کد خبر: ۹۶۰۳۳۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۱
تعداد بازدید: ۱۲۴
سرمربی تراکتور گفت: می‌خواهیم با انجام بازی خوب مقابل نساجی و کسب سه امتیاز، به روند پیروزی بازگردیم.

در زمین‌هایی بازی می‌کنیم که گوسفند جرات نمی‌کند برود!به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ پاکو خمس که پس از شکست برابر ذوب‌آهن با عصبانیت در نشست خبری حاضر شده و به تندی از انتقاد از بازیکنانش پرداخت، امروز در کنفرانس مطبوعاتی پیش از بازی با نساجی حاضر شد و درباره عملکرد تیمش و دیدار فردا صحبت کرد.

بازی با نساجی پس از دو شکست؟
هفته تمرینی معمولی و خوبی داشتیم. خوشبختانه محروم و مصدومی نداریم و تیم کاملا برای بازی فردا آماده است. خوشحالیم و باانگیزه وارد بازی می‌شویم. دوباره در خانه و برابر هوادارانمان بازی می‌کنیم و امیدواریم بازی خوبی ارائه بدهیم. کاملا برای بازی فردا آماده هستیم.

مصاحبه تند پس از بازی با ذوب‌آهن، شایعه دلخوری بازیکنان و جلسه با مدیریت؟
هدف من از حرف‌هایی که بعد از بازی زدم، این بود که بازیکنان ناراحت شوند و به خودشان بیایند. من مربی هستم و باید از هر ابزاری که می‌توانم استفاده کنم تا از بازیکنانم به نحو احسن استفاده کنم؛ شاید گاهی اوقات یکی از این ابزار، کشیدن گوش بازیکنان باشد. من خواهش می‌کنم هر چیزی را که در فضای مجازی منتشر می‌شود، باور نکنید، چون شاید ۸۰ درصد آن درست نباشد. فضای مجازی، فضایی است ‌که اکثر مردم می‌آیند و نظرشان را می‌نویسند اما برخی از آدم‌هایی که ترسو یا درغگو هستند هم می‌آیند و چیزهایی می‌گذارند.

سبک بازی نساجی در بازی فردا؟
فکر می‌کنم نساجی همانطور که برابر سپاهان بازی کرد، مقابل ما بازی می‌کند. معمولا آنها در لیگ با چهار دفاع بازی می‌کنند و در لیگ قهرمانان آسیا با پنج دفاع ولی اگر اشتباه نکنم مثل بازی با سپاهان برابر ما قرار بگیرند. تیمی هستند که از نظر فیزیکی خیلی خوب کار می‌کنند، بازیکنان قوی‌ای دارند و مهاجم‌شان، آقای آزادی، یکی از بهترین مهاجمانی است که در لیگ حضور دارند و خیلی خوب به پشت دفاع فرار می‌کند. اگر ما در خط دفاعی تمرکز لازم را نداشته باشیم، با هر توپ بلندی که زده شود، این بازیکن دنبال توپ خواهد رفت. باید با تمرکز کافی بازی کنیم.

صحبت‌های متفاوت پس از بازی با شمس آذر و ذوب‌آهن و ایجاد حاشیه پس از مسابقه؟
من در این باره به همکارتان توضیح دادم.

امیدواری پس از بازی با شمس آذر و ناامیدی پس از بازی با ذوب‌آهن؟
من همیشه به تیمم امیدوار هستم. من نمی‌توانم به تیمم بدبین باشم. بین دو نیمه خیلی چیزهای بدتری از آن چیزی که در کنفرانس مطبوعاتی گفتم، به بازیکنان گفته بودم و هدفم این بود که به خودشان بیایند و کاری که در نیمه دوم انجام دادند، خیلی بهتر از نیمه اول بود. هدف من همین بود. کاری که در کنفرانس مطبوعاتی کردم و حرف‌هایی که زدم، برای این بود که بازیکنانم بزرگ شوند و به خودشان بیایند و انگیزه بگیرند. زمانی که بازیکنان راحت باشند، تمرکزشان را از دست می‌دهد اما در شرایط سخت است که بزرگ می‌شوند و پیشرفت می‌کنند. حرف‌هایی که در کنفرانس مطبوعاتی زدم، به خاطر همین بود.

امیدواری به آینده؟
تماشاگران باید به خاطر چیزی که می‌بینند و شکل بازی که ما انجام می‌دهیم، نسبت به آینده تیم خوشحال باشند. خیلی وقت‌ها ما یک چیز را یا کاملا سیاه می‌بینیم و یا کاملا سفید. نباید اینطور باشد. یک تیم زمانی می‌بازد اما بازی خوبی انجام می‌دهد و موقعیت‌های زیادی خلق می‌کند و به حریف موقعیت نمی‌دهد؛ آنجاست که شما باید امیدوار باشید. هواداران تراکتور، هواداران باهوشی هستند و این را بعد از بازی با شمس آذر ثابت کردند؛ ما ۳-۲ باختیم اما وقتی از زمین بیرون می‌آمدیم، ما را تشویق کردند. این نشان می‌دهد که آنها کاملا فوتبال را درک می‌کنند و آدم‌های باهوشی هستند و ما از این بابت خوش شانسیم اما گاهی لازم است زمانی که تیم از روندش خارج می‌شود، یا گوش بازیکن را بکشی و یا بیشتر کار و تلاش و تمرین کنی تا تیم دوباره به آن شرایط برگردد.‌ من خودم هم با توجه به بازی‌ای که انجام می‌دهیم و تعداد موقعیت‌هایی که در هر بازی خلق می‌کنیم، خیلی به تیم خوشبین هستم.

ابزار و شرایط در فوتبال ایران؟
مربیان همیشه دنبال این هستند که همه کارها به نحو احسن انجام شود اما شاید این اشتباه باشد. هر کاری که انجام می‌دهیم، به نظرمان کم است و به همین دلیل همیشه بیشتر می‌خواهیم و درخواست بیشتری داریم. کاملا واضح است که اگر زمین‌های بهتری در لیگ بود، نه فقط تراکتور، بلکه همه تیم‌ها بهتر بازی می‌کردند. برای همین کاری که تیمم انجام می‌دهد، تا این حد برایم ارزشمند است. برای اینکه در بعضی از زمین‌هایی که حتی گوسفندها هم جرات نمی‌کنند وارد آن شوند، بازی می‌کنیم و این باعث ناراحتی است که چنین زمین‌هایی در لیگ ایران باشد اما ما مجبوریم بازی کنیم. نمی‌دانید فقط با داشتن زمین‌های خوب چقدر کیفیت لیگ ایران بالا می‌رود؛ شرایط خیلی تغییر می‌کند و جذاب‌تر و تماشاگر پسندتر می‌شود. اینکه در این زمین‌ها بازی ترکیبی انجام بدهید، خیلی سخت است و ما سعی‌مان را می‌کنیم که انجام بدهیم؛ برای همین کاری که تیمم انجام می‌دهد برایم خیلی ارزش دارد. ما اینجا بابت زمین شکایتی نداریم و زمین‌هایی که ما اینجا داریم، زمین‌های خوبی هستند. زمین یادگار نسبتا خوب است اما زمانی که خارج از خانه بازی می‌کنیم، با زمین‌هایی مواجه می‌شویم که فقط می‌توانی زیر توپ بزنی و بازی بلند انجام بدهی. با این وجود ما سعی می‌کنیم شیوه بازی خودمان را عوض نکنیم اما اگر کیفیت زمین‌ها اینطور نبود و در کل مسابقات زمین‌های خوبی داشتیم، سطح مسابقات خیلی بهتر می‌شد.

گلایه بازیکنان از مرخصی‌ها و فشار تمرینات در آستانه تمرینات و ارائه لیست نقل و انتقالاتی تراکتور توسط دستیارش؟
هیچکدام از چیزهایی که گفتید، درست نبود، برای اینکه همه اینها شایعه است. اینها چیزهایی است که فقط در فضای مجازی بیرون می‌آید و یک روزنامه‌نگار خوب مثل شما باید منابع خوبی داشته باشد، چون اگر منابع خوبی نداشته باشد نمی‌تواند کارش را درست انجام بدهد. تمام چیزهایی که شما گفتید، دروغ بود. اگر شما صدای ضبط‌شده بازیکن را دارید، می‌توانیم درباره‌اش صحبت کنیم اما من درباره شایعات صحبت نمی‌کنم. مثل این است که من بگویم شنیده‌ام شما طرفدار تراکتور نیستید و دوست دارید پرسپولیس ببرد و طرفدار پرسپولیس هستید. بعد شما می‌گویید از کجا و من می‌گویم آنجا یک صدایی شنیدم که می‌گفتند اینطور است. این حرف‌هایی که شما می‌زنید، جدی نیست. اگر اطلاعاتی دارید که می‌شود درباره آن صحبت کرد، می‌توانیم صحبت کنیم اما درباره شایعات نه. ۹۸ درصد شایعات دروغ است و درست نیست.

عملکرد بهتر تراکتور در نیمه دوم و اشتباه در ترکیب اولیه؟
نظر من این است که ما فقط در دو بازی آخر در نیمه دوم بهتر بازی کردیم، نه همه بازی‌ها. چهار بازی پشت سر هم بردیم و کسی درباره این حرف نمی‌زد که ترکیب اشتباه است. ما همچنان همان کار را انجام می‌دهیم و همان بازیکنان بازی می‌کنند. وقتی چهار بازی را بردیم درست بود و الان که باختیم، درست نیست؟ وقتی نتایج مثبت نمی‌رسد، باید دلایل فوتبالی‌اش را پیدا کرد و نباید دنبال چیز دیگری گشت. ما در تمرینات به همراه دستیاران حواس‌مان هست که فشار تمرینات چطور باشد و بازیکنان بتوانند با آمادگی کامل با بازی برسند. چهار بازی پشت هم برده بودیم و هیچ بازیکنی نبود که در زمین خسته باشد. فشار تمرینی ما بعد از آن چهار بازی همان بوده و تمریناتمان به همان شکل فشار داشته اما شایعه شده که بازیکنان خسته به بازی رسیدند؛ چه فرقی کرده است؟ قبلش هم فشار تمرینات ما همینطور بوده است. در واقع وقتی بازی را می‌بازی، همه دنبال دلایلی می‌گردند که چرا این تیم باخته اما یک روز توپ‌های شما گل نمی‌شود و اشتباه زیادی در دفاع انجام می‌دهی که باعث می‌شود نتوانی بازی را ببری و نباید دنبال دلیل خاصی گشت.

چیزی که می‌گوییم برای تراکتور نیست اما گفتید که برای تشر به بازیکنان آن حرف‌ها را زدید. فکر نمی‌کنید نتیجه معکوس داشته باشد و بازیکنان دیگر سرمربی را نخواهد؟

من فکر می‌کنم این اتفاق حتی در فیلم‌های تخیلی هم رخ ندهد. این فکر، خیلی تخیلی بود.

اما در ایران سابقه داشته است.
با چه کسی اتفاق افتاده؟

خبرنگار: حالا بی‌خیال!

خبرنگار دیگری می‌گوید: بازی سایپا و استقلال، این اتفاق برای مرحوم ناصر حجازی افتاد.
این حرف خیلی سنگین است و ممکن است مشکل‌ساز شود. به بازیکنان حرفه‌ای تهمت می‌زنید که حرفه‌ای نیستند و این خطرناک است.

بازیکنان اعتراف کرده‌اند.
فکر می‌کنم این دیگر درست نباشد. صحبت‌هایی را که کردند، برایم بیاورید. اگر روزنامه یا ویدئویی هست، برایم بیاورید. من در کل زندگی‌ام در فوتبال بودم و این را ندیدم اما وقتی این صحبت‌ها را می‌کنیم، باید مراقب باشیم. اگر مدرکی نداشته باشیم، مشکل‌ساز می‌شود. در نهایت کسی که باخت بیشتر روی او تاثیر می‌گذارد، خود بازیکن است. من فکر نمی‌کنم بازیکن حرفه‌ای بگذارد تیمش ببازد که مربی را عوض کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: