کد خبر: ۹۶۰۵۴۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۸
تعداد بازدید: ۹۲
وزیر خارجه امریکا با جلیقه ضد گلوله در عراق:
وزیر امور خارجه آمریکا دوشنبه شب که برای دیدار با مقامت عراقی وارد بغداد شده بود گفت: در عین حال، ارسال یک پیام بسیار واضح برای هر کسی که ممکن است به دنبال سوء استفاده از درگیری در غزه برای تهدید نیرو‌های ما در اینجا یا هر جای دیگر در منطقه باشد، بسیار مهم بود: این کار را نکنید.

به دنبال درگیری با ایران نیستیم / هر اقدام لازم برای حفاظت از نیروهایمان را انجام می‌دهیم / بسیار در تلاشیم که درگیری در غزه به اینجا یا جای دیگر سرایت نکندوزیر امور خارجه آمریکا دوشنبه شب که برای دیدار با مقامت عراقی وارد بغداد شده بود گفت: در عین حال، ارسال یک پیام بسیار واضح برای هر کسی که ممکن است به دنبال سوء استفاده از درگیری در غزه برای تهدید نیروهای ما در اینجا یا هر جای دیگر در منطقه باشد، بسیار مهم بود:  این کار را نکنید.

 آنتونی بلینکن افزود: من خیلی واضح گفتم که حملات و تهدیدهای شبه نظامیان همسو با ایران کاملا غیرقابل قبول است و ما هر اقدام لازم را برای محافظت از نیروهای خود انجام خواهیم داد.  ما به دنبال درگیری با ایران نیستیم - ما این را خیلی واضح اعلام کرده ایم - اما برای محافظت از پرسنل خود، چه نظامی و چه غیرنظامی، آنچه را که لازم است انجام خواهیم داد.

وی بیان کرد که السودانی، نخست وزیر، حملات علیه نیروهای ما، تهدید علیه نیروهای ما را به وضوح محکوم کرده است. و عزم خود را برای انجام آنچه لازم است برای اطمینان از اینکه چنین اتفاقی نمی‌افتد. 

بلینکن در ادامه افزود:  بنابراین، همانطور که گفتم، گفتگوی صریح و مهمی داشتیم.  به طور گسترده‌تر، ما بسیار سخت کار می‌کنیم تا مطمئن شویم که درگیری در غزه تشدید نمی‌شود، به جاهای دیگر سرایت نمی‌کند - چه اینجا باشد، چه در جاهای دیگر منطقه.  این کار بسیار حیاتی و فوری دیپلماسی آمریکایی است و این همان چیزی است که ما در طول این سفر نیز درگیر آن بوده ایم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: