کد خبر: ۹۵۹۹۴۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۱
تعداد بازدید: ۸۶
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وزش باد شدید و بارش برف و باران در ارتفاعات خبر داد و اظهار کرد: در برخی مناطق فعالیت‌های کوه‌نوردی، دره‌نوردی و طبیعت گردی مخاطره آمیز و با احتمال تلفات همراه است.

هشدار مهم هواشناسی به کوهنوردانبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا : رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وزش باد شدید و بارش برف و باران در ارتفاعات خبر داد و اظهار کرد: در برخی مناطق فعالیت‌های کوه‌نوردی، دره‌نوردی و طبیعت گردی مخاطره آمیز و با احتمال تلفات همراه است.

صادق ضیاییان درباره وضعیت جوی ارتفاعات و کوهستان در روزهای پایانی هفته اظهار کرد: طی روزهای پنجشنبه و جمعه (۴ و ۵ آبان) فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات جنوبی کشور، ارتفاعات زاگرس جنوبی، ارتفاعات هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان، افزایش ابر، وزش باد شدید و بارش باران، گاهی رگباری و شدید، رعدوبرق و احتمال تگرگ و برای قله‌های مرتفع کرمان و زاگرس جنوبی بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

وی افرود: طی این روزها احتمال جاری شدن سیل در شیب‌های کوهستانی، طغیان رودخانه و سیلابی شدن مسیر دره‌ها، رانش و لغزش زمین وجود دارد.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا طی جمعه بارش‌ها با شدت کمتر در ارتفاعات هرمزگان و سیستان و بلوچستان ادامه دارد. در مناطق مذکور فعالیت‌های کوهنوردی، دره‌نوردی و طبیعت گردی مخاطره آمیز و با احتمال تلفات همراه است.

وی ادامه داد: در سایر مناطق کشور جوی غالبا پایدار، سرمایش شبانه و وزش باد گاهی وزش باد شدید مهمترین پدیده جوی است بنابراین جهت کمپینگ و شب‌مانی به‌همراه داشتن تجهیزات زمستانه توصیه می‌شود.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی ارتفاعات شمال تهران نیز اظهار کرد: برای ارتفاعات شمال تهران استقرار هوای پایدار، طی روز آسمان آفتابی، گاهی وزش باد، در مناطق مرتفع گاهی افزایش لحظه‌ای باد و سرمایش شبانه پیش‌بینی می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: