کد خبر: ۹۵۹۸۰۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱
تعداد بازدید: ۷۶
نمایندگان مجلس شورای اسلامی بندی از لایحه برنامه هفتم توسعه را که به حمایت همه جانبه و صیانت از حقوق و هویت ایرانیان خارج از کشور مربوط می‌شد را جهت بررسی مجدد به کمیسیون تلفیق ارجاع دادند.

ارجاع بند مربوط به صیانت از حقوق و هویت ایرانیان خارج از کشور به کمیسیون تلفیقبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز (سه‌شنبه) و در جریان ادامه بررسی گزارش کمیسیون تلفیق  لایحه برنامه هفتم توسعه، بند «پ» ماده ۱۰۰ لایحه را به منظور بررسی مجدد به کمیسیون تلفیق ارجاع دادند.

در بند پ ماده ۱۰۰ لایحه برنامه آمده است که؛ حمایت همه جانبه و صیانت از حقوق و هویت ایرانیان خارج از کشور در چهارچوب منافع ملی، جلب و ترغیب مشارکت آنها در توسعه و پیشرفت کشور و تقویت جایگاه و عملکرد شورای عالی ایرانیان خارج از کشور باهمکاری سازمان و وزارتخانه های کشور و اطلاعات.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در جریان ارجاع این بند به کمیسیون تلفیق، تاکید کرد: ایرانیان مقیم خارج کشور موضوع مهمی برای ما به شمار می‌روند ما چند میلیون هم وطن خارج از کشور داریم که باید در موضوعات مختلف برای آنها تصمیم‌گیری کنیم، اکنون ما این بند را به کمیسیون تلفیق ارجاع می‌دهیم تا بررسی جامع‌تری در این حوزه صورت گیرد ما باید استفاده از ظرفیت اقتصادی و دیپلماسی عمومی کار را در بحث ایرانیان مقیم خارج کشور پیش ببریم.

انتهای پیام

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: