کد خبر: ۹۵۵۲۱۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷
تعداد بازدید: ۹۰
سازمان هواشناسی امروز دوشنبه با پیش بینی بارندگی، برای ۳ استان هشدار نارنجی و برای ۸ استان هشدار زرد صادر کرده است. در ۱۲ استان نیز باتوجه به پیش بینی وزش باد و گردوخاک، هشدار زرد برقرار است.

هشدار هواشناسی به این استان ها/ در سفرهای بین‌ شهری احتیاط کنیدبه گزارش خبرداغ به نقل از صدا و سیما : سازمان هواشناسی امروز دوشنبه با پیش بینی بارندگی، برای ۳ استان هشدار نارنجی و برای ۸ استان هشدار زرد صادر کرده است. در ۱۲ استان نیز باتوجه به پیش بینی وزش باد و گردوخاک، هشدار زرد برقرار است.

امروز برای شمال و غرب و شرق هرمزگان، جنوب شرق فارس و جنوب غرب کرمان با توجه به پیش بینی رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید هشدار نارنجی صادر شده است. برای اردبیل، شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، گیلان، مازندران، غرب گلستان، دامنه و ارتفاعات هرمزگان و دامنه و ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان نیز هشدار زرد بارندگی صادر شده است.

سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه ها، آبگرفتگی معابر، اختلال در سفرهای بین شهری، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در پروازها از مخاطرات این پدیده جوی است.

سازمان هواشناسی به هموطنان در این مناطق توصیه کرده است از توقف در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها و صعود به ارتفاعات خودداری و در سفرهای بین شهری احتیاط نمایند. برای خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، سمنان، یزد، اصفهان، قم، کرمان، مرکزی، جنوب تهران و جنوب البرز نیز وزش باد شدید همراه با خیزش گردوخاک پیش بینی و هشدار زرد صادر شده است.

بر اساس این پیش بینی، در این مناطق احتمال خیزش گردوخاک، کاهش شعاع دید، کاهش کیفیت هوا، خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، سقوط اشیاء از ارتفاع و شکستن نهال‌ها و درختان کهن‌سال وجود دارد.

اجتناب از حضور در فضای باز، ترددنکردن جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، پرهیز از فعالیت‌های عمرانی و پارک نکردن خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهن‌سال از توصیه‌های سازمان هواشناسی به هموطنان در این استان هاست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: