کد خبر: ۹۵۴۹۲۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸
تعداد بازدید: ۲۷۱
در میان کمک‌های نظامی جدید آمریکا به اوکراین ۳۲ خودروی زرهی رزمی استرایکر هم دیده می‌شود. زره‌پوشی ۸ چرخی که توسط جنرال‌داینامیکس طراحی شده است.

به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین، ترکیب قدرت تخریب تانک با تحرک و مانورپذیری بالا اگر غیرممکن نباشد بسیار مشکل است و تلاش‌ها برای رسیدن به آن در نهایت به ساخت خودروهای زرهی رزمی چون استرایکر می‌انجامد.

استرایکر قرار است قدرت تخریب بالای تانک‌هایی چون ابرامز را با چالاکی خودروهای نظامی چون هاموی همزمان داشته باشد. این زره‌پوش ساخته کمپانی مشهور جنرال داینامیکس بر اساس خودروی زرهی رزمی LAV3 ارتش کانادا ساخته شده است.

استرایکر چیست که آمریکا به اوکراین می‌فرستد؟/ عکس

زره پایه استریکر مقاومت کامل در برابر فشنگ‌های ۷.۶۲ م‌م ناتو دارد و با نصب یک زره تکه دوزی سرامیکی در مقابل گلوله های مسلسل ۱۴.۵ م‌م هم ایمن خواهد شد. این نفربر به سیستم اتوماتیک اطفای حریق و حفاظت شیمیایی-میکروبی-اتمی هم مجهز است.

وزن آن ۱۶.۵ تن است و با یک موتور دیزلی به قدرت ۳۵۰ اسب بخار به حداکثر سرعت ۱۰۰ کیلومتر در جاده می‌رسد و برد عملیاتی آن با یک بار سوخت‌گیری حدود ۵۳۰ کیلومتر است. استریکر می‌تواند از خاکریزهای دو متری بگذرد. در آب‌هایی به عمق ۱.۲ متر حرکت کند. از شیب ۶۰ درجه بالا رود و موانع عمودی به ارتفاع ۶۰ سانتی متر را پشت سر بگذارد.

استرایکر در مدل‌های مختلف و برای مقاصد گوناگون ساخته می‌شود و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

استرایکر چیست که آمریکا به اوکراین می‌فرستد؟/ عکس

در تئوری یک نوع از استریکر در یک زمان نسبتاً کم می‌تواند به نوع دیگری تبدیل شود و این مزیت مهمی برای این خودرو است که می‌تواند این خودرو را برای کاربردهای مختلف انعطاف پذیر سازد. این خودروی زرهی می‌تواند به سیستم تسلیحاتی متحرک، خودروی شناسایی، خودروی حمل خمپاره، خودروی فرماندهی، خودروی پشتیبان آتش، خودروی مهندسی، آمبولانس نظامی و خودروی موشک انداز تبدیل شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: