کد خبر: ۹۵۶۳۷۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۸
تعداد بازدید: ۹۲
نماینده مردم ماکو در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تولید محصول گندم در شهرستان پلدشت در سال جاری سه برابر افزایش یافته است.

نماینده ماکو از افزایش سه برابری تولید گندم در حوزه انتخابیه خود خبر دادبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا، محمد علی‌پور در نطق میان دستور خود در جریان جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: سد کرم‌آباد برای آبیاری ۲۰ هزار هکتار از اراضی شهرهای پلدشت و شوط بدون اینکه شبکه‌های اصلی و فرعی آن تکمیل شده باشد در اواخر دولت دوازدهم افتتاح شد. با پیگیری‌های مستمر که از ابتدای مسئولیت نمایندگی انجام داده‌ام به خصوص با روی کار آمدن دولت مردمی سیزدهم، تا به حال حدود ۵۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل ایستگاه‌ها و شبکه‌های اصلی و فرعی اعتبار اخذ و به ترتیب تک به تک ایستگاه‌ها تکمیل و راه‌اندازی می‌شود و اراضی زیر کشت می‌رود. 

وی در ادامه اظهار کرد: با همین اعتبار، آب ۲۲۰۰ هکتار از اراضی بخش «نازک» ارس از پایاب سد آغچای تامین شده و زیر کشت رفته است؛ به طوری که محصول گندم تولیدی امسال شهرستان پلدشت سه برابر افزایش تولید داشته و همچنان پیگیر راه‌اندازی ایستگاه‌های تازه‌کند، مریم‌لر و طبره هستم.   

نماینده مردم ماکو در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: احداث بزرگراه از گیت ورودی منطقه آزاد تا سه راهی «ایواوغلی» یکی دیگر از مطالبات اساسی مردم شهرهای ماکو، چالدران، پلدشت و شوط است. با حضور و عضویت  اینجانب در کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ ردیف ملی اخذ و در حال حاضر عملیات اجرایی پروژه هم از ظرف سه راهه ایواوغلی و هم از طرف گیت منطقه آزاد ماکو  در حال انجام است. یکی دیگر از مطالبات مردم شهر ماکو را احداث تصفیه‌خانه فاضلاب است که با تخصیص قطره‌چکانی از سال ۱۹۹۴ این پروژه ملی پیشرفت آنچنانی ندارد. 

وی در ادامه تاکید کرد: شهرهای ماکو، چالدران، پلدشت و شوط با جمعیت بالغ بر ۲۵۰ هزار نفر از بدو انقلاب تا به امروز فاقد دستگاه ام‌آرآی بوده و مردم برای درمان بیماران خود با طی مسافتی ۱۵۰ تا ۳۰۰ کیلومتری ناچار بودند به مراکز درمانی خوی و ارومیه مراجعه کنند، با پیگیری‌های مجدانه اینجانب و همراهی خیّرین شهر ماکو، خوشبختانه در سال گذشته دستگاه ام‌آرآی خریداری و در بیمارستان فجر شهر ماکو مستقر و راه‌اندازی شد. با این اقدام مردم این شهراز مراجعه به دیگر شهرهای استان بی‌نیاز شدند. 

انتهای پیام

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: