کد خبر: ۹۵۴۷۲۴
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳
تعداد بازدید: ۴۶۹
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن تشریح وضعیت جوی استان‌های کشور طی روزهای آینده، از پیش‌بینی رگبار باران و وزش باد شدید موقت در برخی مناطق از جمله زنجان، قزوین، مازندران، گیلان و دامنه‌ها و ارتفاعات استان‌های البرز و تهران طی امروز خبر داد.
پیش‌بینی وضعیت هوا طی روزهای آینده/ رگبار باران و وزش باد شدید در ۱۱ استانبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا: رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن تشریح وضعیت جوی استان‌های کشور طی روزهای آینده، از پیش‌بینی رگبار باران و وزش باد شدید موقت در برخی مناطق از جمله زنجان، قزوین، مازندران، گیلان و دامنه‌ها و ارتفاعات استان‌های البرز و تهران طی امروز خبر داد.

صادق ضیائیان درباره وضعیت جوی استان‌های مختلف اظهار کرد: امروز (۲۹ تیرماه) در مناطقی از زنجان، قزوین، مازندران و برخی مناطق استان‌های گیلان، غرب گلستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، شمال کردستان و دامنه‌ها و ارتفاعات استان‌های البرز و تهران، افزایش ابر، رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ می‌دهد.

وی افزود: فردا جمعه (۳۰ تیرماه) در برخی مناطق گیلان و شمال غرب، شنبه (۳۱ تیر) در برخی مناطق شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی و یکشنبه و دوشنبه (۱ و ۲ مرداد) در برخی مناطق واقع در شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، طی سه روز آینده در دامنه‌ها و ارتفاعات واقع در جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و شرق و شمال هرمزگان در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت انتظار می‌رود.

ضیائیان یادآور شد: طی پنج روز آینده در شمال شرق، شرق، بخش‌هایی از مرکز و جنوب شرق و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، در بعضی ساعات وزش باد شدید و در برخی مناطق خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه از جمعه تا یکشنبه در بعضی ساعات سرعت وزش باد در برخی مناطق جنوب غرب و نوار مرزی غرب کشور افزایش می‌یابد و خیزش گردوخاک در برخی از این مناطق نیز دور از انتظار نیست، گفت: امروز و فردا در نیمه شمالی کشور بویژه در استان‌های ساحلی دریای خزر روند افزایش نسبی دما حاکم است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: پنجشنبه و جمعه خلیج فارس و شنبه و یکشنبه دریای عمان بویژه مناطق شرقی آن مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۳۰ تیر) قسمتی ابری همراه با وزش باد گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتیگراد و روز شنبه (۳۱ تیر) قسمتی ابری تا نیمه‌ابری گاهی وزش باد شدید در بعضی ساعت‌ها گرد و خاک در شب افزایش باد با حداقل دمای ۲۷ و حداکثر دمای ۳۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۹ و ۳۰ تیر) اهواز با دمای ۴۸ و ۴۹ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۱۲ و ۱۳ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان کشور هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: