کد خبر: ۹۵۶۰۶۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۶
تعداد بازدید: ۱۰۴
پیشکسوت پرسپولیس معتقد است پرسپولیس برای دفاع از عنوان قهرمانی کار بسیار سختی خواهد داشت.

پرسپولیس فریب تراکتور را نخوردبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین، ایمان گودرزی؛ پرسپولیس هفته اول را با برد مقابل آلومینیوم آغاز کرد و از سوی دیگر ترراکتور در اصفهان با سه گل مقابل سپاهان مغلوب شد. در هفته دوم لیگ بیست و سوم تبریزی ها میزبان سرخ پوشان پایتخت بود تا دو مدعی لیگ این فصل خیلی زود مقابل هم قرار گرفتند. پایان رأفت پیشکسوت پرسپولیس معتقد است سرخپوشان در هفته دوم کار سختی را در تبریز پیش رو دارند و بر این باور است که پرسپولیس نباید برای بازی با تراکتور، بازی گذشته این تیم مقابل سپاهان را ملاک قرار دهد. من کام گفت و گو را در ادامه می‌خوانیم؛


ارزیابی شما از بازی اول پرسپولیس مقابل آلومینیوم اراک چیست؟
بازی در هفته‌های اول معمولاً جذاب نمی‌شود چون مربی و بازیکنان جابه‌جایی زیادی دارند، به همین دلیل وقتی در این هفته‌ها صحبت می‌شود معمولاً مربیان و بازیکنان در این رابطه صحبت می‌کنند که هماهنگ نیستند اما با این وجود شرایط پرسپولیس با بقیه تیم‌ها فرق می‌کند چون جدا از یکی دو بازیکن که در ترکیب پرسپولیس جابه‌جا شده‌اند سرخپوشان تغییر زیادی نداشته‌اند، به همین دلیل قالب تیم تغییری نداشته و شرایط خوب و هماهنگی را مانند سال قبل داشته، به همین دلیل پرسپولیس با شرایط بهتری در مجموع نسبت به رقیب بازی کرد و برنده شد و سه امتیاز را کسب کرد.


اما موقعیت‌های دو تیم در بازی اول تقریباً برابر بود!
من بازیکنان را به لحاظ کیفی پنجاه پنجاه دیدم و به نظرم بازیکنان پرسپولیس آن شادابی لازم را نداشتند. شاید کمی به لحاظ بدنی شرایط ایده‌آلی نداشتند و شاید هم با مشکلات دیگری مواجه بودند اما نکته مهم کسب سه امتیاز بود که در شروع مسابقات پرسپولیس آن را دشت کرد که مهم‌ترین نکته بازی بود.

اولین بازی شهاب زاهدی در این تیم را چطور ارزیابی کردید؟
زاهدی بازیکن خوب و توانمندی است و صد درصد توانایی فنی خوبی داشته که به پرسپولیس آمده است. در این بین پرسپولیس هم دو مهاجم تخصصی بیشتر ندارد که حتماً سعی خواهد شد از آنها نهایت بهره برده شود.


با توجه به مشکلات مالی که پرسپولیس دارد می تواند به راحتی در لیگ داخلی و تورنمنت های بین المللی رقابت کند؟
در لیگ شاید فعلاً مشکلی نداشته باشد اما برای دراز مدت حتماً تیم به مشکل می‌خورد. پرسپولیس برای ادامه مسابقات حتماً به بازیکنان دیگری نیاز دارد. سال قبل بازیکنانی مانند عمری به کمک تیم آمدند و در شرایط سخت دست تیم را گرفتند، به همین دلیل پرسپولیس یک تیم ته جدولی نیست و به عنوان مدافع سه عنوان قهرمانی در ایران حتماً نیاز دارد به بهترین شکل ممکن پشتیبانی شود و بازیکنان تاپ دیگری را خصوصاً در خط حمله جذب کند، به همین دلیل حتماً باید نگاه ویژه‌ای به تیمی که در چند سال اخیر در فوتبال ایران داشته است انجام شود چون جدا از ایران که پرسپولیس پر هوادارترین تیم است بلکه نماینده اول ایران در آسیا هم محسوب می‌شود به همین دلیل باید نگاه ملی به پرسپولیس داشته باشند.

پرسپولیس فریب تراکتور را نخورد
تراکتور بازی اول خود را با باخت سنگین مقابل سپاهان آغاز کرد
تراکتور سه گل خورده اما باید این نکته را هم در نظر گرفت که این تیم از تیم ضعیفی سه گل دریافت نکرده است ضمن اینکه سپاهان قبل از تراکتور تمریناتش را شروع کرد و تیم اصفهانی از حضور تماشاگران و بقیه فاکتورهایش به نحو احسن استفاده برد تا به بردی پرگل برسد اما پرسپولیس نباید گول آن باخت تراکتور را بخورد چون قطعاً تراکتور تیم خوبی است و در شهر خودش و در حضور تماشاگرانش فقط با انگیزه جبران آن شکست سنگین هفته اول رودرروی پرسپولیس قرار خواهد گرفت و قطعاً جو سنگینی هم برای پرسپولیس به وجود خواهند آورد.

پیش بینی شما از این بازی چیست؟
تراکتور این فصل تیمی است که روی زمین خوب کار می‌کند و اتکای این تیم به بازیکنان خلاق و تکنیکی است. تراکتور در این فصل در تیمش سه چهار تغییراساسی در ترکیبش داشته و تیم خوبی است اما به هر حال من فکر می‌کنم پرسپولیس می‌تواند از ناهماهنگی بازیکنان تیم تراکتور نهایت استفاده را ببرد. تیمی که با عجله بسته شده از این رو حتماً پرسپولیس باید از ناهماهنگی تیم تراکتور نهایت بهره را ببرد تا موفق شود. پرسپولیس مدافع عنوان قهرمانی است و تیمی که می‌خواهد قهرمان شود باید از سد همه تیم‌ها خصوصاً تمامی تیم‌های مدعی بگذرد. از این رو پرسپولیس جدا از پیروزی مقابل تمامی تیم‌ها باید در مقابل چهار تیمی که مدعی قهرمانی هستند و تراکتور هم یکی از آن تیم‌هاست موفق شود و تحت هیچ شرایطی نباید در راه قهرمانی برابر تیم‌های مدعی که به نوعی دیدارهایشان شش امتیازی هم محسوب می‌شوند بازنده شود.


پرسپولیس همچنان در جذب دروازه بان مشکل دارد
من معتقدم نیازهای اصلی تیم باید در اولویت قرار گیرند. اولویت اصلی پرسپولیس هم قطعاً جذب مهاجم است و بازیکنان دیگر باید بعد از تقویت خط حمله جذب شوند. الان هم در لیگ یک ما دروازه‌بان خوب زیر 23 سال بسیاری وجود دارند که می‌توانند به درد پرسپولیس بخورند همان طور که در تیم فعلی هم چهار پنج دروازه‌بان جدا از بیرانوند وجود دارند که سرمربی تیم می‌تواند از انها استفاده کند.
سال قبل محمد عمری با 500 میلیون جذب شد و چهار گل زد و چند پاس گل هم فراهم ساخت. حرفم این است که ما امثال دروازه‌بان 19 ساله را زیاد داریم به همین دلیل باید تعدادی از پیشکسوتان به عنوان کمیته فنی جذب شوند که مشاوره بدهند و در این چنین مواقعی ایرادات را بگیرند و به تیم مشورت بدهند. ما در پرسپولیس اسطوره‌های زیادی داریم که تحصیلکرده و یا به لحاظ فوتبالی قوی هستند که بدون پول هم حاضرند به تیم محبوبشان کمک کنند به همین دلیل از آنها بهره ببرند تا تیم شرایط خوبی داشته باشد.


نظر شما در مورد شرایط حال حاضر استادیوم آزادی چیست؟
واقعاً متاسفم که ورزشگاه ملی ما به چنین وضعیتی دچار شده است. از سوی دیگر بیشتر ناراحت می‌شوم وقتی پرسپولیس بزرگترین تیم ایران بعد از 52 سال قدمت هنوز یک ورزشگاه 10 هزار نفری هم ندارد که بتواند در آنها بازی‌هایش را برگزار کند و هوادارانش هم از نزدیک نظاره‌گر آن باشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: