کد خبر: ۹۶۰۳۹۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
تعداد بازدید: ۱۵۳
ایسنا نوشت: رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مخاطرات وضع هوا با ارائه گزارشی از وضعیت جوی ارتفاعات و کوهستان‌ها اظهار کرد: با توجه به شرایط ناپایدار جوی به کوهنوردان توصیه می‌شود از صعود خودداری کنند.

هشدار مهم هواشناسی به کوهنوردانبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا : رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مخاطرات وضع هوا با ارائه گزارشی از وضعیت جوی ارتفاعات و کوهستان‌ها اظهار کرد: با توجه به شرایط ناپایدار جوی به کوهنوردان توصیه می‌شود از صعود خودداری کنند.

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی ارتفاعات و کوهستان‌ها در روزهای پایانی هفته اظهار کرد: طی امروز پنجشنبه (۱۱ آبان) فعالیت سامانه بارشی در نیمه‌غربی کشور، ارتفاعات شمال غرب، ارتفاعات زاگرس، ارتفاعات کرمان، بارش باران و برف، رعدوبرق و وزش باد شدید، بارش‌های پراکنده در البرز غربی و مناطق مرکزی پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: شدت بارش‌ها در زاگرس مرکزی منجر به وقوع سیلاب در پایین دست می‌شود. بارش برف و کولاک در قله‌های مرتفع و مه آلود شدن با کاهش دید افقی و عمودی همراه است همچنین فعالیت‌های دره‌نوردی، کوه‌نوردی و طبیعت‌گردی در مناطق مذکور مخاطره آمیز است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: بارش‌ها با شدت کمتر و به‌صورت پراکنده در زاگرس ادامه دارد و شدت بارش‌ها در مناطق مرکزی و ارتفاعات کرمان، بعضی ساعات بارش باران و برف و وزش باد شدید.

وی تاکید کرد: با توجه به شرایط ناپایدار جوی توصیه می‌شود از صعود اجتناب شود و در صورت ضرورت با توجه به حاکمیت شرایط زمستانه، به‌همراه داشتن تجهیزات مناسب گرمایشی و ردیابی توصیه می‌شود.همچنین با توجه به پتانسیل وقوع رعد و برق، به افزایش ضخامت ابرها و تغییر شرایط باد توجه شده و از قرار گرفتن در فضای باز در زمان وقوع رعدوبرق و همراه داشتن اشیای فلزی اجتناب شود.

وی درباره وضعیت ارتفاعات تهران نیز اظهار کرد: طی روز پنجشنبه ارتفاعات تهران نیمه‌ابری و وزش باد، از غروب با افزایش ابر و افزایش سرعت باد و به‌تدریج بارش باران و برف و برای جمعه نیز نیمه‌ابری تا ابری و مه‌آلود، بعضی ساعات بارش باران و برف و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: