کد خبر: ۹۶۰۸۷۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵
تعداد بازدید: ۷۰
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در تذکری درباره رای‌گیری انجام شده برای کلیات و جزییات طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس گفت: این مصوبه بر اساس سیاست‌های کلی انتخابات آرای لازم را کسب نکرده است.

تذکر امیرآبادی درباره مصوبه اصلاح قانون انتخابات مجلسبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایسنا، احمد امیر آبادی در جلسه نوبت صبح امروز یکشنبه مجلس در تذکری با اشاره به تصویب کلیات و جزئیات طرح اصلاح بند ۱ ماده ۸۳ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی در تذکری گفت: در بند ۱۴ سیاست‌های کلی انتخابات ابلاغی رهبری آمده است که «ثبات نسبی قوانین انتخابات در چارچوب سیاست‌های کلی و تغییر ندادن آن برای مدت معتنابه، مگر به ضرورت و با تصویب تغییرات با رأی حداقل دوسوم نمایندگان مجلس شورای اسلامی». با توجه به اینکه الان تعدادی از نمایندگان مجلس از صحن خارج شده و به دولت رفته‌اند، تعداد دو سوم نمایندگان ۱۹۰ است.

وی با اشاره تصویب کلیات و جزییات طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس با ۱۷۴ و ۱۷۷ رای، اظهار کرد: با توجه به اینکه در سیاست‌های کلی انتخابات به صراحت آمده است که دو سوم نمایندگان مجلس باید رای بدهند و نیامده که دو سوم حاضرین، به نظر می‌رسد که مصوبه مجلس از سوی شورای نگهبان با ایراد مواجه شود؛ بر همین اساس از رئیس مجلس می‌خواهم اعلام تصویب مصوبه فوق را تصحیح کند.

به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: اجازه بدهید تا موضوع را بررسی‌ کنم.

انتهای پیام

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: