کد خبر: ۹۶۱۱۱۸
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۰
تعداد بازدید: ۱۶۵
ایسنا/مازندران فرمانده انتظامی استان مازندران از بازداشت جاعل و کلاهبردار میلیاردی متواری و تحت تعقیب مراجع قضائی و انتظامی در شهرستان تنکابن خبر داد.
بازداشت جاعل و کلاهبردار میلیاردی تحت تعقیب در تنکابنفرمانده انتظامی استان مازندران از بازداشت جاعل و کلاهبردار میلیاردی متواری و تحت تعقیب مراجع قضائی و انتظامی در شهرستان تنکابن خبر داد.

به گزارش خبرداغ  به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار"حسن مفخمی شهرستانی"با اعلام این خبر، بیان کرد: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی با جعل و کلاهبرداری اقدام به سند سازی و فروش آپارتمان متعلق به افراد غیر در سطح شهرستان تنکابن می‌کند، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار داشت.

وی تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و فنی، ماموران پلیس محل اختفای این فرد را در یکی از محله‌های مسکونی شهرستان تنکابن شناسایی کردند و با هماهنگی قضائی در عملیاتی غافلگیرانه و ضربتی این فرد را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان مازندران، اظهار کرد: برابر تحقیقات و بررسی‌های ویژه پلیس، متهم که دارای ۴۹ فقره پرونده حقوقی به ارزش ۴۹۰میلیارد ریال و ۵۰ فقره پرونده کیفری به ارزش ۳۰میلیارد ریال است به مدت هفت سال متواری و تحت تعقیب مراجع قضائی و انتظامی بوده است .

مفخمی از تشکیل پرونده برای متهم و تحویل وی به مرجع قضائی خبر داد و از شهروندان خواست، هنگام انجام معاملات ملکی نسبت به انجام استعلامات لازم از مراکز رسمی و اطمینان از مالکیت فروشنده اقدام کنند.

دستگیری سارق غیربومی با ۴۳ فقره سرقت منزل در ساری

رئیس پلیس آگاهی استان مازندران از دستگیری سارق منازل شهروندان با ۴۳ فقره سرقت در شهرستان ساری خبر داد.

بازداشت جاعل و کلاهبرداری میلیاردی تحت تعقیب در تنکابن

سرهنگ "علی قیصری" در تشریح این خبر، اظهار کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت منزل در محدوده شهرستان ساری، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: سارقان با شناسایی و تحت کنترل قراردادن مالکان منازل در مناطق مرفه نشین شهر، به صورت سریالی در یک محل و یک بازه زمانی با استفاده از غفلت مالباختگان و عدم حضورشان در منازل در یک فرصت مناسب و با استفاده از تجربیات سوء خود در ارتکاب جرایم با ابزارهای خاصی با برنامه مشخص اقدام به سرقت طلاجات و وجوه نقد و اموال ارزشمند دیگر می‌کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان مازندران، ادامه داد: پس از وصول پرونده‌های مشابه، مأموران این پلیس و کارشناسان اداره اطلاعات جنایی به همراه اکیپ بررسی صحنه‌های جرم در مناطق ذکر شده حاضر و پس از بازبینی تمامی زوایای موجود در صحنه های جرم و آثار و دلائل برجای مانده از سارقان، بررسی‌های تخصصی خود را انجام که نتایج حاصله نشان دهنده حضور و فعالیت یک باند غیر بومی چند نفره از سارقین حرفه‌ای در شهرستان داشته است.

قیصری تصریح کرد: کارشناسان اداره اطلاعات جنایی پلیس آگاهی استان هویت یکی از متهمان که اهل یکی از استان‌های جنوب غربی بوده را شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه با همکاری ماموران پلیس آگاهی قائم‌شهر وی را دستگیر کردند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مازندران، خاطرنشان کرد: متهم در بازجویی‌های فنی و تخصصی توسط کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت متهم فوق به ۴۳ فقره سرقت منزل در شهرستان ساری اقرار و اعتراف که با قرار مناسب روانه زندان شد.

آتش سوزی عمدی خودرو در پی اختلافات شخصی در گلوگاه

فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه از دستگیری عامل اصلی آتش سوزی عمدی خودرو در پی اختلافات شخصی در آن شهرستان خبر داد.

بازداشت جاعل و کلاهبرداری میلیاردی تحت تعقیب در تنکابن

سرهنگ "محمود کلوانی" در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی وصول خبر آتش سوزی عمدی در شهرستان و آتش گرفتن خودرو، به منظور جلوگیری از حس ناامنی و پیشگیری از تکرار موضوع، تیم کاراگاهی پلیس آگاهی ضمن حضور در صحنه و بررسی میدانی اقدامات شاخص در شناسایی عامل یا عاملان آتش سوزی دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی با توجه به حساسیت موضوع، به صورت ویژه وارد عمل شدند که در نتیجه اقدامات فنی و اطلاعاتی، یک متهم را در این رابطه شناسایی و با هماهنگی قضائی طی یک عملیات برنامه ریزی شده دستگیر کردند.

سرهنگ کلوانی خاطرنشان کرد: متهم در ابتدا منکر جرم شده ولی با مشاهده ادله و مستندات تکمیلی چاره‌ای جز اعتراف نداشته که به جرم خود معترف و علت آن را اختلافات شخصی عنوان کرد که پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع ذی‌صلاح شد.

فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه در پایان بیان کرد: حفظ نظم و امنیت خط قرمز پلیس است و افرادی که بخواهند آن را خدشه‌دار کنند با برخورد قاطع و قانونی پلیس مواجه خواهند شد.

دستبند پلیس بر دستان سارق صندوق صدقات محمودآباد

فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد گفت: سارق صندوق صدقات این شهرستان توسط ماموران کلانتری ۱۱ در نیمه‌های شب دستگیر شد.

سرهنگ "محمود حسین‌زاده" همکاری همه‌جانبه و به موقع مردم با مجموعه انتظامی را از جمله عوامل تاثیرگذار در پیشگیری از وقوع جرایم برشمرد و اظهار کرد: پلیس با برخورد قاطع با متخلفان، مجرمان و اقدامات کنترلی، محیط را برای فعالیت‌های مجرمانه ناامن می‌کند.

بازداشت جاعل و کلاهبرداری میلیاردی تحت تعقیب در تنکابن

وی در ادامه افزود: ماموران کلانتری حین گشت‌زنی در نیمه‌های شب به یک نفر که در حال پرسه‌زنی کنار صندوق صدقات یکی از کوچه‌های سطح حوزه استحفاظی بود، مشکوک شده و وی را تحت نظر قرار دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد از دستگیری این فرد حین سرقت از صندوق صدقات خبر داد و تصریح کرد: سارق ۳۸ ساله در تحقیقات پلیس به ۶ فقره سرقت مشابه اعتراف کرد.

وی یادآور شد: سارق دستگیر شده با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

سرهنگ حسین زاده در پایان با بیان این‌که وقوع سرقت به لحاظ تبعات آن در جامعه که موجب پایین آمدن احساس امنیت می‌شود، اهمیت ویژه‌ای دارد، خاطرنشان کرد: پلیس برای تامین امنیت و ارتقاء احساس آن در جامعه از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

انتهای پیام

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: