کد خبر: ۹۵۵۲۲۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵
تعداد بازدید: ۱۸۸
نماینده ادوار مجلس گفت: در اولین اقدام دیپلماتیک باید مدارک کاملا مستند و حقوقی را که علیه این افراد داریم، کامل کنیم و از مجاری قانونی ارائه کنیم و درخواست دهیم که اینها را تحویل ایران دهند.
طرح کوهکن برای استرداد هدایت‌کنندگان شبکه‌های تروریستی از اروپابه گزارش خبرداغ به نقل از برنا : نماینده ادوار مجلس گفت: در اولین اقدام دیپلماتیک باید مدارک کاملا مستند و حقوقی را که علیه این افراد داریم، کامل کنیم و از مجاری قانونی ارائه کنیم و درخواست دهیم که اینها را تحویل ایران دهند.

محسن کوهکن، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در خصوص بازداشت بزرگترین شبکه تروریستی وابسته به رژیم صهیونیستی و مستقر بودن دو نفر از هدایت کنندگان اصلی این اقدامات در هلند و دانمارک گفت: در اولین اقدام دیپلماتیک باید مدارک کاملا مستند و حقوقی را که علیه این افراد داریم، کامل کنیم و از مجاری قانونی ارائه کنیم و درخواست دهیم که اینها را تحویل ایران دهند.

وی تصریح کرد: یعنی در وهله اول با اقدامات حقوقی و دیپلماسی فعال، کشورهای اروپایی متوجه می‌شوند که زیر سوال رفته‌اند و به دستگیری و تحویل این افراد به ایران تن می‌دهند یا استنکاف می‌کنند.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر استنکاف کنند، بحث اقدامات ما روی خود افراد که عملیات تروریستی انجام دادند فراتر می‌رود و به آن کشورها بر می‌گردد؛ در این صورت اقدامات متعددی می‌توان انجام داد. از این جهت باید با دیپلماسی فعال برای کشورهایی که مدعی حقوق بشر هستند و در بسیاری از اوقات حرف‌هایی از مخالفت با تروریست می‌زنند، مقابله کنیم.

وی همچنین تاکید کرد: به تبعیت از قواعد بین المللی، باید سفرای این کشورها را احضار کنیم و مراتی اعتراض خود را اعلام کنیم؛ سفیر موظف است که انتقال دهد، پاسخ گیرد و پاسخ دهد که نتیجه اخطاری که گرفت چه شد.

کوهکن در ادامه گفت: البته اعتقاد من این است که متمرکز شدن روی مستند سازی، جمع آوری ادله، ارائه آنها برای تحویل گرفتن تروریست‌ها اولویت دارد و اصل را بر این قرار دهیم که فرضا کشوری که در آنجا هستند اطلاعی ندارد و وقتی اطلاع رسانی کردیم که آنها عواملی هستند که کار تروریستی کردند و باید تحویل داده شوند یا تمکین می کنند یا نمی‌کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اگر تمکین کنند، ما به هدف خود می‌رسیدیم، تحویل می‌گیریم و طبق قانون مجازات می کنیم اما اگر از تروریست‌ها حمایت و مسئله را سیاسی کردند، آن وقت اقدامات علیه آن دولت انجام می‌شود که کمترینش تذکر به آنها خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: