کد خبر: ۹۵۸۳۱۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۵
تعداد بازدید: ۱۰۵
یک کارشناس فوتبال معتقد است شاگردان مورایس باید مراقب انگولو کانته باشد.

مهار انگولو کانته راه عبور سپاهان از الاتحادبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا، سپاهان در دومین دیدار خود از گروه سوم لیگ قهرمانان آسیا ۱۰ مهر در اصفهان میزبان الاتحاد و ستارگانش خواهد بود. شاگردان مورایس در هفته اول مقابل نیروی هوایی متوقف شدند و الاتحاد نیز مقابل آلمالیق ازبکستان به پیروزی ۳ بر صفر رسید.

حسین چرخابی، کارشناس و پیشکسوت فوتبال در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با تقابل سپاهان مقابل الاتحاد اظهار کرد: عربستان به مسابقات لیگ قهرمانان آسیا هیجان بسیار زیادی داده است. هر چه تیم‌ها در لیگ یک کشور قوی‌تر باشند و نتایج غیر قابل پیش‌بینی‌تر باشد، فوتبال آن کشور پیشرفت می‌کند.

شانس بزرگ فوتبال آسیا

او ادامه داد: عربستان با این برنامه‌ها فوتبال آسیا نیز متحول کرده است. در یک آمار مشخص شد تعداد کسانی که بازی‌های چهار تیم مهم عربستان را تماشا کردند، چهار برابر فوتبال کشور برزیل است و این شانس بزرگی برای آسیاست. تیم‌های ایرانی نیز می‌تواند با قرار گرفتن مقابل این تیم‌ها خودشان را محک بزنند.

تیم عراقی سپاهان را گول زد

این کارشناس فوتبال درباره پیش‌بینی‌اش از این دیدار گفت: پیش‌بینی من این است که سپاهان خیلی متفاوت‌تر از دیدارش با نیروی هوای عراق بازی می‌کند. تیم عراقی سپاهان را گول زد و فقط می‌گفتند ما نمی‌توانیم و آماده نیستیم اما دیدید چقدر خوب بودند. ما در روانشناسی ضعیف هستیم و بزرگ‌ترین معضل ما این بود که تیم عراقی را دست کم گرفتیم. تیمی که حریفش را دست کم بگیرد، تا به خودش بیاید خیلی چیزها را از دست می‌دهد.

مهار انگولو کانته راه عبور سپاهان از الاتحاد

مراقب کانته باشید!

او ادامه داد: حالا مقابل الاتحاد ماجرا فرق دارد و سپاهان دو برابر خود را ارائه می‌دهد. من پیش‌بینی یک بازی خوب را در این دیدار دارم. تماشاگران بازی خوبی از دو تیم خواهند دید. من بازی‌های الاتحاد را دیدم و انصافا انگولو کانته بسیار بهتر است بسیاری از ستارگان فوتبال بازی می‌کند. سپاهان باید مراقب او باشد.

 سپاهان دفاع را فراموش می‌کند

چرخابی در رابطه با نقاط ضعف سپاهان گفت: سپاهان فقط با یک نظام دفاعی خیلی خوب می‌تواند ستارگان الاتحاد را کنترل کند. مشکل سپاهان این است که فقط می‌خواهد حمله کند و دفاع را فراموش می‌کند. دفاع انفرادی، خطی و تیمی‌شان در حد تاکتیک‌های هجومی این تیم نیست. در بازی با نیروی هوایی در یک منطقه دو بار ضربه خوردند و خیلی راحت در خط دفاعی شکاف ایجاد می‌شد. در بازی با نیروی هوایی یک بازیکن عراقی یک حرکت یک – دو انجام داد و خیلی راحت به سمت دروازه سپاهان حرکت کرد. این‌ها مشکلات سپاهان در خط دفاعی است و پوشش درستی ندارند. تیم‌ها به هر حال آنالیز می‌کنند و شکاف‌های خط دفاعی سپاهان را پیدا می‌کنند. حتی در بازی با پیکان هم این نقطه ضعف مشخص بود.

درخواست مهم از سهیل مهدی

او با انتقاد از نوع برنامه ریزی لیگ برتر گفت: می‌ترسم فوتبال ما به جایی برسد که یک تیم در آسمان و در هواپیما برنامه‌اش تغییر کند و هواپیما همانجا مجبور شود تغییر مسیر دهد! می‌خواهم بگویم هیچ برنامه درستی نداریم. من ۵۰ سال در فوتبال هستم و با این تجربه می‌گویم مربی باید برنامه بازی‌اش را بداند و برایش برنامه ریزی کند. این نوع برنامه ریزی درست نیست و سازمان لیگ باید بداند یک تیم نباید بیش از دو بار در سال بدنسازی کند چون اگر از این تعداد بالاتر برود، وضعیت بدنی بازیکنان به مشکل می‌خورد و آسیب می‌بینند. از سهیل مهدی خواهش دارم با مربیان بدنساز هم مشورت کند و ببیند مربیان بدنساز این برنامه ریزی را تایید می‌کنند یا خیر. یعنی همه دنیا اشتباه می‌کند و ما درست انجام می‌دهیم؟

او در پایان همچنین گفت: مطمئن باشید باشگاه سپاهان در میزبانی نمره ۲۰ را می‌گیرد. بدون تعصب می‌خواهم بگویم سپاهان در این مسائل عالی عمل می‌کند. الاتحاد می‌آید و در نهایت هم از میزبانی سپاهان تشکر می‌کند.

انتهای پیام

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: