کد خبر: ۹۵۵۹۱۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۰
تعداد بازدید: ۱۶۱
یکی از متقاضیان رسیدگی به لایحه یک فوریتی حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب (حمایت از سلامت اجتماعی) طبق اصل ۸۵ قانون اساسی به بیان دلایل طرح این تقاضا پرداخت‌.

دلایل متقاضیان بررسی لایحه عفاف و حجاب طبق اصل ۸۵ قانون اساسی چیست؟به گزارش خبرداغ به نقل از  ایسنا، در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی تقاضای عده‌ای از نمایندگان مجلس برای رسیدگی به لایحه یک فوریتی حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب (حمایت از سلامت اجتماعی) طبق اصل ۸۵ قانون اساسی(بررسی در کمیسیون به جای صحن)، حجت الاسلام جواد نیک بین عضو کمیسیون فرهنگی مجلس به عنوان یکی از متقاضیان این درخواست به ارائه توضیحاتی درباره علت درخواست خود پرداخت و گفت: در کمیسیون‌ می توانیم از نخبگان و صاحبنظران مختلف کشور دعوت کنیم تا به کمیسیون بیایند و آنجا اظهار نظر کنند درحالیکه  این افراد در جریان رسیدگی به این لایحه اجازه حضور در صحن را ندارند.

وی افزود: همانطور که همه نمایندگان می‌توانند در صحن مجلس اظهار نظر کنند، همه نماینده‌ها می‌توانند در کمیسیون تخصصی ولو اینکه عضو آن هم نباشند، حضور یابند و در باره لایحه  اظهار نظر کنند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه از ابتدای مجلس قوانین بسیاری را بررسی کردیم که کارها بعضاً به دمش رسیده است و باید آن را تکمیل کنیم، عنوان کرد: در لایحه عفاف و حجاب ۱۶۰۰ پیشنهاد ثبت شده است که اگر بخواهیم این لایحه را در صحن بررسی کنیم، چندین ماه و شاید چندین سال طول بکشد. قرار است لایحه با سرعت، دقت و درایت کافی بررسی شود که با اصل هشتاد و پنجی شدن این اتفاق می افتد.

نیک بین گفت: لایحه دارای ۷۰ ماده است و قرار است کاری کنیم که در حوزه عفاف و حجاب یک قانون مترقی برای اکران نوشته شود نه اینکه کتاب عریض و طویل از قانون نوشته شود اما اجرا نشود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: