کد خبر: ۹۵۹۰۰۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۰
تعداد بازدید: ۱۱۸
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، اولین کلیسای مدرن که با حمایت دولت ساخته شده را افتتاح نمود.

به گزارش خبرداغ به نقل از مبلغ : رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، اولین کلیسای مدرن که با حمایت دولت ساخته شده را افتتاح نمود.

به گزارش «مبلغ»- به نقل از “دیلی میل” افتتاح این کلیسا در ترکیه با جمعیت حداکثری مسلمان و دولت اسلامی در صد سال پس از امپراطوری عثمانی از بعد فرهنگی و سیاسی برای رهبری سیاسی ترکیه حائز اهمیت است.

سنگ بنای “کلیسای ارتدوکس سریانی مور افرم” در سال ۲۰۱۹ میلادی در استانبول با جمعیت هفده هزار نفری مسیحیان آشوری از سوی اروغان گذاشته شد.

“سایت سوزین”، رئیس بنیاد کادم سریانی در استانبول، به خبرگزاری فرانسه گفت از زمان تاسیس جمهوری ترکیه این اولین کلیسایی ست که افتتاح می شود.

اردوغان اولین کلیسای مدرن دولتی در ترکیه را افتتاح کرد

باید گفت ریشه مسیحیان آشوری در ترکیه به جوامعی بر می گردد که در قرن اول میلادی در منطقه ای که از جنوب شرقی ترکیه تا سوریه و عراق مساحت داشت زندگی می کردند.

اولین کلیسای مسیحیان آشوری در سال ۱۹۳۲ میلادی از شهر مردین ترکیه به دمش در سوریه منتقل شد.

رئیس بنیاد کادم سریانی در استانبول از سویی هم به خبرگزاری آناتولی گفت در صد سال گذشته برخی کلیساهای کوچک به صورت مخفی در ترکیه فعالیت می کرد و افتتاح کلیسای ارتدوکس سریانی مور افرم که با حمایت دولت صورت گرفت افتخار بزرگی برای مسیحیان ترکیه به شمار می رود.

کلیسای ارتدوکس سریانی مور افرم ظرفیت پذیرش هفت صد و پنجاه نفر را دارد و می تواند پاسخ مناسبی به منتقدین اردوغان که وی را به تخریب کلیساهای قدیمی و ساخت مسجد به جای آنها متهم می کنند، به شمار رود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: