کد خبر: ۹۵۶۴۲۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶
تعداد بازدید: ۱۶۸
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: هنوز مصوبات کمیسیون حقوقی و قضایی درباره لایحه عفاف و حجاب به شورای نگهبان ارسال نشده است.

پیرهادی: لایحه عفاف و حجاب هنوز به شورای نگهبان ارسال نشده استبه گزارش خبرداغ ، محسن پیرهادی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره برخی اخبار منتشره شده مبنی بر اینکه لایحه حجاب و عفاف از کمیسیون حقوقی به شورای نگهبان ارسال شده است، اظهار کرد: بعد از رای مجلس شورای اسلامی برای بررسی لایحه عفاف و حجاب طبق اصل ۸۵ قانون اساسی‌ (بررسی در کمیسیون به جای صحن) این لایحه به کمیسیون حقوقی و قضایی ارجاع شد.

وی اضافه کرد: روال بررسی طرح‌ها و لوایح طبق اصل ۸۵ قانون اساسی بدین گونه است که بعد از اتمام رسیدگی در کمیسیون، گزارش به صحن علنی برای تعیین مهلت اجرای آزمایشی ارجاع می‌شود و بعد از آن گزارش به شورای نگهبان فرستاده خواهد شد لذا صحن علنی درباره محتوای گزارش ورود نخواهد داشت و تنها مهلت اجرای آزمایشی را تعیین می‌کند؛ این روال در مورد لایحه حجاب و عفاف هم مطرح است.

این عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تاکنون کمیسیون حقوقی و قضایی گزارش خود درباره پیشنهاد مهلت اجرای آزمایشی لایحه عفاف و حجاب را به صحن علنی نداده است لذا هنوز مصوبات کمیسیون به شورا ارجاع نشده است چون ارجاع مصوبات درباره لایحه عفاف و حجاب به شورای نگهبان بعد از تصویب مدت اجرای آزمایشی آن در صحن علنی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: