کد خبر: ۹۵۹۸۲۷
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰
تعداد بازدید: ۱۲۴
یک پرسش کلیدی دولت‌ها و ملت‌های جهان را پس از ضربه هفتم اکتبر و 15 مهر مقاومت در غزه به پیکر پوشالی رژیم صهیونیستی به خود مشغول داشته است. آن پرسش این است آیا آمریکا و رژیم صهیونیستی برای ترمیم شکست نظامی، سیاسی، اطلاعاتی و امنیتی خود در عملیات طوفان‌الاقصی حمله زمینی به غزه را عملیاتی می‌کنند یا نه؟!
قمار نظامی در غزه قمار سیاسی در تل‌آویو1- یک پرسش کلیدی دولت‌ها و ملت‌های جهان را پس از ضربه هفتم اکتبر و 15 مهر مقاومت در  غزه به پیکر پوشالی رژیم صهیونیستی به خود مشغول داشته است. آن پرسش این است آیا آمریکا و رژیم صهیونیستی برای ترمیم شکست نظامی، سیاسی، اطلاعاتی و امنیتی خود در عملیات طوفان‌الاقصی حمله زمینی به غزه را عملیاتی می‌کنند یا نه؟!
2- رفتار رژیم صهیونیستی و ژنرال‌های ناتو در تل‌آویو همانند یک قمارباز مست است. قماربازهای حرفه‌ای که می‌بازند مست می‌کنند تا اندکی اندوه باخت از سرشان بیرون رود. اما یک دفعه تصمیم می‌گیرند همه دارایی‌های خود را روی میز بگذارند یا باخت گذشته را جبران می‌کنند یا همه چیز را ببازند!
گویش نتانیاهو و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی شبیه نه قماربازهای حرفه‌ای بلکه قماربازهای آماتوری است که پای در چنین وادی گذاشته‌اند. صهیونیست‌ها از روز پنجم نبردالاقصی مدام می‌گویند به غزه حمله زمینی می‌کنند. نیروهای خود را پشت دیوارهای حائل دپو کرده‌اند. اما هنوز تردید دارند که دست به چنین قمار نظامی بزنند یا نه ؟!
3- بمباران‌های وحشیانه و حیثیت بر باد  رفته صهیونیست‌ها در جهان نشان می‌دهد، این بار صهیونیست‌ها از اسرای خود که به عنوان گروگان یاد می‌کنند حسابی برای روز آتش‌بس باز نکرده‌اند. از نظر آنها اسرای اسرائیلی هیچ ارزشی ندارند. اسرا در این قمار نظامی جزء اولین قربانیان خواهند بود.
4- سؤال این است اگر وقوع یک قمار نظامی قریب‌الوقوع است پس چرا یک طرف بازی از رویارویی نبرد زمینی پرهیز دارد.
آن سوی میدان نیروهای مقاومت در غزه ، لبنان ،
 سوریه، عراق، یمن و ... خود را گرم می‌کنند و محاسبه همه چیز را کرده‌اند.اما چرا این اتفاق نمی‌افتد
 در بند بعدی این گمانه‌زنی را دنبال می‌کنیم.
5- ژنرال‌های صهیونیستی و آمریکایی و نیز سیاستمدارانی که طی نیم قرن اخیر پایه‌های اقتدار رژیم صهیونیستی را آجر به آجر پایه‌گذاری کردند اکنون مشغول چرتکه‌اندازی هستند که در این قمار باخت- باخت چه کنند؟ وقتی یک ابلهی وارد بازی باخت – باخت می شود به اولین سؤالی که باید پاسخ بدهد این است باخت کمتر کجاست تا به آن سوی برود.
سؤال این است باخت کمتر حمله به غزه است یا پذیرش آتش‌بس و مبادله اسرا که حداقل نرخ آن آزادی همه زندانیان فلسطینی است. همچنین به این شروط رفع محاصره غزه و پرداخت غرامت را بیفزاییم. دو طرف محاسبه باخت بسته می‌شود!
6- آمریکا و رژیم صهیونیستی خوب می‌دانند در غزه دهها هزار رزمنده مقاومت آن سوی دیوار حائل منتظر حمله زمینی هستند. آن طرف نبرد یک نیروی پای کار با خشم انقلابی که درصدد انتقام خون هزاران کودک و زن بی‌گناه فلسطینی هستند، ایستاده است. این طرف یک ارتش شکست‌خورده بی‌انگیزه و ترسو است که باید تقاص اشغالگری و غصب سرزمین یک ملت را بدهد. سرنوشت این نبرد از پیش معلوم است.
در این هنگامه اگر در دیگر مرزهای سرزمین‌های اشغالی در مرز لبنان، سوریه، یمن و کرانه باختری رود اردن انگشتان آماده روی ماشه فشرده شود اوضاع را پیچیده‌تر و نتایج قمار نظامی را مشخص‌تر خواهد کرد.
7- نتیجه قمار نظامی در غزه سقوط نتانیاهو و فروپاشی دولت رژیم صهیونیستی است. نتایج این قمار در واشنگتن و پاریس، لندن و افکار عمومی جهان نسبت به دولت‌هایی که شرارت جهانی را نمایندگی می‌کنند، از پیش معلوم است. بایدن به طور اجتناب‌ناپذیر از این قمار متضرر خواهد بود و انتخابات آبان ماه سال آینده را از هم اکنون واگذار خواهد کرد.
جامعه جهانی نفرت خود را از این قماربازی نظامی و سیاسی طی دو هفته گذشته به صورت یک قیام جهانی در 5 قاره دنیا نشان داده است.
8- مقاومت در غزه «قدرت» خود را در عملیات طوفان‌الاقصی نشان داده است. ضربه اول را زده و تا پایان کار هم دستاوردهای عملیات او را به عنوان پیروز میدان به جهانیان معرفی کرده است.
مقاومت امروز در وادی «صبر و استقامت» است.
درجه «تاب‌آوری» او کمر استبداد جهانی و رژیم صهیونیستی را شکسته است.
دشمن نمی تواند راهبرد کودک‌کشی و ویران کردن خانه‌ها، مدارس، کلیساها و مساجد و بیمارستان‌ها را ادامه دهد. وجدان بشری  و  افکار عمومی این راهبرد را برنمی‌تابد.
9- نتانیاهو بدبخت‌ترین و رسواترین رئیس دولت صهیونیستی طی 70 سال گذشته است در مقابل او نیروی مقاومت منطقه است که در غزه ضربه خود را زده است.
در پشت سر او یک اپوزیسیون قوی است که کمر او را در اردوکشی خیابانی شکسته است. او نه راه پیش دارد و نه راه پس!
گنشر ، وزیر سابق آلمان یک نصیحت به سیاستمداران دارد و می‌گوید :«یک سیاستمدار باید بداند چه وقت از قدرت کناره‌گیری کند.» اگر نتانیاهو وقت‌شناس باشد فرصت طوفان‌الاقصی را برای کناره‌گیری از دست نمی‌دهد.
نویسنده: محمدکاظم انبارلویی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: