کد خبر: ۹۵۹۳۸۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۳
تعداد بازدید: ۱۱۸
در داستان‌هایی با محوریت فساد اقتصادی و مافیایی همواره چند مولفه مهم در تصویر وجود دارد که می‌تواند به پیشرفت درام کمک کند. یکی از این مولفه‌ها فساد اخلاقی است. استفاده از زنان اغواگر برای نفوذ در زمین دشمن و استفاده از اطلاعات آن‌ها و یا بهره‌برداری غیراخلاقی در جهت ساکت کردن رقیب از آن دست اتفاقاتی است که همواره وجود دارد.

«زخم کاری» روی پرستوها دست گذاشتبه گزارش خبرداغ به نقل از رکنا : در داستان‌هایی با محوریت فساد اقتصادی و مافیایی همواره چند مولفه مهم در تصویر وجود دارد که می‌تواند به پیشرفت درام کمک کند. یکی از این مولفه‌ها فساد اخلاقی است. استفاده از زنان اغواگر برای نفوذ در زمین دشمن و استفاده از اطلاعات آن‌ها و یا بهره‌برداری غیراخلاقی در جهت ساکت کردن رقیب از آن دست اتفاقاتی است که همواره وجود دارد.

تله جنسی یا پرستو عملیاتی است که در آن یک سازمان مخفی تلاش دارد تا با تهدید به برملا کردن روابط نامشروع جنسی یا عاطفی و رسواسازی «هدف» تله، او را به عنوان عامل به خدمت خود درآورد.

پس از جنگ جهانی دوم، تله جنسی چنان در اروپا رایج شده بود که دولت ایالات متحده به کارمندان خود در خارج از این کشور دستور داد که مافوقان خود را از هرگونه رابطه عاطفی با خارجی‌هایی که کشورشان تهدیدی علیه آمریکا است مطلع سازند.

فیلم «گنجشک سرخ» فیلم بسیار خوش‌ساخت، قوی با داستانی مسحور کننده است که تصویری افسونگر از دستگاه‌های اطلاعاتی ایالت متحده و تصوری مخدوش از دستگاه‌های امنیتی روسیه معاصر ارائه می‌دهد. در فیلم گنجشک سرخ دومینکا اگروف (جنیفر لارنس) بالرینی است که حرفه‌اش را به خاطر حسادت دو نفر از همکارانش از دست می‌دهد. یکی از همکاران مرد او حین تمرین با قصد قبلی بدون اینکه ماجراصحنه‌سازی به نظر برسد، پای دومینکا را حین اجرای برنامه می‌شکند. او تمام هزینه‌های درمان و نگهداری مادرش را پس از مرگ پدرش تامین می‌کند و با شکسته شدن پایش، در تامین هزینه‌هایش درمانده می‌شود.

آنطور که فیلم تشریح می‌کند و با نشانه‌هایی نمایشی که با حقیقت سنخیتی ندارد، زندگی او لابه لای چرخ‌های مرد سالاری فاسد تبهکار اداری – امنیتی روسیه درهم می‌شکند و او به خواست عمویش مجبور می‌شود برای تامین مخارج مادرش، در یک مدرسه جاسوسی غیرمتعارف همراه با مربی زن سختگیری به نام مترون (شارلوت رمپی) آموزش ببیند و بیاموزد چگونه از «گنجشک سرخ» بودن در جهت مقاصد دولت روسیه به کشورش خدمات ارائه دهد.

در نمایش خانگی پیش از آنکه سریال زخم کاری از این ویژگی در شکل‌گیری روایتش استفاده کند در سریال آقازاده شاهد بودیم که شخصیت اصلی قصه با دختری ازدواج می‌کند که به نوعی یکی از جاسوس‌های رقیب به حساب می‌آید و قصدش از نزدیکی به قهرمان اصلی نفوذ اطلاعاتی است.

در فصل اول سریال زخم کاری شاهد بودیم که مالک برای آنکه بتواند اخوان وکیل شرکت را مجاب کند تا برای او مدارک شرکت را بیاورد برای او دام اخلاقی پهن کرد و حضور یک زن در زندگی اخوان و فیلم‌های غیراخلاقی که از او گرفت، باعث شد اخوان در بن‌بست قرار بگیرد.

حالا در فصل جدید نیز شاهد بودیم که شفاعت بعد از آنکه به املشی پیشنهاد پول و موقعیت اقتصادی داد تا بتواند فرنهادزاده را از حضور در پروژه پتروشیمی منصرف کند و املشی بر خلاف وعده‌اش به آن عمل نکرد، فیلم‌ها و صداهایی از رفتارهای غیراخلاقی و روابط نامشروع او به دست املشی داد تا املشی بتواند به فرنهادزاده فشار بیاورد و پروژه پتروشیمی را کنار بگذارد. از سوی دیگر از میان مکالمات طلوعی و شفاعت اینطور بر می‌آید که آن‌ها حتی از فرنهادزاده هم فیلم‌های غیراخلاقی دارند و همین موضوع نشان می‌دهد فساد اخلاقی در جایی که فساد اقتصادی وجود دارد بیش از هر چیزی در جریان است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: