کد خبر: ۹۵۴۰۰۱
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۹
تعداد بازدید: ۲۳۴
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به حمله تروریستی صبح امروز به کلانتری 16 زاهدان، گفت: اعضای کمیسیون امنیت ملی پیگیر مجازات عوامل این حمله تروریستی هستند و هر اقدام دیگری هم که لازم باشد در سطح کمیسیون انجام می‌دهیم.

عزیزی: اعضای کمیسیون امنیت پیگیر مجازات عوامل حمله تروریستی امروز زاهدان هستندبه گزارش خبرداغ ، ابراهیم عزیزی، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به حمله تروریستی صبح امروز به کلانتری 16 زاهدان و به شهادت رسیدن دو نفر از ماموران نیروی انتظامی گفت: به نظر می‌آید که منشا این اقدامات دشمنانی هستند که در خارج از مرزهای  جغرافیایی کشورمان و در نقش اپوزیسیون هستند و سعی دارند هر از گاهی به مراکز نظامی و انتظامی در نوار شرقی کشور و برخی از شهرها لطمه‌هایی بزنند. آنان بیشتر برای معرفی و حیات ننگین‌شان دست به چنین اقدمات  وحشیانه‌ای می‌زنند. 

وی تاکید کرد: باید حمله تروریستی که صبح امروز در زاهدان اتفاق افتاد مورد بررسی جامعی قرار بگیرد تا وابستگی افرادی که وارد کلانتری شده‌اند مشخص شود و البته این موضوع در دست بررسی است.  این حملات در واقع نشأت گرفته از پشتیبانی‌ دشمنان خارجی است و به نوعی جریان‌ها و گروهگ‌های ضد انقلاب در ادامه شکست‌های سنگینی که از نیروهای نظامی و انتظامی خورده‌اند اقدامات تلافی جویانه انجام می‌دهند.

عزیزی افزود: حمله‌کنندگان، پاسخ قاطع و کوبنده‌ای را  امروز دریافت کردند و در آینده نیز این پاسخ ها با شدت بیشتری انجام می‌شود. معتقد هستم که این افراد عناصری‌اند که دست نشانده نظام سلطه وبیگانگانه‌اند و برای منافع دشمنان ملت ایران این جنایت را انجام داده‌اند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، گفت:باید در نظر داشته باشیم که این رفتارها از منظر مردم غیور و عزیز مردم سیستان و بلوچستان محکوم است چرا که بارها شاهد آن بودیم که موجی از انزجار و تنفر در قوم شجاع و مومن بلوچ در جنایت‌های دیگر ایجاد شده است و بعد از حادثه جنایت بار امروز نیز، مثل همیشه همه طوائف و روسای قبائل، این جنایت را محکوم کرده‌اند. 

نماینده مردم شیراز گفت: جمهوری اسلامی از ظرفیت‌های بی‌نظیر مردمی و حمایت مردمی برخوردار است. سرمایه اجتماعی ما مردمی هستند که در همه این صحنه ها حاضر بودند و به دفاع از ارزش‌های اسلام پرداختند. 

وی تاکید کرد: چنین اقداماتی، کور و بدون هدف و فاقد استراتژی است. این اقداماتی نیست که بتواند خدشه‌ای بر وحدت و اتحاد و یکپارچگی سیستان و بلوچستان وارد کند و اقداماتی نیست که مردم شجاع آن دیار را به هراس بیندازد .دشمن فکر می‌کند که با این رفتارهای جنایت کار می‌تواند به ارزش‌های گران سنگ ملت بزرگ ایران  و آن دیار سیستان و بلوچستان ضرری وارد کند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی یادآور شد: اعضای کمیسیون امنیت ملی و نماینده مردم زاهدان پیگیر این حمله تروریستی هستند و هر اقدامی دیگری هم که لازم باشد در سطح کمیسیون انجام می‌دهیم و جنایتکاران را به سزای عمل‌شان می‌رسانیم.

به گزارش گروه سیاسی فارس، ساعت 7:15 یک تیم 4 نفره تروریستی با پوشش ارباب رجوع عملیات خود برای حمله به کلانتری 16 زاهدان را آغاز می‌کنند.ابتدا تروریست‌ها با پرتاب مواد منفجره به درب و داخل دژبانی به سمت کلانتری حمله می‌کنند. دو تروریست وارد محوطه می‌شوند و دو تروریست دیگر به سمت برجک نگهبانی کلانتری می‌روند.تروریست‌ها تجهیزات کامل اعم از مواد منفجره و تعداد قابل توجهی نارنجک‌ به همراه داشتند و رفتارشان نشان می‌دهد کاملا آموزش دیده بودند.

زمانی که اولین تروریست کشته می شود مهاجم همراهش یک نارنجک آماده انفجار را زیر جسد قرار می‌دهد تا از نیروهای پلیس هنگام مواجهه با جنازه‌ها تلفات بگیرد.درگیری بین تروریست ها و پلیس تا ساعت 9:30 ادامه پیدا می‌کند و در نهایت با کشته شدن هر چهار مهاجم مسلح پایان می‌یابد.در این حادثه یک نفر از عوامل کلانتری به نام ستوان علی کیخا و یک سرباز وظیفه به نام مبین رشیدی به شهادت رسیدند. یک نفر از نیروهای پلیس و دو نفر از مردم نیز در این حادثه زخمی شدند.

پایان پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: