کد خبر: ۹۵۷۰۸۶
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵
تعداد بازدید: ۹۵
معاون پایش اداره کل محیط زیست خراسان شمالی از ثبت حضور یوزپلنگ ها در جاجرم مقارن با روز ملی یوزپلنگ ایرانی خبر داد.

مشاهده ۲ قلاده یوزپلنگ در جاجرمبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا : معاون پایش اداره کل محیط زیست خراسان شمالی از ثبت حضور یوزپلنگ ها در جاجرم مقارن با روز ملی یوزپلنگ ایرانی خبر داد.

حسین هراتی گفت: روز جمعه دهم شهریور ماه پس از ثبت تصویر دو فرد یوزپلنگ در کریدور میاندشت-توران بلافاصله اکیپی از محیط بانان و همیاران به محل اعزام و آنها نیز موفق به مشاهده این گونه ارزشمند شدند.

وی افزود: این هشتمین مشاهده یوزپلنگ و چهارمین مورد ثبت تصویر آن در شهرستان جاجرم توسط همیاران و محیط بانان طی سال جاری است که نشان دهنده حضور یوزپلنگ در میاندشت و لزوم توجه بیش از پیش به کرویدور میاندشت- توران است.

هراتی ادامه داد: میاندشت و توران آخرین زیستگاه های پویا و زادآور یوزپلنگ ایرانی هستند و حفاظت از کریدور بین این دو منطقه نقش موثری در ادامه حیات این گونه دارد.

منطقه میاندشت شامل پناهگاه حیات وحش و پارک ملی ضامن آهو با وسعت ۸۵۰۰۰ هکتار در شهرستان جاجرم و جنوب استان خراسان شمالی واقع شده و زیستگاه حیات وحش شاخصی مانند یوزپلنگ، آهو، کارکال، هوبره و گربه شنی است.

سگ گله یکی از مخاطرات زیست گاهی یوزپلنگ آسیایی است که در راستا ۱۰ هزار واحد دامی در منطقه میاندشت جاجرم خریداری و از منطقه خارج شده و هنوز ۱۰ هزار واحد دامی باقی مانده که باید خریداری شود.

از این تعداد واحد دامی، پنج هزار واحد در مناطق حساس کانون گرد و غباری در این منطقه وجود دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: