کد خبر: ۹۵۸۲۸۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱
تعداد بازدید: ۱۹۷
عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی حرفه‌ای شدن سربازی را گامی مترقی در عرصه دفاعی دانست و گفت:جایگاه سربازان در تامین امنیت و عرصه دفاعی کشور بی بدیل است و با حرفه‌ای کردن قانون سربازی می‌توان مهارت سربازان را تقویت و توامان رضایت عمومی را افزایش داد.

حرفه‌ای شدن سربازی گامی مترقی در عرصه دفاعی کشور/ جایگاه سربازان در تامین امنیت کشور بی بدیل استبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین، محسن پیرهادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ضمن تبریک روز سرباز و قدردانی از نقش سربازان در حراست و حفاظت از امنیت و تمامیت ارضی کشور، گفت: اصلاح قانون نظام وظیفه عمومی و پیش رفتن به سمت حرفه‌ای شدن خدمت سربازی، ذیل برنامه پنج ساله توسعه هفتم گامی مفید و‌ مترقی در عرصه دفاعی -امنیتی کشور است.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس ادامه داد: جایگاه سربازان در تامین امنیت و عرصه دفاعی کشور بی بدیل است و با حرفه‌ای کردن قانون سربازی می‌توان مهارت سربازان را تقویت و توامان  رضایت عمومی را افزایش داد.

نایب رییس کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه افزود: با توجه به وجود مطالبه عمومی برای به روز شدن قانون نظام وظیفه عمومی و بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق در جهت حرفه ای شدن خدمت سربازی پیش بینی می‌شود در روزهای آتی و در جریان بررسی جزییات برنامه هفتم؛ موضوع حرفه ای شدن سربازی با رای بالایی در صحن علنی مجلس تصویب شود.

وی با بیان اینکه کمیسیون تلفیق برنامه هفتم ذیل ماده ۱۰۲ این لایحه به بحث حرفه ای شدن نظام وظیفه عمومی و به تعبیر رسانه‌ای آن حرفه ای شدن خدمت سربازی ورود کرد و مصوبات خوبی در این زمینه داشت، ادامه داد: پاره وقت شدن و کاهش زمان خدمت، معافیت مشمولان دارای سه فرزند و بیشتر و معافیت مشمولان بالای ۳۵ سالِ دارای دو فرزند از خدمت سربازی، جایگزینی خدمت وظیفه با دیگر عضویت ها از جمله تکالیف نیروهای مسلح در طول زمان اجرای برنامه هفتم توسعه است.

پیرهادی در ادامه تاکید کرد: مصوبه‌ اصلاح دوره‌ خدمت نظام وظیفه پس از اخذ رای در صحن علنی مجلس برای تایید به شورای نگهبان ارجاع خواهد شد.

به گفته نماینده مردم تهران در صورت تصویب این مصوبه از سوی شورای نگهبان و قانون شدن آن، ستاد کل نیروی های مسلح موظف خواهد بود با هدف دفاع از استقلال و تمامیت ارضی کشور ،استفاده بهینه از ظرفیت های ملی و ایجاد انگیزه لازم برای جوانان در انجام خدمت وظیفه و رشد و تعالی و توانمند سازی و افزایش مهارت های آنها نسبت به تدوین ساز و کار بهینه و استحکام بخشی نظام خدمت وظیفه عمومی نسبت به اصلاح مقررات ذیربط اقدام کند آن را به تصویب فرمانده کل قوا برساند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مجتبی
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
0
1
انتظار میرود با تعجیل بیشتر در حذف سربازی اجباری کمک بزرگی به جوانان کشور جهت اشتغال و ازدواج بموقع نموده و خانواده ها را از استرس زجر آور سربازی اجباری برهانید.
اجرتان با چهارده معصوم
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: