کد خبر: ۹۵۸۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۰
تعداد بازدید: ۶۲
استقلال در فهرست جدید تیم ملی چهار بازیکن دارد که بجز مهرداد محمدی که عنصر هجومی محسوب می‌شود، باقی نفرات جزو مدافعان به حساب می‌آیند و باید در پازل دفاعی تیم ملی قرار بگیرند

مهر تأیید قلعه‌نویی به خط دفاع نکونامبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین، ایمان گودرزی؛ بازگشت سید حسین حسینی به تیم ملی بعد از ۴۵۰ دقیقه موفقیت‌آمیز در بازی‌های لیگ‌برتر که فقط یک بار دروازه خود را باز شده دید، نشان‌دهنده اعتماد امیر به دروازه‌بان آبی‌ها است. در اردوی قبلی سید حسین حسینی به تیم ملی دعوت نشد و شاید این ذهنیت به وجود آمد که سرمربی استقلال روی دروازه‌بان دیگر نظر ندارد اما قلعه‌نویی که بنا را روی دعوت از آماده‌ها و باتجربه‌ها گذاشته با لحاظ کردن هر دو فاکتور بار دیگر حسینی را به تیم ملی دعوت کرد و به نظر می‌رسد دروازه‌بان استقلال با واسطه نمایشی که در پنج بازی گذشته داشته و تیم المپیک را هم در بازی‌های آسیایی همراهی کرد، تا جام ملت‌های آسیا دراردوی تیم ملی باقی بماند.

دیگر بازیکنی که از بخش دفاعی استقلال به تیم ملی فرا خوانده شده صالح حردانی است. البته صالح در بازی با مس رفسنجان درترکیب اصلی نبود و یامگا به جای او در پشت دفاع راست بازی کرد اما دعوت از حردانی مربوط به بازی آخر استقلال نیست و این بازیکن در بازی‌های گذشته استقلال هرگاه در پست دفاع راست بازی کرد، نمره قبولی گرفت.

روزبه چشمی را هم باید دیگر عنصر دفاعی دعوت شده به تیم ملی دانست. بازیکنی که برای هرمربی یک موهبت بزرگ محسوب می‌شود به این دلیل که هم قابلیت بازی در پست هافبک دفاعی را دارد وهم در پست دفاع میانی بازی می‌کند.

نکونام پیش‌تر از چشمی در پست دفاع وسط نیز بهره گرفته بود و قلعه‌نویی هم برای دوپست روی این بازیکن حساب می‌کند.

مهر تأیید قلعه‌نویی به خط دفاع نکونام

در دایره بازیکنان دفاعی استقلال باید محمدحسین مرادمند را هم قرارداد. این بازیکن دراردوی قبلی تیم ملی حضور داشت اما دراردوی جدید حضور ندارد. با این حال پیش‌بینی می‌شود امیرقلعه‌نویی همچنان روی این بازیکن هم نظر مساعد داشته باشد و در اردوهای بعدی بازهم از وجود مرادمند بهره بگیرد. هیچ تردیدی نباید داشت که مرادمند به لحاظ فنی شانه به شانه مدافعان کنونی است و حتی قابلیت بازی در ترکیب اصلی تیم ملی را هم دارد.

در میان دعوت‌شده‌های جدید استقلال نام مهرداد محمدی نیز به چشم می‌خورد. نکته حائز اهمیت درباره این بازیکن حضور نه‌چندان چشمگیر(به لحاظ دقایق بازی) درترکیب استقلال است اما ظاهراً همین دقایق نه‌چندان قابل توجه نیز از نگاه سرمربی تیم ملی کافی بوده تا محمدی هم در فهرست تیم ملی قرار بگیرد تا تنها عنصرهجومی دعوت شده از استقلال او باشد.

حال اینکه تصور کنیم قلعه‌نویی به دلیل گرایشی که نسبت به بازیکنان دفاعی استقلال پیدا کرده، توجه آنچنانی به محمدی نخواهد کرد و شاید او را به دلیل تعدد مهاجمان در اردوهای آینده از لیست کنار بگذارد، استدلال درستی نیست چون قلعه‌نویی اساساً به شکل بازی محمدی اعتقاد دارد وهمان‌طور که قبل از اعلام نهایی نام بازیکنان تیم ملی پیش‌بینی شد، محمدی در فهرست قرار گرفت.

مع‌الوصف آنچه درلیست قلعه‌نویی کاملاً مشهود است اینکه سرمربی تیم ملی مهر تأیید زده برعملکرد دفاعی تیم نکونام و استقلال فصل جاری به خوبی در رصد او و دیگر اعضای کادر فنی تیم ملی قرار دارد. قلعه‌نویی هم تغییرات دفاعی در استقلال فصل جدید را به وضوح مشاهده کرده و به همین سبب ۳ بازیکن دفاعی را به اردو فرا خوانده و یک بازیکن دیگر(مرادمند) را نیز زیر نظر دارد تا در صورت لزوم به اردو فرا بخواند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: