کد خبر: ۹۵۷۹۹۸
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶
تعداد بازدید: ۱۳۷
نمایندگان مجلس شورای اسلامی، لایحه تصویب معاهده سازمان ملل متحد درباره استفاده از ارتباطات الکترونیکی در قراردادهای بین‌المللی را تصویب کردند.

موافقت مجلس با معاهده سازمان ملل درباره استفاده از ارتباطات الکترونیکی در قراردادهای بین‌المللیبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد لایحه تصویب معاهده (کنوانسیون) سازمان ملل متحد راجع به استفاده از ارتباطات الکترونیکی در قراردادهای بین‌المللی را بررسی کرده و کلیات و جزئیات این لایحه را به تصویب رساندند.

بر اساس ماده واحده این لایحه، معاهده (کنوانسیون) سازمان ملل متحد راجع به استفاده از ارتباطات الکترونیکی در قراردادهای بین‌المللی مشتمل بر یک مقدمه و ۲۵ ماده تصویب و اجازه مبادله اسناد آن داده می شود.

بر اساس تبصره ۱ این ماده، دولت جمهوری اسلامی ایران طبق بند ۲ ماده  ۱۹ و ۲۱ معاهده خود را ملزم به اجرای معاهده در چارچوب قانون تجارت الکترونیکی می داند و معاهده را در خصوص معاملات و تبادلات الکترونیکی که بر اساس قانون تجارت الکترونیکی مستثنی شده اند، اعمال نخواهد کرد.

بر اساس تبصره۲ این ماده، رعایت اصول ۷۷ و ۱۲۵ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران برای هرگونه اصلاح معاهده و اصل ۱۳۹ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران برای صلح دعاوی و ارجاع به داوری الزامی است.

انتهای پیام

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: