کد خبر: ۹۵۷۷۰۲
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
تعداد بازدید: ۸۹
دنیای حیوانات یک کارناوال رنگی است؛ تقریباً هر رنگی که می‌توانید تصور کنید در جایی وجود دارد و روی پوست، پرها یا فلس های یک حیوان خودنمایی می‌کند.

به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین، تنوع رنگی بسیار زیاد در قلمرو حیوانات احتمالاً انتخاب تنها یک گزینه را غیرممکن می‌کند و به سرعت به یک جستجوی ذهنی تبدیل می‌شود. در واقع، هر یک از گروه‌های اصلی حیوانات رقبای قوی خود را دارند.

ماندریل (ماندریلوس اسفینکس)، یک میمون دنیای قدیم از آفریقا و یکی از معدود پستانداران واقعا رنگارنگ است. صورت آبی درخشان و پشت آن محصولی از فیبرهای کلاژنی است که به دقت چیده شده‌اند که طول موج‌های خاصی را برای تولید رنگ روشن منعکس می‌کنند.

رنگین‌کمانی که بر بدن پستانداران نقش بسته‌است/ عکس

این میمون در کنار ریش زرد و پوزه قرمز، رقیب رنگارنگ ترین پستاندار جهان است. قهرمان، سنجاب غول پیکر مالابار (Ratufa indica) است که جوندگانی در هند هستند که دارای رنگ‌های نارنجی، بنفش، سفید و قهوه‌ای هستند که ممکن است به آنها کمک کند تا با رنگ‌های زنده جنگل‌های بارانی ترکیب شوند.

رنگین‌کمانی که بر بدن پستانداران نقش بسته‌است/ عکس

منبع: livescience

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: