کد خبر: ۹۵۷۷۴۴
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۳
تعداد بازدید: ۱۲۹
سازمان هواشناسی با پیش بینی تداوم فعالیت سامانه بارشی از ۲۲ تا ۲۶ شهریور، برای برخی استان‌ها هشدار سطح زرد صادر کرد.

هشدار زرد هواشناسی به این استان‌ها/ مسافران این توصیه‌ها را جدی بگیرندبه گزارش خبرداغ به نقل از صدا و سیما : سازمان هواشناسی با پیش بینی تداوم فعالیت سامانه بارشی از ۲۲ تا ۲۶ شهریور، برای برخی استان‌ها هشدار سطح زرد صادر کرد.

از چهارشنبه هفته کنونی تا یک‌شنبه هفته آتی، در برخی مناطق کشور رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، در مناطق مستعد خیزش گردوخاک و بارش تگرگ رخ خواهد داد.

این مناطق عبارتند از:

چهارشنبه: آذربایجان های غربی و شرقی، اردبیل، گیلان، نیمه غربی مازندران، ارتفاعات در جنوب غرب کرمان، هرمزگان و جنوب و شرق فارس
پنج‌شنبه: گیلان، مازندران، اردبیل، آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، ارتفاعات در جنوب غرب کرمان، هرمزگان و جنوب و شرق فارس
جمعه: گیلان، گلستان، مازندران و ارتفاعات در شمال و شرق هرمزگان
شنبه: ارتفاعات در شرق مازندران، گلستان و شرق و شمال هرمزگان
یک‌شنبه: گیلان، مازندران، گلستان، شرق اردبیل، شمال شرق آذربایجان شرقی و ارتفاعات در شرق و شمال هرمزگان

بر این اساس لغزندگی جاده‌ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، ایراد خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی، شکستن درختان کهن‌سال و وارد شدن خسارت به محصولات کشاورزی دور از ذهن نیست. خودداری از برپا کردن چادرهای مسافرتی در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و اجتناب از توقف خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره، در نظر داشتن احتیاط هنگام عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، سفرهای بین شهری و برون شهری به ویژه در عبور از گردنه‌های کوهستانی و فعالیت‌های کوه‌نوردی از توصیه‌های مهم به هموطنان است.

همچنین لازم است عشایر هنگام جابجایی احتیاط ورزند؛ دستگاه‌های اجرایی و امدادی در آمادگی باشند؛ دهانه پل‌ها پاک‌سازی و کانال‌ها و آب‌روها لایروبی شوند و در فعالیت‌های کشاورزی محدودیت صورت گیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: