کد خبر: ۹۵۳۴۷۱
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲
تعداد بازدید: ۲۴۲
معاون وزیر دفاع گفت: نظام جمهوری اسلامی به لحاظ دارا بودن قدرت دفاعی جزو ۱۰ کشور برتر دنیاست و این موفقیت جدا از محاسبه ایمان ملت بزرگ ایران است.

سردار طلایی‌نیک: ایران در عرصه دفاعی جزو ۱۰ کشور برتر دنیاستبه گزارش خبرداغ به نقل از فارس، سردار رضا طلایی‌نیک معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی راهبردی و امور مجلس وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در آیین یادواره شهدای هفتم تیر در مصلای سنجان اراک، گفت: پایه های پیروزی، موفقیت و رستگاری نظام اسلامی و خلق دستاوردهای عظیم در بخش های مختلف نخست ایمان به خداست؛ چراکه ایمان ما را در مسیر حق قرار می‌دهد و استقامت سبب شد که یکصد شهید امنیت و ۲۲۰ هزار شهید تقدیم انقلاب شود و استقامت تا سر حد شهادت پیش رفت.

سردار طلایی‌نیک افزود: ایمان باید در عمل وجهه پیدا کند و روحیه جهادی سبب متبلور شدن فرهنگ بسیجی و صیانت از نظام ولایی شده است.

معاون وزیر دفاع، ولایتمداری و ولایت‌پذیری را اساس پیروزی های‌ ملت بزرگ‌ ایران علی‌رغم توطئه های دشمن، عنوان کرد و افزود: اکنون دشمن مقابله با اصل اسلام و تضعیف دولت و نظام و حمله به خیمه‌گاه ولایت را هدف‌گذاری کرده است.

وی ادامه داد: همراهی مردم با ولی فقیه همواره موجب تقویت نظام بوده اما دشمن در تلاش است که نظام مردم پایه شکل نگیرد و پشتوانه مردمی انقلاب، ثبت نشود همچنین جمهوریت و اسلامیت پیوند نخورد.

این مسئول با بیان اینکه مدعیان دروغین حقوق بشر که کارنامه آنها علیه ملت های مظلوم و مسلمان سیاه است حق ندارند از آزادی صحبت کنند، گفت: مردم باید قدرت مقابله با استبداد داخلی و استکبار خارجی را داشته باشند چرا که دشمن با راه اندازی جنگ تبلیغاتی و ترور شهدای اندیشمند، سیاستمداران و معماران انقلاب بودند نمی‌خواست درخت تنومند نظام جمهوری اسلامی ریشه دار شود.

سردار طلایی‌نیک افزود: زمانی که دشمن از ترور شخصیت‌های اندیشمند انقلاب جواب نگرفت، جنگ‌های امنیتی، ترکیبی و اقتصادی را علیه ملت بزرگ ایران آغاز کرد.

معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی راهبردی و امور مجلس وزارت دفاع تصریح کرد: این مهم باید مورد توجه ویژه قرار گیرد که دشمن با تاسیس نظام و پایه‌های انقلاب در کشور مشکل داشت و با این رویه می‌توان بیان کرد که تحریم ملت ایران در بعد نظامی پیش از پیروزی انقلاب آغاز شد.

وی با بیان اینکه پایه پیشرفت‌های کشور متکی به ایمان و امید در وجود جوانان است، اضافه کرد: امید زدایی از نسل جوان از دیگر اهداف دشمن است تا مردم از ارزشهای الهی، خانوادگی و اجتماعی فاصله بگیرند و با ترویج برخی بی اخلاقی ها در جامعه به ویژه در فضای سایبری، بنیان و اصل ریشه اسلام را در فضای حقیقی و مجازی خدشه دار کنند.

سخنگوی وزارت دفاع عنوان کرد: اسلام زدایی و ایمان زدایی همچنین ایجاد جریان جنگ ترکیبی کار را پیچیده تر کرده و یکی از فرمول های دشمن، ایجاد منطقه خاکستری در جنگ ترکیبی است.

معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تأکید کرد: دشمنان بر این امر واقف هستند با با جنگ نظامی نمی‌توانند ایران را از پا دربیاورند؛ چرا که ایران با دارا بودن فناوری‌های برتر که در اختیار نیروی های نظامی و انتظامی است، جزو کشورهای مطرح و برجسته است.

سردار طلایی‌نیک ابراز داشت: نظام جمهوری اسلامی به لحاظ دارا بودن قدرت دفاعی جزو ۱۰ کشور برتر دنیاست و این موفقیت جدا از محاسبه ایمان ملت بزرگ ایران است و در جنگ سخت دشمن ناامید است و هیچ رهبری در دنیا به غیر از فرماندهی کل قوا نمی‌تواند با قاطعیت بیان کند که جنگ در ما بی اثر است.

وی با اشاره به اینکه هویت اصلی انقلاب اسلامی مکتب قرآن و اسلام ناب محمدی است، گفت: دین در ایران ریشه دار است و مردم همواره پای کار نظام و انقلاب هستند و تقدیم ۲۲۰ هزار شهید گواه این امر است، اما فضای واقعی با مجازی فاصله دارد و اکنون فاصله بین نسلی داریم که نگران کننده است.

معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی راهبردی و امور مجلس وزارت دفاع، افزود: اکنون شاهد پیشرفت‌های جهشی در کشور هستیم و آمار و ارقام نشان می‌دهد ایران زیرساخت ظرفیت‌های زیادی برای پیشرفت دارد که باید از این مهم بیشترین بهره‌گیری را داشت.

سردار طلایی‌نیک با اشاره به پیشرفت های کشور در طی انقلاب اسلامی بیان کرد: شمار جمعیت ایران در قیاس با پیش از انقلاب ۲ برابرافزایش یافته اما تولید برق ۱۴ برابر، ۳۰ برابر حوزه تولید پتروشیمی۲۷ برابر میزان گازرسانی و در حوزه بنادر نیز ۲۰‌برابر افزایش یافته است.

وی افزود: در حوزه کشاورزی در بدترین حالت ۹۰‌روز امکان ذخیره سازی استراتژیک وجود داردو صادرات عید نفتی نیز ۶۰ برابر نسبت به قبل انقلاب شده است و در زیرساخت‌ها ظرفیت جهش اقتصادی وجود دارد.

معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی راهبردی و امور مجلس وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح تأکید کرد: دشمن از نابودی و مهار انقلاب اسلامی ناامید است و در صدد تضعیف سرعت و سرکوب پیشرفت کشور است.

وی با اشاره به اهمیت تحقق بیاینه گام دوم انقلاب تصریح کرد: فرمانده معظم کل قوا بیانیه در سال ۹۷ برای چهار سال دوم، هفت راهبرد به ویژه برای نسل جوان ترسیم کردند که راهبرد نخست را علم و پژوهش است و در صنعت دفاعی اکنون بیش از ۹۰ درصد به خودکفایی دست یافتیم و در این در حالی که در قبل انقلاب به ۹۰ درصد تجهیزات وابسته بودیم و ۸۰۰ محصول سامانه و سلاح نهایی مجهز داریم و در قدرت علمی جزو ۱۵ قدرت اول هستیم.

سردار طلایی‌نیک افزود: قدرت دفاعی در زندگی مردم جاری نشده و شکافی وجود دارد و دشمن با شناسایی نقاط ضعف ورود کرده هرچند اکنون اقتصاد کلان زمان بر شده و بخشی از جامعه در اقتصاد معیشتی مشکل دارند که باید برقراری عدالت، ایجاد استقلال و آزادی و صیانت از انقلاب، عزم ملی و مرز بندی با دشمن مدنظر ویژه قرار گیرد.

معاون وزیر دفاع خاطرنشان کرد: تحول در دنیا با سرعت در حال انجام است و این مهم دارای دو ویژگی است که نخست جبهه دشمن در حال تضعیف و جبهه انقلاب تقویت می شود و چرخش های منطقه به سرعت در حال انجام است و شکست آمریکا و استکبار صهیونیستی در نقاط مختلف جهان محسوس است.

وی با اشاره به اهمیت سبک زندگی در بیانیه گام دوم انقلاب بیان کرد: پرداختن به سبک زندگی باید در اولویت اقدامات مسوولان قرار گیرد، گفت: اهرم قوت ملت بزرگ ایران، رهبر با بصیرت است هر چند که وجود اقتصاد معیشتی و برخی ناکارآمدی‌ها، فاصله از ارزش‌ها و فاصله بین نسلی، نگران‌کننده است اما باید فرصت های جدید استفاده کنیم.

سردار طلایی‌نیک تأکید کرد: قرن ۲۱ قرن آسیاست و تمدن اسلامی در آسیا در ایران در حال شکل گیری است که تمدن ساز است که تقویت روبه توسعه مورد توجه قرار قرار گیرد.

معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی راهبردی و امور مجلس وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح خاطر‌نشان کرد: جمعیت ۶۰۰ میلیون نفری تمایل به همکاری با ایران دارند که این جزو فرصت های نوین است که موجب پیشرفت و توسعه کشور است.

وی در پایان افزود: شهید بهشتی در تدوین قانون اساسی بر مبنای دین، نقش محوری داشت و برای نخستین بار، قانون اساسی در کل دنیا و جهان اسلام بر مبنای اسلام ناب شکل گرفت.

پایان پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: