کد خبر: ۹۵۶۲۶۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۸
تعداد بازدید: ۱۷۷
ایلان ماسک در راستای بازسازی کامل ایکس، گفته است که به‌زودی قابلیت بلاک کاربران از این شبکه‌ی اجتماعی حذف خواهد شد.
خداحافظی با قابلیت بلاک کردن در توییتربه گزارش خبرداغ به نقل از زومیت : ایلان ماسک در راستای بازسازی کامل ایکس، گفته است که به‌زودی قابلیت بلاک کاربران از این شبکه‌ی اجتماعی حذف خواهد شد.

به گفته ایلان ماسک، بلاک کاربران در شبکه‌ی اجتماعی ایکس(توییتر سابق) و جلوگیری از انتشار نظرات آن‌ها در زیر پست‌ها، به‌زودی غیرممکن می‌شود. بلاک مدت‌ها است که به‌عنوان قابلیتی امنیتی جا افتاده و در تمامی پلتفرم‌های اجتماعی ارائه می‌شود. ماسک می‌گوید بلاک کاربران صرفا در بخش دایرکت امکان‌پذیر خواهد بود.

ایلان ماسک از زمان تصاحب توییتر با قراردادی ۴۴ میلیارد دلاری، این شبکه‌ی اجتماعی را با تغییرات بی‌سابقه مواجه کرده است. ماسک هزاران نفر از کارمندان را اخراج کرد، حساب‌های بن‌شده را به پلتفرم برگرداند و در نهایت میخ بر تابوت پرنده‌ی آبی کوبید.

ماسک فعلاً نگفته که دلیل حذف‌شدن قابلیت بلاک چیست؛ به‌علاوه نمی‌دانیم که این تغییر جدید چه زمانی در ایکس اعمال می‌شود. ماسک معتقد است که قابلیت بلاک «با منطق جور درنمی‌آید» و کاربران بهتر است از قابلیت میوت استفاده کنند. با فعال‌سازی میوت، کامنت کاربران مدنظر در بخش نوتیفیکیشن ظاهر نمی‌شود.

طبق قوانین اپ استور و گوگل پلی، پلتفرم‌های اجتماعی باید قابلیت بلاک را ارائه دهند. حذف این قابلیت از ایکس ممکن است باعث حذف شبکه‌ی اجتماعی موردبحث از اپ استور و گوگل پلی شود. اپل و گوگل فعلاً هیچ واکنشی نشان نداده‌اند.

کاربران ایکس از قابلیت بلاک برای جلوگیری از نمایش محتواهای نفرت‌پراکن و آزاردهنده استفاده می‌کنند. قابلیت میوت صرفاً جلوی نوتیفیکیشن ریپلای‌ها را می‌گیرد، اما آن ریپلای‌ها همچنان برای بقیه نمایش داده می‌شوند. کاربرد دیگر بلاک، جلوگیری از نمایش تبلیغات یک‌سری برندها است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: