کد خبر: ۹۵۸۸۷۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۳
تعداد بازدید: ۶۳
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از کاهش دما در نوار شمالی کشور، بارش باران در برخی استان‌ها و وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در نقاط مستعد خبر داد.

این استان‌ها سرد می‌شوندبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا : رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از کاهش دما در نوار شمالی کشور، بارش باران در برخی استان‌ها و وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در نقاط مستعد خبر داد.

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: از بعد از ظهر دوشنبه (۱۷ مهر) سامانه بارشی وارد کشور می‌شود و در استان اردبیل، شمال آذربایجان‌های غربی و شرقی، بخش‌هایی از گیلان و مازندران، روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه(۱۸ و ۱۹ مهر) در استان‌های ساحلی خزر، آذربایجان‌های غربی و شرقی، اردبیل، برخی نقاط استان‌های زنجان، کردستان، کرمانشاه، قزوین، البرز، تهران، همدان، پنجشنبه (۲۰ مهر) در مناطق غربی، مرکزی، استان‌های ساحلی خزر، شمال شرق، دامنه‌های جنوبی البرز و جمعه (۲۱ مهر) در ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در نقاط مستعد گردوخاک و در ارتفاعات و نقاط سردسیر رشته کوه البرز و در استان اردبیل بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: روزهای چهارشنبه و پنجشنبه شدت بارش در گیلان و مازندران خواهد بود. دوشنبه و سه‌شنبه در بخش‌هایی از شمال غرب، غرب استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و پنجشنبه و جمعه در شمال شرق و شرق کشور افزایش سرعت باد و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک انتظار می‌رود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران وضع هوا از سه‌شنبه تا پنجشنبه کاهش محسوس دما در نوار شمالی کشور خواهیم داشت.

ضیاییان ادامه داد: خلیج فارس دوشنبه و دریای خزر از سه‌شنبه تا پنجشنبه مواج خواهند بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۸ مهر) کمی ابری تا نیمه‌ابری و گاهی وزش باد شدید و از اواخر وقت بارش‌های پراکنده با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۹ درجه سانتیگراد و روز چهارشنبه ( ۱۹ مهر) نیمه‌ابری و گاهی بارش‌های پراکنده و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۷ و ۱۸ مهر) اهواز با دمای ۴۰ و ۴۲ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۲ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان کشور هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: