کد خبر: ۹۵۳۸۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰
تعداد بازدید: ۲۳۴
تفاهم نامه بهره برداری از بزرگ ترين معدن تيتانيوم غرب آسيا و همچنین تفاهم نامه ساخت ۲۵۰۰ كلاس درس جديد عصر امروز (سه شنبه) با حضور معاون اول رئیس جمهور و در جمع نخبگان و فعالان اقتصادی استان آذربایجان غربی به امضا رسید.

انعقاد تفاهم نامه بهره برداری از بزرگ ترين معدن تيتانيوم غرب آسيا/ ۲۵۰۰ كلاس درس جديد در استان ساخته می شود/ دکتر مخبر: آذربايجان سرزمين فرصت های بزرگ و کم نظیر است/ نظام جمهوری اسلامی قدرت حل مسئله و رفع مشكلات مردم را داردبر اساس این تفاهمات بهره برداری از بزرگ ترين معدن تيتانيوم غرب آسيا با همکاری استانداری آذربایجان غربی و ستاد اجرایی فرمان امام خمینی)ره( با سرمایه گذاری ۱۳۰میلیون دلاری و ظرفیت ۵۶میلیون تنی و ساخت ۲۵۰۰ كلاس درس جديد با همکاری استانداری و سازمان نوسازی مدارس با سرمایه گذاری ۷۱۰۰ میلیارد تومانی در راستای پیشرفت و توسعه این استان اجرایی می شود.
همچنین در این مراسم گاز رسانی به ۵۰ روستا و ۲۹ واحد صنعتی و ۸۰ کلاس درس جدید در مناطق محروم استان با حضور معاون اول رئیس جمهور به بهره برداری رسید.
دكتر محمد مخبر عصر امروز )سه شنبه) در این نشست با اشاره به اينكه اين استان سرزمين شهيدان و سردارانی بزرگ مانند شهيد باكری است، تأكيد كرد: كشور مديون تفكر و مدیران جهادی و مردمی است كه نام ايران را در تاريخ ماندگار كردند و سرزمين آذربايجان خطه شهادت است و مجاهدت های جوانان آذری در ۸ سال دفاع مقدس برای همیشه به يادگار می ماند.
وی تأكيد كرد: در زمان كنونی فعالان اقتصادی و بخش خصوصی استان آذربايجان غربی بايد همانند جنگ تحميلی سرداران و فرماندهان اقتصادی كشور باشند.
معاون اول رئيس جمهور با اشاره به تصميمات و مصوبات و تأمين اعتبارات سفرهای استانی در دولت سيزدهم و پيش از سفر كاروان دولت مردمی به استان ها تأكيد كرد: به استان آذربايجان غربی به دليل ظرفيت ها و پتانسيل های فراوان بيشترين مصوبات و تخصيص اعتبارات مالی داده شده است.
دكتر مخبر با اشاره به اقدامات و دستاوردهای دولت سيزدهم در طی ۲۲ ماه گذشته خاطرنشان كرد: عزم و تلاش دولت برای برداشتن موانع و حل مشكلات كشور نشان داد كه نظام مقدس جمهوری اسلامی ايران قدرت حل مسئله و حل مشكلات مردم را دارد.
وی افزود: امروز كشور در آستانه حركت جهشی برای پيشرفت و حل مسائل است و دولت سيزدهم موظف به ايجاد بستر فعاليت فعالان اقتصادی، مردم و بخش خصوصی است تا ظرفيت های خود را به منصه ظهور برسانند.
دكتر مخبر اظهار داشت: قطعا توانايی بخش غیر دولتی و خصوصی در داخل به گونه ای است كه می توانند بسياری از كارهای نشدنی و در خارج از توان دولت را به آسانی و با كمترين هزينه انجام دهند.
وی به ظرفيت های استان آذربايجان غربی در زمينه كشاورزی، صنايع تبدیلی، معدن و به ويژه همسايگی با سه كشور بزرگ منطقه اشاره و تأكيد كرد: يكی از وظايف مهم استانداری شناسايی و تشخيص توانايی های صادراتی و واردات با سه كشور بزرگ تركيه، عراق و آذربايجان است و بايد به درستی تبيين شود كه سهم اين استان در معاملات و مبادلات مالی، تجاری و اقتصادی با اين سه كشور چگونه است و برنامه ريزی ها و تصميم گيری های متناسب اتخاذ شود.
معاون اول رئيس جمهور گفت: با شناختی كه از توانايی های اين استان در دولت وجود دارد می توانيد در كنترل تورم با هدايت نقدينگی و بهره گيری از قدرت مديريت، خلاقيت و حل مسئله مردم استان نقشی اساسی داشته باشيد.
وي با اشاره به آمار كاهش بيكاری در استان آذربايجان غربی طی يك سال و نيم گذشته تأكيد كرد: پايين آمدن نرخ بيكاری در استان و ظرف اين مدت كوتاه نشانگر پتانسيل بالای استان آذربايجان غربی است و در همین راستا بايد سرمايه گذاری های اساسی در بخش صادرات محصولات كشاورزی، معدنی و صنايع تبدیلی افزایش یابد.
گفتنی است در ابتدای این نشست نیز استاندار آذربایجان غربی و نماینده ولی فقیه در این استان به تشریح برخی مسائل و ظرفیت ها برای رشد و توسعه در این خطه پرداختند.
همچنين در اين نشست برخی از فعالان اقتصادی و نخبگان پيشنهادات، دغدغهها و درخواست های خود را در زمينه تأمين مالی برای كشاورزان و باغداران، تمرکززدایی، تجديدنظر در قيمت گذاری اجباری محصولات تبدیلی در حوزه كشاورزی و باغداری، توجه به اقتصاد مرزی و گردشگری، ضرورت پشتيبانی دولت در سرمايه گذاری صنايع تبدیلی، كمك به تخصيص ارز دولتی به شركت های دانش بنيان، ضرورت تبادل فناوری و دانش با جهان و اعطای برخی از معافيت های مالياتی به شركت های دانش بنيان مطرح كردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: