کد خبر: ۹۵۹۸۰۴
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱
تعداد بازدید: ۷۰
یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: اگر تنها درصدی از ثروت ایرانیان مقیم خارج در قالب سرمایه‌ گذاری وارد کشور شود تحول معناداری در توسعه کشور رقم خواهد خورد.

سلیمی: باید خلاءهای قانونی برای تسهیل رفت و آمد ایرانیان مقیم خارج برطرف شودبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایسنا، حجت الاسلام علیرضا سلیمی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بندی از لایحه برنامه هفتم توسعه که به حمایت از حقوق و هویت ایرانیان خارج از کشور باز مربوط می شد، بیان کرد: براساس آمار ۴۰۰۰ میلیارد تومان ثروت ایرانیانی است که در خارج از کشور زندگی می‌کنند. اگر درصدی از این ثروت در قالب سرمایه‌ گذاری وارد کشور شود تحول معناداری در داخل کشور ایجاد می‌کند.

وی در ادامه اظهار کرد: افرادی که خارج از کشور زندگی می‌کنند علی‌رغم میل باطنی خود برای این‌که به کشور باز گردند با مشکلات متعددی مواجه هستند و عمده مشکل این افراد در رفت و آمد و یا سرمایه‌ گذاری در داخل کشور به خلاءهای قانونی باز می‌گردد.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما باید به گونه‌ای قانون گذاری کنیم که از ظرفیت ایرانیان خارج از کشور با تسهیل رفت و آمد آنها استفاده کنیم اگر این ظرفیت مغفول بماند دیگران از آن استفاده می‌کنند. بسیاری از کشورها به دلیل قواعد مشخصی که برای افراد مقیم از خارج وضع کرده‌اند یک منبع درآمد ارزی برای آنها شده است. به عنوان مثال لبنان، هند و مصر از شهروندان مقیم خارج خود ارزآوری دارند ما باید از این فرصت استفاده کنیم و مشکلات امور کنسولی و رفت و آمد ایرانیان مقیم خارج از کشور را حل کنیم.

انتهای پیام

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: