کد خبر: ۹۶۰۹۸۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۰
تعداد بازدید: ۱۹۰
پیشکسوت استقلال معتقد است نباید تیم نوجوانان به حال خود رها شود.

شاهرخ بیانی: قلعه‌نویی باید بگوید چرا ابراهیمی را دعوت کرد!به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین، پیشکسوت استقلال معتقد است نباید تیم نوجوانان به حال خود رها شود.

ایمان گودرزی؛ استقلال صدرنشین مسابقات لیگ برتر باقی ماند. به قول اهالی فوتبال انگار در یکی دو بازی اخیر تمام تیم‌ها برای استقلال بازی کردند. اما اختلاف پنج امتیازی با تیم رقیب دیرینه بهترین امنیت خاطر برای نکونام است. حالا در شرایطی که لیگ برای اردوی تیم ملی تعطیل شد استقلال صدرنشین باید خودش را برای بازی با ذوب آماده کند و نتیجه این بازی قطعاً می‌تواند در روحیه بازیکنان این تیم پیش از دربی تأثیر به سزایی بگذارد. اما رقبا در این میان ساکت ننشسته‌اند و برای اینکه صدر جدول را از تیم استقلال بگیرند تلاش می‌کنند تا ثابت کنند این تیم در فصل نقل و انتقالات سقف بودجه را رعایت نکرده و باید امتیاز از این تیم نیز کم شود. این در حالی است که پرونده اعتراض سپاهان و پرسپولیس نسبت به کسر امتیاز در حال حاضر در کمیته استیناف است و هنوز رأی نهایی در این خصوص داده نشده! در خصوص مسائلی که مطرح شد با شاهرخ بیانی پیشکسوت استقلال همکلام شدیم تا نظر او را جویا شویم.


*استقلال تیم تراکتور را شکست داد و توانست صدرنشین باقی بماند، به گواه اهالی فوتبال این بهترین بازی استقلال در فصل جاری بود؛ نظر شما چیست؟
تیم‌های بزرگ وقتی با تیم‌های هم‌رده خود بازی می‌کنند تمرکزشان بیشتر است و همین باعث می‌شود بازی زیباتر شود. با توجه به اینکه تماشاگران استقلال از این بازی استقبال زیادی کردند و استقلال هم خوب و حساب شده بازی کرد توانست نتیجه بگیرد. استقلال بعد از اینکه دو گل زد به خوبی حریف را پرس کرد و اجازه خلق موقعیت به این تیم نداد. تنها چیزی که استقلال در این بازی کم داشت، مهاجم سرعتی بود که در ضد حملات بتواند گل‌های بیشتری به حریف بزند. اگر مهدی قایدی و محبی بودند می‌توانستند این خلأ را برای استقلال برطرف کنند.


*بلانکو در این بازی در ترکیب اصلی بود. نظرتان در خصوص این بازیکن و تأثیرگذاری‌اش چیست؟
بلانکو بازیکن بسیار خوبی است. ما فوتبالیست بودیم و بازیکن خوب و بد را از هم تشخیص می‌دهیم، از نوع استپ کردن‌های بلانکو می‌توان تشخیص داد بازیکن بزرگ و خوبی است و استقلال در فصل جاری قطعاً با حضور این بازیکن موفق می‌شود.


*خیلی‌ها بر این عقیده هستند کیفیت بازی‌اش هم از دیاباته بهتر است.
با دو بازی نمی‌توان نظر نهایی داد، اما در کل از بازیکنان خارجی خوب استقلال است.


*استقلال سه بازیکن در نقل و انتقالات جذب کرد، اما هر سه بازیکن مفید بودند. نظر شما چیست؟
نکونام مربی کوچکی نیست و شناخت خوبی از بازیکنان لیگ دارد. شما نگاه کنید نکونام، رضا اسدی را می‌خواست و الان او بهترین بازیکن لیگ است. به همین دلیل توانسته بازیکنان مؤثری خریداری کند.

 

شاهرخ بیانی: قلعه‌نویی باید بگوید چرا ابراهیمی را دعوت کرد!
*استقلال در تیم ملی سه نماینده دارد. به نظر شما بازیکنان دیگری هم می‌توانست در لیست آقای قلعه‌نویی گنجانده شوند؟
مربیگری سلیقه‌ای است و مربی تصمیم می‌گیرد چه کسی را به اردو دعوت کند. آقای قلعه‌نویی فعلاً تصمیم‌گیرنده هستند. زمان ما آقای پروین مربی تیم ملی بود که از بازیکنان استقلال دعوت نکرد اما ما در آن سال قهرمان آسیا شدیم. الان شما نگاه کنید آقای قلعه‌نویی امید ابراهیمی را به اردوی تیم ملی دعوت می‌کند که به لحاظ همه سنش بالا است اما تشخیص قلعه‌نویی این بوده که او را دعوت کند.


*خیلی‌ها به این انتخاب آقای قلعه‌نویی ایراد گرفتند و معتقد هستند که تیم ملی پیر است.
به هر حال خود ایشان تصمیم گرفته و باید پای انتخاب خود بایستد و جوابگو باشد. باید به تفکرشان احترام گذاشت. سن تیم ملی بالا است اما ایشان افراد با تجربه را فراخوانده است. ولی یکسری‌ها معتقد هستند باید بازیکنان جوان‌تر را دعوت می‌کرد تا پشتوانه تیم برای جام جهانی باشند.


*تیم نوجوانان توانست برزیل را شکست دهد، اتفاقی که همه را متعجب کرد و نوید استعدادهای نوظهور فوتبال ایران بود.
این اتفاق نادر نبود. تیم نوجوانان یک سال و نیم است که دارند در کنار هم کار می‌کنند و نتیجه تلاششان را گرفتند. خوبی تیم نوجوانان این است که در دسترس هستند و همین باعث می‌شود در اختیار کادرفنی باشند و برای فراخوان آنها مشکلی ندارد. اینها می‌توانند پشتوانه تیم ملی بزرگسال باشند.


*نکته همین است؛ چنین استعدادهایی داریم که می‌توانند پشتوانه تیم بزرگسال باشند و برای کنار رفتن استعدادهای فعلی دغدغه نداشته باشیم، اما به حال خود رها می‌شوند!
دقیقاً فرق ما و تیم‌هایی مثل ژاپن در همین است. این نوجوانان در ژاپن به حال خود رها نمی‌شوند، اما ما آنها را رها می‌کنیم بدون پشتوانه! در حالی که من می‌گویم آنها باید حقوق داشته باشند و از نظر تغذیه به آنها رسیدگی شود تا بتوانیم از درون این تیم ده‌ها سردار آزمون و طارمی داشته باشیم. اما متأسفانه هیچ امکاناتی در اختیار این نسل گذاشته نمی‌شود و استعدادها هدر می‌روند.


*این بازیکنان می‌توانند تیم امید بعدی کشورمان باشند و رویای رفتن به المپیک را تحقق ببخشند.
قطعاً همین طور است، ما می‌توانیم با این بازیکنان بهترین تیم ملی دنیا را داشته باشیم. اینکه تیم برزیل را می‌بریم اتفاقی نیست.


*بد نیست دوباره کمی در مورد شرایط استقلال صحبت کنیم. این تیم توانست اختلاف خود را با رقیب دیرینه‌اش پنج امتیاز کند و این بهترین اتفاق برای استقلال بود.
کادرفنی استقلال با تجربه است و با دست خالی توانست این تیم را اینطور پیش ببرد و ما پیشکسوت‌ها هم کمک کردیم تا نکونام و خطیر اختلافات را کنار بگذارند و تمام حواسشان را به تیم استقلال دهند. حالا سرنوشت استقلال دست خودشان است و نباید به هیچ وجه در ادامه راه امتیاز از دست بدهند.


*استقلال بعد از تعطیلات بازی با ذوب را در پیش دارد، نظرتان در خصوص این بازی حساس که قرار است قبل از دربی برگزار شود، چیست؟
ذوب تیم خوبی است و کادرفنی خیلی خوبی هم دارد. اما استقلال همیشه تیم بزرگی است و برای اینکه اختلاف امتیازش با پرسپولیس کم نشود باید این بازی را ببرد و با روحیه بالا خودش را برای دربی آماده کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: