کد خبر: ۹۶۰۹۷۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۰
تعداد بازدید: ۸۳
غلامرضا نوری‌قزلجه، رئیس فراکسیون مستقلین مجلس یازدهم، در گفت‌وگو با «شرق» با انتقاد از دلایل ردصلاحیت برخی نمایندگان منتقد دولت از طرف هیئت‌های اجرائی گفت: برخی کاندیداها از طرف هیئت‌های اجرائی به دلایلی ردصلاحیت شده‌اند که دلایل غیرواقعی و بحث‌برانگیز است. مثلا دلایلی مثل عدم التزام عملی به جمهوری اسلامی، عدم التزام به اسلام، عدم التزام به قانون اساسی و... بهانه‌هایی است که در ظاهر بیان شده؛ اما درواقع دلیلش عدم التزام به دولت و جریان خالص‌ساز است.

رئیس فراکسیون مستقلین مجلس:دولت رئیسی بدنبال حذف منتقدان خود از مجلس دوازدهم استبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین، غلامرضا نوری‌قزلجه، رئیس فراکسیون مستقلین مجلس یازدهم، در گفت‌وگو با «شرق» با انتقاد از دلایل ردصلاحیت برخی نمایندگان منتقد دولت از طرف هیئت‌های اجرائی گفت: برخی کاندیداها از طرف هیئت‌های اجرائی به دلایلی ردصلاحیت شده‌اند که دلایل غیرواقعی و بحث‌برانگیز است. مثلا دلایلی مثل عدم التزام عملی به جمهوری اسلامی، عدم التزام به اسلام، عدم التزام به قانون اساسی و... بهانه‌هایی است که در ظاهر بیان شده؛ اما درواقع دلیلش عدم التزام به دولت و جریان خالص‌ساز است.

او با تأکید بر اینکه این نوه برخورد هیئت‌های اجرائی با منتقدان دولت در هیچ دولتی سابقه نداشته است، بیان کرد: «پازل‌های مختلف را باید کنار یکدیگر قرار دهید تا متوجه اصل موضوع شوید. مثلا وقتی که روانبخش، از تئوریسین‌های جریان خالص‌ساز یا عضو جبهه پایداری، می‌گوید شورای نگهبان باید نمایندگانی را که در مجلس با طرح‌های عفاف و حجاب، صیانت از فضای مجازی و شفافیت مخالفت کرده‌اند، ردصلاحیت کند، از طرفی حدادعادل می‌گوید این مجلس انقلابی بود؛ اما مجلسی انقلابی‌تر می‌خواهیم. از طرف دیگر هم دولت در روزنامه خود چند ماه قبل آدرس می‌دهد که این پنج نماینده زیاد شلوغ می‌کنند و باید ردصلاحیت شوند و شاهدیم که چهار نفر از همان جمع پنج‌نفره ردصلاحیت می‌شوند. وقتی این پازل را کنار هم می‌گذارید، متوجه می‌شوید که به جز خالص‌سازی یک مجلس می‌خواهند که فرمایشی و بی‌خاصیت باشد.

او تأکید کرد: ظاهرا از نظر این جریان، مخالفت یا انتقاد پذیرفتنی نیست؛ درحالی‌که مجلس محل تضارب آرا و گفت‌وگو و موافقت و مخالفت است. باید درباره هر طرح و لایحه‌ای حرف زده شود و زوایای پنهان آن شفاف شود و موافق و مخالف درباره آن حرف بزنند و با اطلاع و آگاهی بیشتر نمایندگان بتوانند به آن رأی بدهند یا ندهند.

نوری تأکید کرد: مجلس محل گفت‌وگو است و هرکسی که با این گفت‌وگوها مخالف است، معلوم است هرکسی را که همفکر آنها نیست، حذف می‌کند و نظر مخالف را برنمی‌تابد. نتیجه این تفکر این است که در صداوسیما هم کارشناس برنامه مدعی می‌شود کشور مال حزب‌اللهی‌هاست. او ادامه داد: این افراد با رأی مردم سنخیتی برقرار نمی‌کنند.

رئیس فراکسیون مستقلین مجلس بیان کرد: دیدگاهشان وقتی به نحوی باشد که به دموکراسی و مردم‌سالاری و رأی و نظر مردم بی‌اعتقادند و قبول نداشته باشند که مجلس محل تضارب آراست و مردم آزادی‌ها و حقوق اساسی و حقوق شهروندی دارند و دارای آزادی‌هایی هستند، طبیعی است که هیچ نظر مخالفی را برنمی‌تابند. نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس یازدهم با اشاره به روند بررسی اعتراضات کاندیداها توضیح داد: معترضان از روز یکشنبه به مدت چهار روز فرصت اعتراض دارند و باید اعتراض خود را در سامانه ثبت کنند. بعد اعتراض در اختیار هیئت نظارت استان قرار می‌گیرد و نظر هیئت مرکزی نظارت اعلام می‌شود. او تأکید کرد: از این مرحله به بعد، کار هیئت‌های اجرائی دولت تمام شده و اعتراضات از طرف هیئت‌های نظارت و شورای نگهبان بررسی می‌شوند؛ اما از این به بعد به نظر می‌رسد که دولت وارد فاز رقابت خواهد شد؛ چراکه کاندیداهای مشخصی دارند که کاملا مشخص است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: