کد خبر: ۹۵۹۳۳۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶
تعداد بازدید: ۲۲۱
علی اکبریان بازیکن اسبق پرسپولیس و استقلال از زندان آزاد شد.

بازیکن سابق پرسپولیس و استقلال از زندان آزاد شدبه گزارش خبرداغ به نقل از همشهری :علی اکبریان، بازیکن سابق تیم های استقلال و پرسپولیس که به دلیل حمل ۱۶ گرم مواد مخدر ۱۴ سال حبس را متحمل شد، حالا بعد از آزادی می گوید حاضر نیست حتی با دریافت ۱۰۰ میلیارد، یک گرم مواد مخدر داشته باشد.

او که بعد از تحمل ۱۴ سال زندان به تازگی برای مرخصی دو ماهه به خانه برگشته است:

۱۴ سال حبس. از این تجربه برایمان بگو
دیگر روزگار برای ما اینطوری ساخت که ۱۴ سال در زندان باشم و در ۱۴ سال همه چیزم عوض شد. حتی قیافه ام عوض شد. چاق شده ام و اگر مراببینید نمی شناسید. الان دیگر برای مرخصی آمدم. ان‌شاءالله زودتر تمام شود.

برنامه‌ات بعد از آزادی چیست؟
برای کلاس های مربیگری ثبت نام کردم و می خواهم مربیگری کنم. اگر کار مربیگری را شروع کنم، مرخصی حبسم تمدید می شود تا تمام شود. الان هم با اقای ناصری از مدرسین هیات فوتبال صحبت کردم. ثبت های لازم انجام شده است تا سریع تر کلاس ها را شروع کنم. الان دیگر زن و بچه ام مرا رها کردند. فقط عشقم فوتبال است و مربیگری. می خواهم کارم را در مربیگری به بهترین شکل انجام دهم.

فریب خوردی که رو به مواد آوردی؟
بله فریبم دادند. گفتند دو ماهه اینجا را برایت ژاپن می کنیم تا در آمد خوبی پیدا کنی. در فوتبال هم پول خوبی نمی‌دادند. ۲ قران پول داشتم که در این کار افتادیم. نهایتش منجر شد به ۱۴ سال حبسی که کشیدم. اما الان دیگر فرق دارد. ۱۴ سال حبس کشیدم. الان ۱۰۰ میلیارد تومان هم بدهند ، حاضر نیستم یک گرم مواد مخدر در دستم باشد. الان فقط به مربیگری فکر می کنم. علمش را دارم . قرار هم است ۲-۳ نفر از دوستان به من کمک کنند. دوستان قدیمی‌ام هستند که کمک شان برای من خوب است.

وضعیت‌ات در زندان چطور بود؟
وضعیتم بد نبود اما هر چه باشد زندان است و شرایط خودش را دارد. در شش ماه آخر به ندامتگاه منتقل شده بودیم. زمین فوتبال و سالن داشتند ولی به ما اجازه نمی دادند برویم بازی کنیم. برای همین شکم آورده‌ام و الان صبحانه و شام نمی روم که شکمم آب شود.

از فوتبالی ها وقتی در زندان بودی کسی کمکت می کرد؟
خدا پدر و مادر جواد زرینچه را بیامرزد. رو دستش ندیدم. افراد دیگر مانند امیرقلعه نویی و بهزاد غلامپور کمک می کردند اما زرینچه خیلی کمک می کرد . کرایه خانه من در ماه ۵ میلیون بود که او می داد در حالی که در زندان نمی توانستم خرج خودم را پیدا کنم. ان هم در حالی که شنیدم زن من شوهر کرده یا حتی اگر نکرده دیگر با من نیست. ۵ میلیون زرینجه کمک می کرد . انطور که شنیدم از استقلال و پرسپولیس در ماه پول کمک می‌گرفته است. از همین جا اعلام می کنم کسی دیگر به زن و بچه من کمک نکند . هر وقت دخترم به من زنگ می‌زد، می گفت به ما پول بده و بعد که به دوستانم می گفتم آنها تاکید می کردند همین یک ساعت قبل فلان میلیون کمک کردیم .

یعنی زنت از شما جدا شده است؟
بله و آنقدر هم از من پیش دخترم بد گفتند که او از من می ترسد. در این ۴ روز که از زندان آزاد شدم فقط دوبار او را دیدم . نمی دانم زن من شوهر کرده یا نکرده اما دلیل ندارد جواد زرینچه اجاره خانه او را بدهد. در گذشته برادر من هم سوای ۵ میلیون ماهانه زرینچه، سه میلیون تومان می داد . آبرو و حیثیت من را برده اند. این کارها چیست؟ زنم حالا ازدواج کرده یا نه کاری ندارم . دختر هم برده است. مشکلی نیست ولی دیگر به دوستان من برای گرفتن پول زنگ نزند. من هم می روم دنبال مربیگری و زندگی خودم و با آنها کار ندارم.

سرنوشت تو هم خیلی تلخ شد

بله ولی می خواهم با کار مربیگری این ۱۴ سال را جبران کنم . باید هم بگویم الان نسبت به قدیم شرایط فرق کرده است. قدیم یک مواد فروش ۵۰گرم مواد تهیه و توزیع می کرد و از این طریق زندگی اش را می چرخاند و اگر هم گیر می کرد حبس ابد داشت اما الان مواد دبه ای شده است. دبه ای شیشه را به صورت مایه در ۲۰ لیتری از عراق می آورند. همان مایع را یخ می کنند و به عنوان مواد مخدر به دست مردم می دهند ولی من برای فقط ۱۶ گرم ۱۴ سال حبس کشیدم. من به خودم امیدوارم که اگر حتی مربیگری یک تیم دسته دوم را برعهده بگیرم می توانم آن را به دسته اول و سپس به لیگ برتر بیاورم. مطمئن باشید.

یعنی خیلی برای مربیگری انگیزه داری؟

بله من ۱۰ سال از این ۱۴ سال که زندان بودم بازی‌ها را به دقت زیر نظر داشتم و نکات لازم را هم می‌نوشتم و الان دارم . آنالیزهای لازم را داشتم. از این ها استفاده می کنم و خیلی حرف ها در مربیگری برای گفتن دارم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: