کد خبر: ۹۵۴۸۴۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳
تعداد بازدید: ۲۱۴
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از رگبار باران در شمال و جنوب کشور و افزایش دمای هوا در بیشتر استان‌هاخبر داد.

رگبار باران و رعد و برق در این استان ها/ افزایش دمای هوا در آخر هفتهبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا : رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از رگبار باران در شمال و جنوب کشور و افزایش دمای هوا در بیشتر استان‌هاخبر داد.

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: دوشنبه ( ۲ مردادماه) در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، ارتفاعات البرز مرکزی همچنین در جنوب شرق سیستان و بلوچستان و ارتفاعات شمال و شرق هرمزگان افزایش ابر رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر رخ می‌دهد.

وی اضافه کرد: سه شنبه (۳ مردادماه) گستره ابرناکی در مناطق ذکر شده در شمال غرب و جنوب شرق افزایش می‌یابد و رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید در این مناطق انتظار می‌رود. در سواحل دریای خزر و اردبیل نیز رگبار پراکنده و کاهش نسبی دما پیش بینی می‌شود.

به گفته ضیاییان چهارشنبه (۴ مردادماه) در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی رگبار پراکنده رخ می‌دهد. در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، شمال و شرق هرمزگان و جنوب شرق فارس نیز رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: طی سه روز آینده در مناطقی از شرق کشور و جنوب استان‌های خراسان رضوی، ،سمنان، تهران و البرز و استان‌های اصفهان، قم و مرکزی وزش باد و خیزش گرد و خاک سبب کاهش کیفیت هوا می شود. ساعات بعد از ظهر در مناطقی از غرب کشور نیز وزش باد و نفوذ گردو غبار از مرزهای کشور عراق دور از انتظار نیست.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: پنجشنبه (۵ مردادماه) فقط در جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات جنوب کرمان و شمال هرمزگان بارش پیش بینی می شود. جمعه و شنبه (۶ و ۷ مردادماه) در غالب مناطق کشور جوی پایدار همراه با روند افزایش نسبی دما مستقر می‌شود و وزش باد در شرق و جنوب شرق کشور همچنین در جنوب خوزستان افزایش می‌یابد.

وی افزود: دریای خزر نیز از اواخر دوشنبه و سه شنبه و شرق دریای عمان نیز در پنج روز آینده مواج پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا ( ۳ مرداد ) صاف تا نیمه ابری در بعضی ساعت‌ها وزش باد، از بعداز ظهر افزایش باد و گاهی گرد و خاک با حداقل دمای ۲۸ و حداکثر دمای ۳۹ درجه سانتیگراد و روز چهاشنبه (۴ مرداد) صاف تا قسمتی ابری، از بعد از ظهر افزایش باد با حداقل دمای ۲۷ و حداکثر دمای درجه ۳۹ سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: