست که منجر به نوسان در بازار و اخلال در فعالیت اقتصادی می‌شود.

وی ادامه داد: در همین راستا نیز از از ابتدای سال جاری تا کنون ۲۸ مرحله طرح برخورد با دلالان و سوداگران بازار ارز را در سراسر کشور به اجرا درآوردیم که در جریان آن ۲۵۹ میلیون انواع واحد ارزی اعم از دلار، یورو، پوند، لیر، درهم، دینار و ... از سودجویان کشف و ضبط شد. 

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا درباره اینکه پلیس با چه تعداد از دلالان و سوداگران برخورد کرده نیز به ایسنا گفت: در جریان اجرای این طرح‌ها ۱۵۱ متهم دستگیر شدند. همچین ۲۸۹ پرونده نیز در این خصوص تشکیل شده و مورد رسیدگی قرار گرفته است. برخی از دستگیرشدگان نیز جزو افراد دانه‌درشتی بودند که دارای گردش مالی چندین میلیاردی بودند.

رحیمی با بیان اینکه اجرای طرح‌های پلیس امنیت اقتصادی برای برخورد با سوداگران و دلالان بازار ارزی تداوم دارد، گفت: اخیرا طرحی را در این خصوص در تهران و چند شهر دیگر اجرا کردیم. اجرای چنین طرح‌هایی با جدیت دنبال شده و برابر قانون با مجرمان و متخلفان برخورد می‌شود.

وی درباره اینکه آیا پلیس بر فعالیت سوداگران ارزی در فضای مجازی نیز نظارت دارد یا خیر هم گفت: نظارت پلیس هم در فضای مجازی و هم در فضای حقیقی انجام می‌شود و با افرادی که بخواهند چه در فضای مجازی و چه در فضای حقیقی آرامش اقتصادی را برهم بزنند برخورد خواهد شد. در طرح‌های اجرا شده نیز برخی از مجرمان دستگیر شده در فضای مجازی و برخی از کانال‌ها و صفحات و سایت‌ها فعالیت داشتند که مورد شناسایی قرار گرفته و با هماهنگی مقام قضایی بازداشت شدند.

انتهای پیام

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: