کد خبر: ۹۵۵۷۳۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶
تعداد بازدید: ۱۶۰
رئیس فراکسیون مدیریت شهری مجلس گفت: کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه، سال انتظار دسترسی خانوارها به مسکن را ۱۲ سال تعیین کرد.

رئیس فراکسیون مدیریت شهری: کمیسیون تلفیق برنامه هفتم، سال انتظار برای خانه‌دار شدن را ۱۲ سال تعیین کردبه گزارش خبرداغ به نقل از شفقنا- محسن پیرهادی ، رئیس فراکسیون مدیریت شهری مجلس گفت: کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه، سال انتظار دسترسی خانوارها به مسکن را ۱۲ سال تعیین کرد.

به گزارش شفقنا، نایب رییس کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه جهش صعودی قیمت مسکن نسبت به در آمد، سبب بروز نابرابری در دسترسی به مسکن در حوزه شهری شده است ،افزود: متاسفانه سن دسترسی به مسکن در پی نابسامانی حوزه مسکن برای خانوارهای طبقه متوسط شهری به بیش از ۳۰ سال رسیده و در برخی ارزیابی ها با توجه به نرخ تورم برای دهک های اول. در آمدی بیش از یک قرن گمانه زنی می‌شود ، ارقام وحشتناک و دلهره آوری که رفع و سامان دهی آنها تدبیر و چاره جویی اساسی و واقع بینانه ای را می طلبید .

رییس فراکسیون مدیریت شهری مجلس متاسفانه در سال های اخیر خرید مسکن و حتی برنامه ریزی برای خرید مسکن از توان و دسترس طبقه متوسط شهری خارج شده و برای دهک ‌های پایین تر به رویا دست نیافتنی تبدیل شده است،گفت: در همین راستا ، کمیسیون تلفیق برنامه برای حل این معضل به صورت مسئله محور و واقع بینانه به حوزه مسکن وارد شد و با تعیین اهداف راهبردی مشخص چند گام اساسی برای حل مسئله مسکن برداشت .

نماینده مردم تهران افزود : در کنار کاهش زمان دسترسی به مسکن ،رشد ۱۵ درصدی توسعه صنعتی سازی و رشد ۲۰ درصدی نوسازی و احیای بافت های فرسوده از اهداف راهبردی در حوزه مسکن است که با رای کمیسیون تلفیق در لایحه برنامه هفتم توسعه اعمال شد.

به گفته پیرهادی با رای امروز کمیسیون تلفیق صنعتی سازی ساختمان با رشد ۵ برابری در برنامه هفتم توسعه به ۱۵ درصد رسید این در حالی است در سال های اخیر حداکثر صنعتی سازی ساختمان در خوشبینانه ترین آمار ۳ درصد بوده است

وی افزود :بر اساس مصوبه امروز کمیسیون تلفیق دولت مکلف به ساخت سالانه ۳۰۰ هزار واحد مسکن شهری ، ساخت ۲۰۰ هزار واحد روستایی و نوسازی ۲۰۰ مسکن بابت فرسوده شده است.

پیرهادی گفت:با توجه به سهم ۷۰ درصدی مسکن از سبد هزینه خانواده‌ها پرداختن به معضل مسکن باید به صورت اولویت دار در دستور کار دولت قرار گیرد.امیدواریم با حمایتهای مجلس در حوزه تولید مسکن دولت بتواند وعده‌های خود به مردم در حوزه مسکن را محقق کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: