کد خبر: ۹۵۸۴۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳
تعداد بازدید: ۱۵۲
دبیرکل فدراسیون فوتبال تأکید کرد، اهمیت مسابقات لیگ قهرمانان آسیا کمتر از بازی‌های تیم فوتبال امید در بازی‌های آسیایی هانگژو چین نیست.

بازگشت سه بازیکن پرسپولیس به اردوی تیم امیدبه گزارش خبرداغ به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، هدایت ممبینی دبیرکل فدراسیون فوتبال درباره عدم حضور سه بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس در اردوی تیم فوتبال امید اظهار داشت: باتوجه به اینکه مسابقات هانگژوی چین در زمان فیفادی برگزار نمی‌شود، به دلیل مشکلات و بیماری کرونا این پیکارها از سال 2022 به 2023 موکول و باعث شد تا تیم فوتبال امید بلافاصله بعد از رقابت‌های انتخابی المپیک در ازبکستان به چین سفر کند.

وی ادامه داد: همزمانی برگزاری مسابقات لیگ برتر، مسابقات مقدماتی لیگ قهرمانان آسیا و بازی‌های تیم امید در هانگژو باعث شده است تا مشکلات این‌چنینی ایجاد شود. پیش از اعزام تیم به کشور چین طبق توافقاتی که با سرپرست تیم و باشگاه پرسپولیس صورت گرفت، در صورت لزوم، باشگاه می‌تواند از بازیکنان خود استفاده کند. تعاملی که بین باشگاه‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا با تیم امید است، جای تشکر و قدردانی دارد. اهمیت بازی‌های سه تیم ایرانی در لیگ قهرمانان از بازی‌های تیم ملی فوتبال امید کمتر نیست و سعی کردیم با بهترین شرایط و هماهنگی، کاری کنیم تا هر دو طرف متضرر نشوند.

دبیرکل فدراسیون فوتبال تصریح کرد: در همین راستا، طبق برنامه‌ریزی و زمان مسابقاتی که وجود داشت، مقرر شد تا سه بازیکن تیم پرسپولیس به تیم خود در قطر ملحق شوند و پس از پایان بازی و در صورت اعلام نیاز سرمربی تیم امید، این بازیکنان بار دیگر به هانگژو سفر کنند. می‌دانیم که شرایط سختی برای بازیکنان به دلیل مسافت و رفت و آمد ایجاد می‌شود، اما به خاطر فشردگی مسابقات و وضعیتی که وجود دارد، این شرایط ایجاد شده است. به صورت کلی باشگاه‌ها این حق را دارند که از بازیکنان خود استفاده کنند. بار دیگر از تعاملی که باشگاه‌ها مخصوصاً پرسپولیس، نساجی مازندران و سپاهان با تیم فوتبال امید داشته‌اند، تشکر می‌کنم.

ممبینی در ادامه در مورد حضور تیم فوتبال امید در مرحله یک چهارم نهایی بازی‌های آسیایی هانگژو گفت: ما یکی از بهترین تیم‌های فوتبال امید در ادوار گذشته را در اختیار داریم. برترین‌ها در این تیم حضور دارند و با غیرت و انگیزه بالا برای مصاف با هنگ‌کنگ آماده می‌شوند تا با افتخارآفرینی، در جمع چهار تیم نهایی قرار بگیرند و دل مردم ایران را شاد کنند. بازیکنان تیم امید پتانسیل بالایی دارند و آینده تیم ملی فوتبال بزرگسالان هستند. بدون شک در آینده‌ای نه چندان دور باید منتظر درخشش این ملی‌پوشان در فوتبال ملی بزرگسالان باشیم. قابل ذکر است که با تلاش فدراسیون، در روزهای گذشته به بازیکنان تیم امید پاداش داده شده و طبق برنامه تا قبل از بازی پیش رو هم پاداش بعدی داده خواهد شد. همچنین براساس تفاهم قبلی قرار است کمیته ملی المپیک پاداش بردهای آتی را پرداخت کند.

وی خاطرنشان کرد: با تلاش بازیکنان موفقیت طلایی به دست می‌آید و تیم امید در بین چهار تیم نهایی مسابقات المپیک آسیایی می‌درخشد و در تاریخ فوتبال کشورمان ماندگار خواهد شد. نگهداری سرمایه‌ها برعهده فدراسیون فوتبال است. این بازیکنان سرمایه‌های ایران هستند. این تیم برای ما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در همین راستا، رئیس فدراسیون فوتبال همراه ملی‌پوشان است و برای موفقیت آنها از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

دبیرکل فدراسیون فوتبال راجع به میزبانی ایران در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا هم تصریح کرد: کار بسیار بزرگی در فوتبال ایران صورت گرفت. با تلاش مجموعه فدراسیون و در رأس آن مهدی تاج، میزبانی از تیم‌های عربستانی در ایران صورت گرفت. طبق مصوبه‌ سال 2016 در هیئت رئیسه AFC، مقرر شده بود تا میزبانی تیم‌های ایران برای لیگ قهرمانان آسیا به کشوری دیگر داده شود، اما با پیگیری و تلاش این امر کنسل شد. پروسه سختی بود که با مکاتبات و پیگیری مستمر به نتیجه رسید.

ممبینی درباره پروسه ورود تجهیزات VAR و نصب آن در ورزشگاه‌های آزادی و نقش جهان اصفهان گفت: پس از موافقت با میزبانی تیم‌های ایرانی با کنفدراسیون فوتبال آسیا و دیگر مجموعه‌ها وارد مذاکره شدیم و در مدت یک هفته این تجهیزات را با تمام مشکلاتی که وجود داشت، وارد ایران کردیم. پس از نصب تجهیزات VAR در آزادی و برگزاری دیدار تیم‌های پرسپولیس و النصر عربستان، AFC بابت راه‌اندازی، وصل سیستم و فعالیت‌هایی که در این زمینه صورت گرفت، تقدیر کرد. تجهیزات VAR طی دو روز گذشته در ورزشگاه نقش جهان نیز نصب شده است و مشکلی وجود ندارد. برای نگهداری تجهیزات VAR در ایران باید اقدامات و مکاتبات مختلفی صورت گیرد و مجوزهای لازم صادر شود تا بتوانیم از این سیستم در رقابت‌های لیگ برتر در آینده‌ای نه چندان دور استفاده کنیم. سعی ما بر این است با ایجاد شرایط مناسب و گرفتن مجوزهای مدنظر از این پس ورزشگاه‌هایی که شرایط داشتن تجهیزات VAR را دارند، این تجهیزات در ایران بماند.

وی در مورد فرجام‌خواهی باشگاه سپاهان نسبت به رأی کمیته انضباطی یادآور شد: سپاهان پس از رأی اخیر کمیته انضباطی در مهلت قانونی نسبت به ثبت درخواست استیناف اقدام کرد. روشن است که ارکان قضایی فدراسیون مستقل هستند و رأی خود را از مجمع گرفته‌اند و هر تصمیمی در این باره و سایر موارد گرفته شود، ابلاغ خواهد شد.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در پاسخ به این پرسش که آیا امکان تغییر رأی کمیته انضباطی درباره سپاهان در کمیته استیناف وجود دارد یا نه، گفت: در این باره نمی‌توانم اظهارنظر کنم، اما هر احتمالی در تصمیم‌گیری‌های ارکان قضایی وجود دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: