کد خبر: ۹۵۶۰۸۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۴
تعداد بازدید: ۸۲
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی عملکرد بانک ها در پرداخت تسهیلات مسکن، ازدواج و فرزندآوری را دارای ابهام خواند و خواستار ورود دیوان محاسبات شد.

محبی‌نجم‌آبادی: عملکرد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ابهام جدی داردبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا، بهروز محبی نجم آبادی در جلسه علنی امروز سه شنبه مجلس و در جریان بررسی گزارش کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مورد تحقق احکام تکلیفی منتخب قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور گفت: تعریف منابع پایدار و قابل وصول بهترین اتفاق برای قانون بودجه مستحکم و قابل اتکاست.

وی ادامه داد: درآمد حاصل از واگذاری دارایی های سرمایه و مالی تحقق مناسبی نداشته، علی رغم اینکه نسبت به سال گذشته رشد داشته که این هم به دلیل مشکلات مالی و تحریم است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: درآمدهای مالیاتی و سود سهام شرکت های دولتی و درآمد حاصل از خالص صادرات گاز طبیعی تحقق قابل قبول داشته و دولت در بازپرداخت سود و اصل اوراق موفقیت نسبی داشته و به موقع اقدام کرده است.

مجبی نجم آبادی با بیان اینکه پرداخت های ضعیفی در چهارماهه ابتدای امسال در حوزه عمرانی شاهد بودیم، افزود: با توجه به اینکه چهارماهه سوم سال با شرایط سخت فصول سرد مواجهیم، باید اهتمام ویژه ای در پرداخت اعتبارات حوزه عمرانی شود.

وی خاطرنشان کرد: باید دولت در مبادله توافقنامه ها سرعت بیشتر و قابل قبولی داشته باشد. همچنین پرداخت ها از محل بودجه عمومی و هدفمندسازی یارانه ها براساس قانون به صورت برخط باشد و به اطلاع مجلس برسد اما علیرغم اطلاع رسانی مقطعی این مسئله به صورت کامل عملیاتی نشده است.

محبی نجم آبادی گفت: درباره حساب واحد خزانه دستگاه های اجرایی موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده ۲۹ قانون برنامه، کلیه حساب های فرعی باید مسدود شده و تمامی حساب های درآمدی و هزینه ای از طریق خزانه داری کل را در یک حساب واحد نزد بانک مرکزی افتتاح کنند اما دلایل استنکاف از این تکلیف قانونی هنوز مشخص نیست و باید رئیس سازمان برنامه و بودجه پاسخ مشخصی به این موضوع دهند، باید مشخص شود که این قانون چند درصد تاکنون اجرایی شده است.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در پایان بیان کرد: در شرایطی که مجلس در مصوبات خود توجه ویژه به تسهیلات قرض الحسنه در تبصره ۱۶ بودجه امسال داشته، عملکرد پرداخت در قرض الحسنه ازدواج و فرزند آوری حدود نیم میلیون نفر را تحت پوشش قرار داده است. در تسهیلات ساخت و خرید مسکن به ویژه مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و تهیه جهیزیه، عملکرد بانک ها ابهامات جدی دارد که باید دیوان محاسبات ورود جدی داشته باشد.

انتهای پیام

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: