کد خبر: ۹۵۵۲۰۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶
تعداد بازدید: ۲۲۰
بازیکن و سرمربی پیشین تیم فوتبال استقلال گفت: بهتر است جواد نکونام پای تیمش بایستد و با کسانی که نمی‌خواهند استقلال موفق باشد، مبارزه کند

عابدزاده در استقلال مشهور شد و دَم از پرسپولیسی بودن می‌زند!به گزارش خبرداغ به نقل از تسنیم : بازیکن و سرمربی پیشین تیم فوتبال استقلال گفت: بهتر است جواد نکونام پای تیمش بایستد و با کسانی که نمی‌خواهند استقلال موفق باشد، مبارزه کند

صمد مرفاوی درباره سالگرد دومین قهرمانی تیم فوتبال استقلال در آسیا، وضعیت آبی‌پوشان و دیگر مسائل صحبت‌هایی را مطرح کرد که در زیر می‌خوانید:

* چند روز پیش سالگرد دومین قهرمانی استقلال در آسیا بود، فکر می‌کنید چرا آن نسل طلایی دیگر تکرار نشد؟
بیشتر بازیکنان آن دوره همه چیز را گفته‌اند اما مسئله مهم، وجود مربی و مدیر بزرگی مثل مرحوم منصور پورحیدری بود، نه اینکه چون کنارمان حضور ندارد، درباره‌اش صحبت می‌کنیم اما همه شاهد بودند و درک کردند که مرحوم پورحیدری چه تیم خوبی جمع کرد. او تیمی را به آسیا برد که برای آن زحمت کشید، خدابیامرز فقط زورش به جواد زرینچه نرسید و او از جمع ما جدا شد ولی سایر بازیکنان را شخصاً دور هم جمع‌وجور می‌کرد. پورحیدری تیم همدلی ساخت و به‌لحاظ فنی شایسته بودیم. ایشان نقش همه چیز را در استقلال ایفا می‌کرد، چه‌بسا به‌لحاظ فنی و چه روحی ـ روانی و انگیزشی، و رفاقتی که بین بازیکنان ایجاد کرد، نتیجه‌اش قهرمانی در آسیا و سال بعد آن نایب‌قهرمانی بود.

* فکر می‌کنید اگر این دوره بازی می‌کردید، رقم قراردادتان چقدر بود؟
نمی‌توانم رقم قرارداد را بگویم، نباید حسرت این را بخوریم که الآن چه پولی به بازیکنان می‌دهند و چرا ما نگرفتیم، هر دوره شرایط خودش را داشت، شاید زمان ما، فوتبال حرفه‌ای نبود و پول آن‌چنانی به بازیکنان داده نمی‌شد، بیشتر بازیکنان به تیم عشق می‌ورزیدند، من همان زمان در ایران‌خودرو شاغل بودم و کنارش برای استقلال بازی می‌کردم، فوتبال ما آن‌قدر حرفه‌ای نبود که به‌طور کامل در اختیار استقلال باشم، شغل دیگری داشتم و کنارش برای استقلال بازی می‌کردم، شاید حرفه‌ای نبود اما مسئولان ایران‌خودرو با من همکاری می‌کردند و به حضورم در استقلال به‌دید ملی نگاه می‌کردند، بازیکنان فعلی دوره خاص خودشان را دارند و باید همه چیزشان به‌روز و حرفه‌ای باشد، برگشت به عقب منطقی نیست، همان‌طور که من در زمان حاضر بیمه نیستم فوتبالیست‌های امروزی هم بیمه نیستند و باید خودشان اقدام کنند.

* تصور می‌کردید از آن نسل طلایی، نفراتی مثل احمدرضا عابدزاده، مجید نامجومطلق و شاهرخ بیانی سر از پرسپولیس در بیاورند؟
من امثال عابدزاده را که به پرسپولیس رفتند، پرسپولیسی نمی‌بینم، گذر زمان باعث شد از استقلال جدا شوند و الآن دم از پرسپولیسی بودن می‌زنند، عابدزاده در استقلال شهرت پیدا کرد و او را به‌چشم یک استقلالی می‌بینم.

* اتفاقاً صادق ورمزیار هم در گفت‌وگو با تسنیم او را یک استقلالی معرفی کرد.
بله، ما نزدیک به هم بودیم و خصوصیات و افکار هم را می‌دانستیم و روی این حساب چنین حرف‌هایی را می‌زنم. نامجومطلق، بیانی و سال‌ها بعد که علیرضا نیکبخت واحدی به پرسپولیس رفتند کاری کردند که به استقلال برگردند، چون دل‌شان با استقلال بود، عابدزاده هم همین شرایط را داشت اما موقعیتی برای او پیش نیامد که به استقلال بازگردد.

* چند روز دیگر بیست‌وسومین دوره لیگ برتر آغاز می‌شود، وضعیت استقلال را چطور می‌بینید؟
به‌عنوان یک استقلالی، هوادار یا پیشکسوت دوست دارم این تیم موفق باشد. جواد نکونام هدایت تیم را به‌عهده گرفته است و بیشتر هواداران و پیشکسوتان دوست دارند او در کارش موفق باشد ولی سرمربیگری در استقلال سختی‌های خاص خودش را دارد. کسی که به‌عنوان نفر اول فنی می‌آید تمام شرایط را درک کرده است و باید برای مبارزه آماده باشد. نکونام این شرایط را دارد و باید با همه چیز بجنگد و مقابله کند. به‌عنوان یک استقلالی می‌گویم نباید ناامید باشیم و با چیزی که داریم بحنگیم و مبارزه کنیم. اگر به هدف‌مان نرسیدیم چیزی از ارزش‌های استقلال کم نمی‌شود. باید تلاش کرد، زحمت کشید و ریاضت بکشیم تا در آینده نتیجه‌اش را ببینیم.

* اما پیشکسوتانی مثل حسن روشن و شاهین بیانی اعتقاد دارند استقلال با این وضعیت باید با تیم امیدش در مسابقات شرکت کند.
پیشکسوتان عزیز و محترم هستند و هر کسی نظر خاص خودش را دارد اما نظر من این است که باید امیدوار باشیم و تلاش کنیم تا به موفقیت برسیم، اگر هم به موفقیت نرسیدیم باید تلاش بیشتری کرد. زمانی استقلال به لیگ دسته سوم سقوط کرد اما تلاش کردیم و بازگشتیم. از تیمی صحبت می‌کنیم که دو بار قهرمان آسیا شده است، بنابراین استقلال همیشه استقلال است.

* برخی‌ از هواداران و پیشکسوتان اعتقاد دارند دست‌هایی در کار است که نمی‌خواهند استقلال موفق باشد، چنین موضوعی را از نزدیک حس کرده‌اید؟
باید با کسانی که نمی‌خواهند استقلال قهرمان شود، مبارزه کرد. این مبارزه کردن برنامه و ریاضت می‌خواهد. باید با هر کسی که تا دندان مسلح است، مبارزه کرد تا به موفقیت رسید. هر کسی نظری دارد و برای خودش محترم است. از نکونام می‌خواهم پای تیمش بایستد و مبارزه کند تا ان‌شاء‌الله هواداران با موفقیت استقلال خوشحال شوند.

 

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: