کد خبر: ۹۵۵۴۳۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۰
تعداد بازدید: ۱۹۶
استقبال از فیلم باربی (Barbie) به کارگردانی گرتا گرویگ بسیار خوب بوده و برای شرکت برادران وارنر رکوردشکنی کرده است.

به گزارش خبرداغ به نقل از برترین‌ها: استقبال از فیلم باربی (Barbie) به کارگردانی گرتا گرویگ بسیار خوب بوده و برای شرکت برادران وارنر رکوردشکنی کرده است. 

 
 

هفت هدیه فراموش‌نشدنی از هفت زنی که اصلا معمولی نبودند

 

باربی توانسته تاکنون بیش از ۷۰۰ میلیون دلار در سراسر جهان فروش داشته باشد و موفق شده طی یک هفته ۵۷۸ میلیون دلار فروش داشته باشد و از این لحاظ بالاتر از تمام فیلم‌های دیگر برادران وارنر قرار می‌گیرد. بدون شک فیلم Barbie می‌تواند از مرز ۱ میلیارد فروش عبور کند و به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ از یک کارگردان زن تبدیل خواهد شد. پس در ادامه شاید بیراه نباشد که نگاهی بیاندازیم به 7 فیلم برتر تاریخ سینما که زنان کارگردانی کرده‌اند؛ فهرستی که بهتر از هر بحث و مجادله، خود می‌تواند گواهی دهد که طی دهه‌های گوناگون تاریخ سینما چه استعدادهایی در کار کارگردانی سینما بوده‌اند و از خود چه آثار ماندگاری را به جا گذاشته‌اند. بگذاریم خود سینما با صراحت مثال‌زدنی‌اش سخن بگوید و قضاوت را به مخاطبان بسپاریم.

 
 

پیانو 

هفت هدیه فراموش‌نشدنی از هفت زنی که اصلا معمولی نبودند

در فیلم سینمایی «پیانو» هالی هانتر نقش یک زن اسکاتلندی فاقد قدرت تکلم را بازی می‌کند که در یک ازدواج فرمایشی به یک مرزنشین نیوزیلندی که تا به حال او را ندیده فروخته می‌شود. وقتی شوهر زن، پیانوی او را می‌فروشد، زن برای آموزش به ملاقات مردی می‌رود که پیانو را خریده؛ این رفت‌وآمدها باعث ایجاد رابطه‌ای میان این دو می‌شود. این رابطه ساختارهای سکونتگاه کوچک اروپایی آن‌ها را به هم زده و عواقب تلخ و پیچیده‌ای را به همراه داد. داستان فیلم سینمایی «پیانو» به جذاب‌ترین شکل ممکن پیش می‌رود و مخاطب را با خود پیوسته همراه نگه می‌دارد. کمپیون با این درام یک شاهکار واقعی خلق کرد، موفق شد نخل طلای جشنواره بین‌المللی فیلم کن را تصاحب کند و فیلمش در صدر آثار سینمایی این فهرست قرار گرفته است.

گمشده در ترجمه 

هفت هدیه فراموش‌نشدنی از هفت زنی که اصلا معمولی نبودند

“گمشده در ترجمه” نیز یکی از محصولات درخشان سینمای درام در قرن ۲۱ محسوب می‌شود. این فیلم  در ۴ بخش اسکار نامزد دریافت جایزه شد که در نهایت موفق به کسب جایزه بهترین فیلمنامه اورجینال گردید. داستان فیلم روایت کننده دوره‌ای کوتاه از زندگی دو انسان تنهاست که بر اثر اتفاق، در مسیر زندگی هم قرار می گیرند و با وجود اختلاف سنی زیاد از همان برخورد اول یک رابطه ی دوستی مستحکم بین آنها شکل میگیرد. یکی "باب هریس"(بیل مری)، بازیگر (فیلم برای زندگی)سرشناس و بازنشسته سینما که برای شرکت در یک برنامۀ تبلیغاتی به ژاپن سفر کرده و دیگری شارلوت(اسکارلت جانسن)، زن جوانی که به خاطر مسائل کاری همسرش که یک عکاس حرفه‌ایست در ژاپن به سر می‌برد.

در جسم و جان

هفت هدیه فراموش‌نشدنی از هفت زنی که اصلا معمولی نبودند

فیلمِ On Body and Soul «در جسم و جان» آخرین ساخته‌ی ایلدیکو ایندی مجارستانی است. روایتی عاشقانه در بستر کشمکش میان رویا و واقعیت که توانست جایزه‌ی خرس طلایی برلین را از آن خود کند و جزو نامزد‌های بهترین فیلم خارجی اسکار 2018 هم بود. ایده­ «بر روح و جسم» کوتاه و جالب است. اینکه یک زن جوان که اوتیسم دارد، هر شب همان خوابی را ببیند که همکار میانسالش می‌بیند و این اشتراک باورنکردنی منجر به ایجاد یک عشق بین آن­‌ها بشود، پتانسیل دراماتیک بالایی دارد. از تضاد زن و مرد گرفته تا قضیه نسبتا متافیزیکی خواب‌­هایشان، متریال مناسبی برای ساختن یک فیلم عاشقانه در خود دارد.

بعد از آفتاب 

هفت هدیه فراموش‌نشدنی از هفت زنی که اصلا معمولی نبودند

شارلوت ولز هم در اولین فیلم بلند داستانی خود با عنوان بعد از آفتاب پرتره‌ای تاثیرگذار از رابطه صمیمانه یک پدر و دختر ارائه می‌دهد. فیلمی که احتمالا بعد از تماشای آن آرزو می‌کنید که کاش می‌توانستید زمان بیش‌تری را با ۲ شخصیت اصلی آن در چشم‌اندازهای آفتابی ترکیه سپری کنید. در خلاصه داستان فیلم بعد از آفتاب نیز اینطور آمده: در اواخر دهه ۱۹۹۰، یک پدر مجرد ۳۰ ساله به اسم کالم (پاول مسکل) و دختر ۱۱ ساله خود سوفی (فرانکی کوریو) برای سپری کردن یک تعطیلات عالی به یک اقامتگاه تفریحی در ترکیه سفر می‌کنند. سال‌ها بعد، سوفی بزرگسال (سلیا رولسون-هال) خاطرات این سفر لذتبخش و حزن‌آور را به یاد می‌آورد.

مهلکه

هفت هدیه فراموش‌نشدنی از هفت زنی که اصلا معمولی نبودند

مهلکه (به انگلیسی: The Hurt Locker) نام یک فیلم درام جنگی به نویسندگی مارک بول و کارگردانی کاترین بیگلو و با بازی جرمی رنر محصول سال ۲۰۰۹ آمریکا است.  فیلم داستان چند سرباز آمریکایی به فرماندهی گروهبان اول، ویلیام جیمز (با بازی جرمی رنر) را روایت می‌کند که در خاک عراق مأمور خنثی کردن بمب‌های جاده‌ای هستند که شورشیان عراق در معابر سطح شهر کار می‌گذارند. انگیزه زیاد و علاقهٔ مفرطی که ویلیام جیمز شخصاً در مأموریت‌های خطیرش بروز می‌دهد باعث تعجب و رعب همقطارانش می‌شود. این وابستگی شدید ویلیام جیمز به انجام مأموریت‌های خطیر و حتی خارج از وظایف تعیین شده و انگیزهٔ بالایی که در موفق انجام دادن تمام آن‌ها دارد تا آنجا ادامه پیدا می‌کند که در یکی از مأموریت‌ها …

میکی و نیکی

هفت هدیه فراموش‌نشدنی از هفت زنی که اصلا معمولی نبودند

فیلم سینمایی Mikey and Nicky به‌کارگردانی Elaine May در 43 سال پیش یعنی سال 1355 در گونه جنایی و درام تولید شده است. در خلاصه داستان فیلم آمده که: در فیلادلفیا، شخصی پولی را از خلافکاری دزدیده هست و حال از دوست دوران کودکی خودش کمک می‌‌خواهد تا از شر قاتلی استخدام شده خلاص بشود و ... .در این فیلم حدود 11 بازیگر جلوی دوربین رفته‌اند که از نظر تعداد بازیگران می‌توان Mikey and Nicky را یک اثر پربازیگر عنوان کرد. از این‌لحاظ کارگردانی فیلم نیز باتوجه به بازی گرفتن از این تعداد بازیگر و مدیریت آنها کار بسیار دشواری بوده است.

خانه سیاه است

هفت هدیه فراموش‌نشدنی از هفت زنی که اصلا معمولی نبودند

فیلم مستند خانه سیاه‌است به کارگردانی فروغ فرخزاد و تهیه کنندگی ابراهیم گلستان در پاییز ۱۳۴۱ در پی دیدار فروغ فرخزاد از آسایشگاه جذامیان بابا باغی تبریز ساخته شد. داستان فیلم روایت غم‌انگیزی از زندگی جذامیان در جذامخانه باباباغی در شمال غربی تبریز است. انسان‌های جذامی ظاهری زشت و گروتسک دارند و این زشتی، در عین تصادفی بودنش، شبیه خلاقیتی کارگردانی‌شده به نظر می‌رسد؛ انگار که شخصی جذامی را یک گریمور حرفه‌ای که زیر نظر یک کارگردان مطرح فیلم‌های ترسناک کار می‌کند طراحی کرده است. از طرفی دیگر جذام ذاتاً مبحثی است که پتانسیل زیادی برای تاثیرگذاری روی مخاطب دارد و حضور جذامی‌ها در فیلم به عنوان طرد شدگان جامعه، به تصویر کشیدن روزمرگی و انسان گرفتار به‌طور عام از شاخص‌های مهم به‌شمار می‌آیند. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: