کد خبر: ۹۵۶۱۶۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹
تعداد بازدید: ۱۲۶
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: نمایندگان باید اصلاح بخشنامه وزارت کشور را پذیرفته و به برکناری معاون سیاسی وزیر کشور اصرار نمی‌کردند.

ترقی: مجلس نباید به برکناری معاون سیاسی وزیر کشور اصرار می‌کرد/ جریانی خارج از دولت و مجلس نمی‌خواهد همکاری و هم افزایی دولت و مجلس ادامه یابدبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا :حمیدرضا ترقی درباره تغییر معاون سیاسی وزارت کشور اظهار کرد: بخش عمده‌ای از بخشنامه‌ صادر شده توسط معاون سیاسی مبتنی بر تاکیدات رهبری بود و نباید همه آن بخشنامه مورد اعتراض نمایندگان قرار می گرفت. از سویی تاکید رهبری بر همکاری دولت و مجلس است و این دو قوه باید با هم هم‌افزایی داشته باشند و در این شرایط مجلس باید سیاست را بر اصلاح بگذارد نه حذف؛ جا داشت که نمایندگان پس از اصلاح بخشنامه توسط وزیر کشور و حذف مواردی که مجلس آن را خلاف قانون و جایگاه مجلس تشخیص داده بود، دیگر اصراری برای تغییر معاون سیاسی آن هم در شرایط انتخابات نمی‌کردند.

وی ادامه داد: نمایندگان باید اصلاح بخشنامه را پذیرفته و زمینه را برای همکاری بیشتر دولت و مجلس فراهم می‌کردند. رهبری در دیدار اخیر با نمایندگان مواردی را تذکر دادند مثل اینکه وزیری که ۳-۲ ماه بیشتر مسئولیت نداشته نباید استیضاح شود چون هنوز فرصت برای مدیریت حوزه کاری خود را نداشته است. اصرار بر برکناری معاون سیاسی و تلاش برای استیضاح وزیر کشور همانند همان موردی است که رهبری به آن اشاره داشتند.

این فعال سیاسی درباره دلیل اصرار برخی نمایندگان بر استیضاح وزیر کشور گفت: به هر حال جریانی خارج از دولت و مجلس نمی‌خواهد همکاری و هم افزایی دولت و مجلس ادامه یابد. در این بین هم برخی نمایندگان ممکن است عامدانه و برخی هم بدون توجه به آثار تصمیمات و رفتارهای خود، تحت تاثیر این جریان قرار بگیرند و ناآگاهانه دچار اشتباه محاسباتی شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: