کد خبر: ۹۵۹۴۹۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۵
تعداد بازدید: ۷۹
در پی اتفاقات اخیر و افشای ماجرای احتکار خودرو از سوی خودروسازان به ویژه ایران‌خودرو، متولی این صنعت چهره واقعی خود را آشکار ساخت.

به گزارش خبرداغ به نقل از روزنامه جوان :در پی اتفاقات اخیر و افشای ماجرای احتکار خودرو از سوی خودروسازان به ویژه ایران‌خودرو، متولی این صنعت چهره واقعی خود را آشکار ساخت.

وزیر صمت که تا پیش از این از توقف توزیع رانت به خودروسازان و در ماه‌های اخیر مدام از تولید و واردات خودروهای برقی سخن می‌گفت، به یک باره تغییر موضع داد.

علی‌آبادی، وزیر صمت با زیر سؤال بردن شورای رقابت، موضوع افزایش دوباره قیمت خودرو را در سال جاری پیش کشید و در اثنای گزارش رسانه‌ها از تخلف آشکار خودروسازان، تعیین قیمت خودرو را در بازار آزاد یا از سوی وزارت صمت خواستار شد. خودروسازان نیز ضمن تکذیب این تخلفات تلاش کردند توپ عدم‌عرضه خودرو را به زمین سازمان استاندارد بیندازند تا اینکه روز گذشته خبر رسید خودروهای قدیمی ایران‌خودرو با نصب آنچه «آپشن‌های جدید» می‌نامند، با قیمت‌های نجومی به بازار عرضه خواهند شد، البته هنوز این خودروها در سامانه یکپارچه عرضه نشده است.

 

افکار عمومی این سؤال را مطرح می‌کنند که کجای دنیا اسم خودرو و قیمت آن با آپشن‌های من‌درآوردی خودروسازان تغییر می‌کند؟ مگر زمانی که کیفیت خودرو را مانند وزن، نوع و جنس فلز به‌کاررفته در بدنه خودرو کاهش دادند، قیمتش ارزان شد؟ با اتفاق جدیدی که در دورهمی خودروسازان، وزارت صمت و شورای رقابت رخ داده، تکلیف کسانی که وجه خود را تکمیل کرده و هنوز خودرویی تحویل نگرفته‌اند، همچنان در هاله‌ای از ابهام است، البته هنوز از آپشن‌های جدید نصب‌شده رونمایی نشده است. قطعاً تعریف نصب آپشن‌های جدید در ایران با سایر کشورها تفاوتی عمیق دارد و قابل مقایسه نیست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: